Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation on 2021-04-19 i Inlägg

  1. Goddag Helgen som varit har jag gjort ett test. Har inte ätit kolhydrater på 5v, ja mer än det som finns i kål och lök. I fredags drack jag 4 öl, efter det blev det popcorn, på lördag blev det en öl, och en bunke popcorn och ett par mackor. Igår tänkte jag att nu blir det inga kolhydrater, men se jo det blev det, en påse chokladgodis, och illa mådde jag efteråt. Så idag drog jag i handbromsen, det funkar inte med bröd och skit i denna kropp. I morse blev det 2 koppar kaffe, kl 7 ett ägg, och nu lunch 5 skivor fläskfilé, back on track. Det är bara inse att jag är en sockerknarkare av
    3 points
  2. Hej! Du är inte ensam om att inte må bra av att äta bröd och choklad. Hur har tankegångarna gått i helgen då du ätit mer kolhydrater? Tips är att kolla på kostdoktorns alkoholguide. Håller tummarna för att det går bra med maten denna veckan. Skriv om du blir sugen och/eller får jobbiga tankar om kolhydratrikmat.
    3 points
  3. Vi är många som inte fixar större avsteg...
    2 points
  4. Bl.a inuiterna visar hur långt man skulle kunna driva upp D-vitaminnivåerna via födan, även i modern tid. Uppåt 70 nmol/L ligger nära nivån som finländare och irländare anser vara optimalt (80 nmol/L) - underförstått att eftersträva i en befolkning. Dessa nivåer är dock inte optimala i de sammanhang där virus eller bakterier angriper kroppen. Kurvan härunder, enligt en tysk 15 år lång studie på 10000 personer, visar klart att högre daglig tillförsel av D3-vitamin (i storleksordningen 5000 IE per dag) ger immunförsvaret avsevärt bättre motståndskraft. 70 nmol/L kalcidiol ger visserli
    1 point
×
×
  • Skapa nytt...