LessOfMe

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om LessOfMe

  • Rank
    Nyanländ
  1. NU har jag börjat fylla i Lifesum, jag som ville komma ifrån allt sådant, och idag ligger jag på 21,3 i kolhydrater och perfekt i kalorier (enligt appen) Frukost: hakade ägg med 1 msk majonnäs. 2 skivor rökt skinka och kaffe med lite standardmjök i (hade ingen grädde hemma) Lunch: tacoomelett på 100 gram nötfärs, egengjord tacokrydda, 3 ägg och lite vatten. 1 msk fullfet creme fraiche Middag: Laxfilé, 50 gram skagenröra (köpt men med mycket låga halter kolhydrat. orkar inte bli renlevnadsmänniska), 0,5 dl fullfet fraiche, 40 gram räkor, citron, dill, salt och peppar samt 10 gram riven ost. Ett mellanmål OM Jag blir hungrig. Ägg.
  2. Vad för app kan det finnas? Kommer det inte visa för mycket fett och för lite kolhydrater? Vad gäller att jag äter för många ggr, ska man satsa på tre större mål mat som håller en mätt mellan målen ist för mellanmål? Är gammal viktväktare och det tankesättet sitter väl kvar.
  3. Jag har i tre veckor ätit enligt LCHF och har gått ner 3 kilo. Men det börjar stanna av, viktminskningen alltså, och jag undrar om jag äter för mycket. Jag vill bara ha svar från er som kan LCHF, inte från er som är mot det sättet att äta. Frukost: Vanligtvis 1/2 avokado, 2 msk räksallad, 2 skivor skinka och 2 skivor ost. Kaffe med grädde Lunch. Tex Coleslaw gjord på 2 msk gräddfil och 1 msk majonnäs. Två korvar med 90-95% kötthalt, Ibland 1 msk bearnaisesås. Tomat och gurka Eller tacoomelett (köttfärs stekt i hemmagjord tacokrydda utan socker,,på med några ägg blandat med vatten) med gräddfil Mellanmål: 1 näve naturella nötter, eller 1 dl 10% turkisk yoghurt med bär Middag: tex blomkålspuré gjord på grädde och kycklingfilé, korv eller kött till. Eller en skiva fläskkarré med ädelostsås (mellangrädde och ädelost) och ugnsgrillad zucchini och paprika. Ibland kan det bli en liten bit ölkorv, ett ägg eller en halv avokado efter middagen. Äter jag FÖR MYCKET?