Nisse

Medlem
  • Innehållsantal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

62 Utmärkt

Om Nisse

  • Rank

Senaste besökare till profilen

169 profilvisningar
  1. Nisse

    Bra sätt att fasta

    Har kört 23:1 fasta 75dgr i ett sträck nu. Funkar klockrent ÄVEN tillsammans med tuff träning. STOR LCHF måltid 07:30 - 08:30 är mitt ätfönster Intervallträning på cykel & stakmaskin sker oftast mellan 04:30 & 06:00 6dgr i veckan
  2. Jag kör 23:1 (OMAD) fasta varje dag sen 3 månader tillbaka, då funkar fettförbränning optimalt. Är aldrig hungrig, har energi i massor och ändå blir jag nästan "stenad" så fort jag för detta på tal i olika bloggar. Så kan man ju väl inte göra skriker många (främst kvinnor tror ja) Kommer svälta ihjäl, och hur kommer det gå med alla mina snuttefiltar då? Nä hellre mår jag dåligt ytterligare några år, är fet överviktig, väntar på diabetes, bara jag får fika, baka, etc. som jag alltid gjort
  3. Lösningen är inte långt borta https://www.dietdoctor.com/se/periodisk-fasta
  4. Lösningen är inte långt borta https://www.dietdoctor.com/se/periodisk-fasta
  5. För att inte tala om blickar och kommentarer när jag för på tal Strikt LCHF/Keto + OMAD (One Meal A Day) inkl. tuff intervall träning före dagens enda måltid/ätfönster 07:30-08:30
  6. Mitt tips är 23:1 = One Meal A Day där strikt LCHF gäller men nu med större matmängd. Resten av dygnet vatten, te och kaffe utan att ha nått i. Starta dagens enda måltid med två msk kokosolja. Drick rikligt med vatten blandat med lite himalyasalt. Magnesium o potassium på detta. Kör sen 4 x 4 intervall varje dag så ryker kilon för dig ska du se.
  7. OMAD handlar inte om att "överäta" även om man äter lite mera i dagens enda måltid än ex en frukost. Men effekten så här på dag 35 med OMAD är sjukt bra på flera sätt. "Strikt" LCHF modell större & sen 23:1 på detta = ett vinnande koncept. Av någon anledning ryggar många när jag för detta på tal för inte vill man ändra nått i sin sunkiga vardag men ett resultat vill man ha men inte göra jobbet. Sjuka landet Sverige i ett nötskal. Undrar varför det inte förs på tal ännu mera i olika bloggar. Ingen kommer ihåg fegisar heter de.
  8. 23:1 Fasta funkar klockrent bara så ni vet, är själv inne på dag 34 nu, energi finns det gott om dessutom. Kör ät fönster 07:30 - 08:30 efter morgonens tuffa träning.
  9. Jag kör 23:1 fasta VARJE dag och äter dagens LCHF måltid på morgonen och slipper därmed alla varianter av uteätande och blodsockerhöjning/insulinpåslag och inväntar mätt & nöjd nästa dags måltid efter ett trevligt intervallpass på cykel i ottan. Besparande på många sätt.
  10. Hej Testa och ändra på ditt ät fönster några dagar och kör 23:1 i stället med frukost under en timme på morgonen endast. Tränar du nån kondition?
  11. Själv är jag inne på dag nr 19 med 23:1 fasta och det funkar klockrent, stor frukost 07:30-08:30 är mitt ätfönster. Tillsammans med 4 x 4 intervaller på trainer 04:30-05:15 så blir kroppen bara piggare o piggare.
  12. Kokosolja som drivmedel funkar klockrent under tuffa träningspass
  13. Hur tänkte Henrik Hagström här? " Det övergripande målet är att öka kunskapen om LCHF och att bättre kunna stötta personer som vill äta LCHF och samtidigt minska risken för hjärt-kärlsjukdom " Finns det någon som BARA vill äta LCHF UTAN att minska risken för hjärt-kärlsjukdom ? Hur tänker då den stora massan som INTE äter LCHF? Bryr dom sig inte alls om hjärt-kärlsjukdom? Eller? En liten förklaring kanske Henrik H
  14. Hej Ett tips är att "tokpruta" i din affär på div nyttiga varor precis när datum går ut eller precis har gått ut. Där går det göra kap