Gå till innehåll

Pixeldoris

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om Pixeldoris

  • Rank

  1. Haha jag har läst igenom allt nu och inser att jag missuppfattade och tänkte fel om allg igår. Jag menar ju att man inte kämpar för ett kaloriunderskott med LCHF utan att det kommer automatiskt eftersom man inte orkar få i dig lika mycket. Det är så jag har fattat det. (Och som du, vältränad nörd, precis skrev) Självklart förstår jag ju matematiken att mer energi ut än in resulterar i viktnedgång. Jag var trött igår, väldigt trött
  2. I see I see. En annan blir mätt direkt, äter alltid sakta, tuggar länge. Äter sällan längre än 20min, får inte i mig jättemycket men är riktigt mätt. Tror fortfarande att problemet ligger i att jag har för liten magsäck för tillfället. Du verkar äta lite fett, med dina två hela mattallrikar Angelico? Periodisk fasta har jag koll på, körde ofta 8:16 förut, men att ligga på kaloriunderskott och periodisk fasta är ju inte samma sak. Vi kanske missförstår varandra. Så du menar att jag MÅSTE liggs på kaloriunderskott för att gå ber mina "sista kilon"? Jag har pluggat en hel dag, så hjärnan och tänket är inte på topp heller
  3. När du säger att du skippar mejerier helt, gäller det även smör? Jag har också bara ätit två gånger idag och var inte jättehungrig då heller. Jag tänkte mest att det är lätt att få i sig dryck, och att pulvret därför skulle vara bra. Men allt detta verkar ju återgå till att jag måste äta mer och därför måste töja min magsäck. Men att gå ner i fettprocent på grund av kalorirestriktion och inte denna "gyllene ketos", är väl som vilken annan diet som helst? När jag gick ner från 82 till 65 kg för 4 år sedan levde jag på ren husmanskost men med kaloriunderskott. Jag var visserligen hungrig rätt ofta men det gick. Men jag tänker med LCHF är det väl inte meningen att man ska "banta" med kaloriunderskott, även om jag nu idag inte fått i mig speciellt mycket, men det är ju för att jag är så brutalt mätt helatiden. Det kanske ändrar sig, jag har ju inte ätat fett över huvud taget på ca 3 veckor (enbart omega 3 tilskott), så kroppen fick väl en chock
  4. För mycket tränar jag inte, inte enligt mig i alla fall, är noga med att träna olika muskelgrupper så de får vila mellan varven med Jag utbildar mig inom mediekommunination vilket betyder att jag i framtiden och även nu sitter väldigt mycket framför en datorskärm. Vilket jag väger upp med att röra på mig, är naturnörd med så jag kan gå flera timmar i skogen och plocka svamp! Men aminosyrorna är jag noga med att ta! Jo det har jag med sett, jag vill ju egentligen inte banta i den bemärkelsen, utan sänka fett procenten i kroppen. Jag kommer ju inte gå ner något speciellt i vikt eftersom jag tränar också. Jag tar multivitamintabletter och extra omega-3 så jag borde ju ligga i fas där med. Jag får helt enkelt bara äta mer då. Och kanske fuska med min proteinshake, DEN ÄR JU SÅ GOD!
  5. Jo visst är det så angående protein, och det vet jag ju egentligen, jag vill ju mata mina muskler med proteinet. Men ändå hör man hit och dit att det här ketos är så viktigt. Men alltså jag dricker ju hellre en proteinshake än käkar 3-4 ägg, jag orkar inte äta hur mycket som helst, har egentligen alltid haft en liten magsäck. Så det blir knäppt nu när jag faktiskt blir mätt länge på det jag äter även om det är lite, så jag får liksom inte i mig tillräckligt om jag BARA ska äta när jag är hungrig. Men jag kanske ska töja magen lite. Ska ut på resturang på fredag, får väl beställa in en extra stor köttbit med massvis med fet sås och ett berg med gröna blad, det kanske hjälper (eftersom det är så gott på restaurang så kanske man lyckas trycka i sig en hel del!)
