Stina73

Har provat i 12 veckor nu ger jag upp!

32 inlägg i detta ämne

Jag rekomenderar att börja med tre mål om dagen. Det ska inte vara så svårt. Sen när du är ok med det kan du prova minska till två om du behöver. Jag går nog ner på tre mål om dagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mellanmål sitter lätt kvar mentalt att man behöver i början men efterhand kan det ju tas bort. Och då sitter man där och ser alla mellanmålsmänniskor omkring sig och njuter av att vara mätt. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle nog dra ner på mejerierna så att du kan spara till en skvätt grädde att ha i kaffet. Mellanmål är för barn som växer =) Skulle skippa nötterna oxå och äta endast som godis någon gång ibland. Bästa starten på dagen för mig i början var tre stekta ägg och ett paket bejkon till frukost, sen stod jag mig fint till middagen med endast kaffe och vatten emellan. Dessvärre har jag tröttnat på ägg å bejkon =( Nu svor jag i kyrkan kanske :P
Ät när du är hungrig, inte när klockan säger att det är lunch =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att bryta en mångårad ovana att äta normalkost i övermått på tolv veckor – är nog ej alls så lätt = ej alla klarar det.

 

Detta därför att normalkosten fungerar helt enkelt som en sockerdrog – och det tar sin tid att ”knäcka” den.

 

Lite om hur normalkosten påverkar blodsockernivåerna här.

 

Så i Ditt ställe så skulle jag låta det ta sin tid = betydligt flera veckor än tolv.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag ger upp om jag inte får hjälp! Har provat i 12 veckor och efter 4 veckor hände ej något.

Ringde min släkting som går på LCHF och då fick jag reda på att jag skulle öka på fettet. Gjorde det och fortfarande 

stilla på vågen och ökat dessutom 3 cm i midjemåttet.

Jag äter följande:

Frukost: 2 ägg med en klicksmör samt en skvätt grädde till frukost, en kopp kaffe med fet mjölk laktosfri. ibland cocos fett i typ en tesked.

Lunch: Kyckling i gräddsås med wokgrönsaker eller en sallad. Ibland fisk, eller kött varvat. Beror på vad jag har hemma. 

Mellanmål: Yogurt grekiskt eller Turkisk med några nötter på samt kardemumma och kanel på.

Middag: Kött med gräddsås, coleslow mixad sallad. Kaffe med fet möjlk laktosfri.

Kvällsmål: Grekisk eller Turkisk yogurt i en liten skål.

 

Ibland har jag tagit under dessa 12 veckor en bit mörk choklad, max 6 glas vin på dessa veckor totalt, bär med grädde 3 ggr. 

 

Jag mår bättre men får ångest när midjemåttet ökar. Har mindre gaser så det är ju positivt.

Men jag är 163,5 cm lång väger 69 kg.

Har inte gått ner något utan står still HJÄLP + ökat i midjemåttet.

vad gör jag för fel?? ÖKA fettet, minska fettet???

Jag ger upp och funderar på att börja återgå till annan kost med mindre fett?? Eller passar denna kosten ej mig eller har jag ätit för mycket fett??

För lite?? Tacksam för svar och jag vet att man ska då sluta med möjlk men jag kan ej dricka kaffe utan mjölk tyvärr...

Har ni några tips eller svar för hur jag ska göra ??

 

Stina – pingsten är ju hänförelsens tidevarv – och därav bjuder jag Dig på det följande;

 

”Numera när jag ser en gravt överviktig person – så tänker jag att där går en till som håller på att SVÄLTA sig själv till döds – i meningen att han/hon lider av AKUT brist på ortomolekylär föda = artegen mat.” – slut citat härifrån.

 

Normalkosten gör ju oss omedvetet till drogare – i meningen att Wi ÄR beroende av kolhydraterna och sockret i den kosten. Men det pratas det ju ”tyst” om – så att säga. Egot vill helst av allt att det skall förbli så – och därför förblir det så.

