Nisse

Medlem
  • Innehållsantal

    57
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

116 Utmärkt

1 följare

Om Nisse

  • Rank

Senaste besökare till profilen

279 profilvisningar
  1. Hej Du kan inte tvärt gå från sockerdriven till Keto kost / fettdrift Låt det ta lite tid och göra kroppen redo för fettdrift, fasa ut dom onda andarna/kolhydraterna steg för steg Kan ta ett bra tag men låt de göra de. Bättre än att söka medlemskap i stora klubben som bara misslyckas i tro att det är så enkelt. Och lyssna inte på pladdret om att du måste äta många mål per dag för guds skull
  2. Att Livsmedelsverket skulle börja förespråka SMÖR (eller Kokosolja) har ja svårt att tro: Ex: “Fett och hälsa Kroppen behöver fett, men rätt sorts fett! Oljor och andra Nyckelhålsmärkta matfetter innehåller omättade fetter som det är bra att äta mer av. I rapsolja finns det särskilt nyttiga omega-3-fettet som kroppen inte kan bilda själv. Men alla fetter är kaloririka. Så för att ge plats för de nyttiga fetterna, behöver man minska på de mindre nyttiga. Det mättade fettet är mindre nyttigt och finns i exempelvis smör, palmolja och faktiskt också i kokosolja, vilket många inte tror. Forskningen visar tydligt att risken för hjärt- och kärlsjukdom minskar när en del av det mättade fettet byts ut mot omättat.” Istället pushar man för inflammations (och ii steg 2 insulin höjande) Rapsolja som man i många andra delar av Världen benämner som Canola Oil och om detta kan ni läsa ex här: https://chriskresser.com/how-industrial-seed-oils-are-making-us-sick/ Inget är nytt när det gäller Livsmedelsverket när det gäller kostråd
  3. Nisse

    Fasta 16:8

    I mina ögon är 16:8 ingen fasta som ger bra effekt. Du måste låta kroppen vila längre, upp på nivå 23:1 så börjar de hända saker. Och under dom 23 timmarna gäller endast vatten, te, kaffe. Jo det funkar kan ja intyga efter kört så sen 5-Jan 2019 VARJE dag (16:8 innebär fortfarande berg o dalbana i insulinpåslag och det är det man vill komma ifrån) Hur ser din målbild ut?
  4. Mitt tips råder: Skruva upp ditt fastande till minst 23:1, ät mycket mer fett och rätt fett, möjligt ha ditt ätfönster på fm gärna runt 08-09 och en timme framåt. 16:8 är för svagt verktyg för att ge riktig effekt, du måste över 20 timmar för att få bra effekt på din fettförbränning så insulin nivåer är låga under längre tid. Köp en våg med scanning funktion så du kan se hur fett % ändras över tid. Fega inte när du väl äter ös på ordentligt och överät inte protein då du kan lura kroppen med kolhydrater ” bakvägen” utan att förstå det. Ha egen blodsockermätare och gärna ketonmätare för att verkligen se vad som händer över tid och om du verkligen är keto adapted eller bara tror de som många gör och inte fattar ” varför inget händer”. Några bra länkar kommer här: https://drmindypelz.com/ https://idmprogram.com/ (Jason Fung) Finns massor med bra info om Fasting på YouTube Lägg tid på att lära dig mera så kommer dina resultat var så säker
  5. Mitt tips ändra ditt ätfönster till 23:1, ät klart före 09:00, ät mera fett, ät mera energirikt, och i mängd
  6. Hur lång är du och vad väger du idag? Ålder? Hur många ggr per dag passerar mat i någon form genom din mun?
  7. Varför inte praktisera 23:1 fasta OMAD dvs äta en gång per dag?
  8. Svängning o svängning, nja vet inte om ja håller med där. Ohälsosamma fröoljor blandar man friskt ihop med annat som vanligt. Sen finns rädslan kvar för mättat fett som vanligt Lång väg kvar att gå ja
  9. Dock inte torrfasta, hur menar du med torrfasta? Har ett körschema som jag tänkte ge dig som jag själv nyttjar med stor framgång även om jag inte haft några stora mängder kilon att bli kvitt men med andra fördelar som bonus.
  10. Vilken "tuff" ändring från din vanliga vardag är du beredd att "utföra" för att komma dit? Och då menar jag inte träning i sjuka mängder etc
  11. Hur ser din målbild ut i detalj? Vart vill du komma? Vilka hinder ser du på vägen dit?
  12. Känns lite som du matar på med socker och är förvånad över att dina blodsockervärden är höga.
  13. Hej Hur lång är " Man 37år 100kg plus" ? Rapportera inlägg
  14. Hej Beskriv om möjligt lite bättre hur din träning ser ut plus lite mera hälsodata om möjligt.