  6. Har en saftig påse med ekologisk babyspenat i kylen, så jag får väl helt enkelt börja knapra då
  7. Dagens formbild, om det nu kan ge en bild på vad jag har att "gå ner" och behålla. Vill ju inte riktigt bli av med mina älskade muskler jag kämpat så för. Men läste också någonstans att för högt proteinintag kan skada ketos? (Belysningen på gym är alltid så smickrande, man blir så biffig! ) Jag antar att jag är en sådan här "rädd nyböjare" som inte vill göra fel. Jag är inte rädd för fett, verkligen inte, men jag är lite rädd för mejerier och även rädd för proteinet, pga ketos. Men jag behöver kanske bara bli mer påläst!
  8. Jag dricker bcaa innan morgoncardio, samt innan styrkepass och under styrkepassets cardiodel. Sen efter styrkepass BRUKAR jag ta 1 skopa vasselprotein. Nu innehåller mitt proteinpulver 11g kolhydrater per 100g, så därför avstod jag idag och åt istället min lunch. Kanske bör ta mitt proteinpulver ändå. Jag har ingen extrem övervikt, har typ 5kg att gå ner för att känna mig någorlunda "hård" För 2 år sedan vägde jag 65kg på mina 167cm och kände mig helt okej vältränad. Sen blev jag student och slapp.. (Ingen alkohol dock, är typ nykterist), vägde i somras 71kg och i dagsläget väger jag 67kg, fortfarande lite för mjuk för min del. Har efter förra dieten OTROLIGT liten magsäck, blir mätt på minsta lilla. Känner att äter jag mer ägg så kommer det forsa ut genom öronen. Men jag håller absolut med om att det är för lite jämfört med min träning. Kanske borde blanda ner lite grädde i mitt te också?
  9. Jag får det till 16E% protein (49g), 80E% fett (114g), 4E% kolhydrater (13g). Är det för mycket fett istället? Läste att 75% är optimalt
  10. Jag började med LCHF igår kväll (gick på en LFHC tidigare som var ren idioti) och började med en härlig omelett. Godaste jag ätit på veckor. Idag åt jag resterna av detta till lunch med lite kräftost. Nu på kvällen blandade jag iordning lite tonfisk tillsammans med grönsaker som jag serverade med en röra gjord på smör och kokt ägg. Jag tänkte att ägg är ju fett, MEN det är det ju inte och det borde jag veta. Jag har druckit 3 koppar med chaga-te med ca 1msk kokosolja i. Jag är mätt och kommer nog inte äta något mer idag, vad jag vet. Men i mitt huvud (som säkert är skadat sen förra dieten... Suck) känns denna kost så konstig. Har jag verkligen fått i mig tillräckligt med fett för att detta ska fungera, eller är magen bara "full". Lite sammanfattning och ungefärliga mått: En hel burk tonfisk i olja, 1/3 paprika, 3 små tomater, 6cm gurka, 1msk hackad rödlök. Av denna röra tog jag väl kanske 4dl. 3 ägg och 40-50g smör, lite gräslök. Av denna tog jag väl kanske 1.5dl. Lunchen: Omelett (1stor champinjon, 4 sparris, ca 1.5dl findelad broccoli, 1pkt bacon, 3 ägg, 3 äggvitor, 2msk grädde, 3 skivor 38% gräddost, 2msk smör till stekning) av denna omelett åt jag 1/3. Chaga-te: 1msk kokosolja (3st sådana koppar idag) Jag har försökt läsa mig till hur jag ska räkna, men det är sååå svårt! Jag gymmar föresten 4dagar i veckan och övriga dagar joggar jag innan frukost. Ibland även pw på mina gymdagar. Det kanske har inverkan, vad vet jag.
×
×
  • Skapa nytt...