Lisa11

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Lisa11

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tusen takk til dere for gode svar! Jeg ser at jeg absolutt kan slutte å analysere og heller gjøre :-) Om jeg orker trene, går ned i vekt og ikke lider av "keto-flu" hele tiden så kan jeg være fornøyd, og heller gjøre de store endringene om jeg skulle slutte å gå ned i vekt. OG jeg er helt enig i at jeg ikke behøver tenke optimalt når det gjelder styrketrening og muskler. At jeg ikke har tenkt på det før! Igjen, tusen takk for hjelpen til å se det litt tydeligere
  2. Hei igjen og tusen takk for svar! Det er altså like svårt som jeg var redd for ... Jeg vet mye om hvorfor jeg er overvektig, blant annet har jeg PCOS (heter det det samme på svensk?), og har tidligere hatt problem med for høyt blodsukker. Egentlig burde jeg altså fokusere på vektnedgang, og spise veldig strikt LCHF. Men jeg har virkelig lyst til å fortsette å trene og bli sterkere, selv om jeg må gå ned i vekt. Mest sannsynlig må jeg da bare teste det, og se hvor mye karbohydrater og proteiner jeg kan spise for å orke å trene og samtidig gå ned i vekt. Vurderer også faste en av dagene jeg ikke trener, selv om min PT ikke er veldig glad i det. Igjen, takk for svar :-)
  3. Hei Håper det går bra at jeg skriver på norsk (svorsk) :-) Jeg har trenat aktivt i flere år, rundt 4-6 timer hver uke. Jeg er også over 40 kg overviktig, og spiser lchf for å gå ned i vekt, i tillegg til at kroppen min trivs strålende på kosten. Mitt problem er at jeg finner veldig lite informasjon om hvordan jeg skal spise lchf for å kunne trene hardt og gå ned i vekt. Det virker som at det er et skille mellom lchf for trening og lchf for viktnedgång. Skal man gå ned i vekt, som meg, virker det være anbefalt å spise så strikt lchf som mulig, men skal man trene, bør man spise i alle fall litt mer proteiner og gjerne mer moderat lchf. Men så blir jeg redd for at om jeg spiser for mye proteiner, vil vektnedgangen stoppe. Er det noen som har noen tips til meg? Jeg trener som sagt 4-6 ganger i uka, mye styrke i kombinasjon med puls. En time i uka trener jeg med PT. En optimal dag ligger jeg litt under 2000 kalorier, med 5-8% karbohydrater, 25-30% proteiner, og resten fett. Er dette passe etter t.eks et hardt styrkepass?