 

T ex så pratar jag sällan om att jag är vanerökare sedan mer än 50 år tillbaka – men det händer. Det som har hänt med det – sedan jag för drygt tre år sedan började med LCHF-kosten – är att mitt nikotinsug påtagligt har minskat = jag röker numera påtagligt mindre.

 

Apropå Din frukost – så tänkte jag att jag nu skall bjuda Dig på min.

 

Före frukost

Ett stort glas vatten först av allt när jag har kommit ”ur sänghalmen” – som jag pö om pö dricker under ca 5-10 minuter. Men vattnet skall vara spolat ca fem minuter först med ”fullt ös” – därför att stillastående vatten – eller vatten utan luft ovanför ytan – är LikVatten = ”dött” vatten – som jag ser det.

 

Vattenledningar rengöres ju som princip ALDRIG – och hur tror Du att dom ser ut invändigt ? Hur tror Du mjölk skulle se ut – om det kom förorenad mjölk ur kranen istället för vatten ? Skulle den vara vit ?

 

Det viktigaste av ALLT för wår överlevnad är luft = andningen. Det näst viktigaste är vatten. Utan luft kan Wi ej leva särskilt många minuter – och utan vatten ej särskilt många dagar. Utan mat kan Wi leva väääldigt länge. Jag har en nära bekant som levde på luft och vätska i ca sju år – och vet då att hans intag av vätska var ej alls energidrycker, juicer osv – utan enbart vatten, te utan sötningsmedel, kolhydrater osv.

 

I o f s så löneslaveriarbetade han ej – och hade därför gott om tid för att vila mycket på sängen – och det gjorde han också under de här sju åren.

 

Anorektiker är ju också ett bevis för att Wi kan fungera tämligen normalt – utan att vräka i oss stora mängder av normalkost. Å andra sidan för ju bulimiarna i bevis – att Wi kan fungera tämligen normalt med på tok för stora mängder av normalkosten också.

 

Ifall Wi tankar diesel i en bensinare – så skulle den ej alls fungera – och den skulle fungera himla dåligt – ifall försökte köra med en större utspädning med diesel i bensinen. Men människans kropp kan bevisligen köras med enbart diesel = normalkost i mag- och tarmsystemet – och även i stora övermängder – och ändå fungera hyggligt bra med det. Men det får ju sina konsekvenser förr eller senare = mer eller mindre plågsamma sjukdomar och en på tok för tidig hädanfärd.

 

Så själv föredrar jag numera att köra min ”bensinare” med bensin = artegen föda = LCHF-kost sedan mer än tre år tillbaka. Det mirakulösa i det är att sjukdomar – som jag med normalkosten under mååånga år har ätit mig till – pö om pö har försvunnit och försvinner – bokstavligt talat.

 

Så visst är wåra kroppar i kött fantastiska på att ”reparera” sig själva – ifall de får artegen föda – eller icon_question.gif?m=1129645325g

 

Apropå att spola tappkranen ca fem minuter med ”fullt ös” varje gång man skall ha ett glas vatten – vatten till matlagning, kaffe, te osv – är ju ej särskilt ”snilligt” om man tänker på vattenmängden man då förbrukar – och kostnaden för det.

 

Men det bekymret kan enkelt kommas förbi – genom att när man har tagit sitt första glas om morgonen med väl spolat vatten – så fortsätter man med att fylla t ex en fem- eller tioliters plastdunk med det nyspolade friska vattnet. Men tänk då på att ej fylla den till brädden – för det skall finnas luft ovanför vattenytan.

 

Sen är det ju bara att ta av dunkvattnet istället för tappkranen. Det finns plastdunkar med tappkran i nederkant – ungefär som på flerliters vinförpackningar. Ett exempel på en sådan 10 l-dunk finns HÄR.

 

Mera om kranvatten som sådant HÄR.

 

Frukost

En stor matsked rysk youghurt (fetthalt 17 %)

 

En stor matsked créme fraiche (fetthalt 34 %)

 

Över det lägger jag en nypa oskalade jordnöttet (fetthalt 68 % – och jag använder fågeljordnötter. De är garanterat utan salt och kemisk preparering. Det är förbjudet att ge vildfåglar sådant. Nötterna gör också att maten blir ordentligt tuggad = saliv tillförs maten). Apropå skal – så om hur en LCHF-are med gott samvete kan äta äpplen HÄR

 

En matsked ekologiska kokosflingor strör jag över det hela (fetthalt 86 %)

 

En rågad matsked ekologiskt kokosfett (fetthalt 100 %)

 

En tesked honung finns med i tallriken också. Detta därför att honungen håller mitt sötsug = socker-drogen i ”schack” – och honung är nog det mest naturliga sötningsmedel som finns – som jag ser det. T ex frukt – som det ju finns mycket kolhydrater och framförallt fruktsocker i – är nog det värsta av allt att ”tugga i sig” – för det trimmar sötsuget direkt icon_exclaim.gif?m=1129645325g

 

Jag var som normalkostare en riktig

(video ca 7 min) – i form av att jag med vällust åt mängder med kakor och bullar, rostat bröd till kaffet med marmelad på, chokladkakor osv – och allmänt sett gillade söt mat. Det kopiösa sötsuget existerar ej alls idag – och det mår jag MYCKET bättre av + att det ÄR ett ca 20 % billigare kosthåll.

 

Ovanpå alltihopa blir det en rågad liten tesked mellanrostat Nescafé Lyx i en halv mugg med hett vatten. En liten skvätt vispgrädde i det som ”lök på laxen”. Gissa om jag ”står mig” gott och länge på denna smarriga frukost icon_question.gif?m=1129645325g

 

Normalkostare säger att frukosten är det viktigaste målet – och det tror jag att det ligger en hel del i. Dock… – jag tror att det är minst lika viktigt för dom som äter LCHF-kost.

 

 

Ha det BÄTTRE och BÄTTRE icon_exclaim.gif?m=1129645325g

önskar Josef

 

PS. Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga

bara en sida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade oxå väldigt svårt från början att minska i vikt! 

Men nu äter jag tre gånger om dagen!

Men jag har så sjukt svårt för ägg på morgonen, blir illa mående!

Så jag kör 1,5 dl grekisk yougurt (lidl) minst kolhydrater per hundra gram 3/100

en liten skvätt grädde, några pistage nötter, kokosflarn typ 5-6 av varje vanilj och lakris pulver, äter frukost kl 04,30 på morgonen men står mig utan problem till 11-12

då jag äter lunch, sedan blir det middag vid 16-17 tiden(dock inte lika mycket som lunchen eftersom jag inte är hungrig, men äter för att jag blir det annars!

Blir jag sugen på något på kvällen så dricker jag en kopp smakfullt te, gärna lakris/viol eller polkagris ;-D

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med alla som innan skrivit att det är för myckt mejeri. Jag är 186cm å väger 106 kilo (120 för 2,5mån sen) :)

Jag äter 2-3 ggr/dag, kan se ut såhär:

 

Frukost: 1-2 kokta ägg med nån tesked äkta majonäs/ägg sen ett halft paket bacon. Ett stort glas mineralvatten som ja kastar i en brus tablett multivitamin i.

 

Lunch: 1 kycklingfile el fisk el nå kött ca 150-200 gr, beasås å nått grönt krafs :)

 

Kvällsmat: kan ibland vara lite brie å salami med nån gurkbit eller samma som lunchen med coleslaw

 

Snacks under dagen: Brie ost, macadamiannötter (hittat ett märke som är 100% naturliga med lite salt och 2,1 kolh/100gr) ev nån ruta med 90% choklad å en hel del mineralvatten under dagen.

 

På detta rasa ja 4 kilo första 5 dagarna sen har det sakta gått neråt, nån gång kan de stanna av i ett par veckor men nu rasar det på igen.

 

Lycka till!

 

//A

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!


Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.


Logga in nu