Tirill77

Medlem
  • Innehållsantal

    102
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

67 Utmärkt

Om Tirill77

  • Rank
    Stammis

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Østfold Norge
  • Interests
    Trening, kosthold, helse, fitness, sport, matlagning, natur
  1. Det må jeg skrive også.. alikevell legger kcal inntag under hva det står.. kanskje dumt?
  2. Enig! Jeg har nå tatt avgjørelse til å øke karb til ca 30 gram men fortsatt høyt på fett og protein! Det er moro med muskler! Heia oss
  3. Takk Er det noen som har merket noe på blodsukkeret ved å bruke dette?
  4. hei, har noen av dere erfaringer med Walden farms produkter? Det høres for godt ut til å være sant at det ikke inneholder noen ting..
  5. Tirill77

    Tirill77 trener

    Hei jeg trener nå tung styrketrening på strikt lchf . har holdt lchf i 8 uker og hadde oppstart på styrketrening for 5 uker siden. Har trent tungt og mye i mange år, men hatt pause fra styrke med vekter pga skader og stress i ett år. Har operert skulder i denne tiden ( 7 uker siden) og har nå startet opp igjen. Alltid vært på moderat lavkarbo med lavt fettinntak. Annser meg selv som godt trent og har en del muskelmasse fra tidligere år som jeg har klart å vedlikeholde det siste året, men ønsker å ta av litt ekstra fettprosent og øke i muskelmasse. Har oppdaget at nå når jeg trener hardt ser det ut som ketostix ikke gir utslag.. Bare så vidt rosa. Kan det være pga treningen? vekten har gått litt opp siden jeg startet lchf og jeg har dager jeg er supersulten og dager jeg ikke har sultfølelse i det hele tatt. Har nå økt litt på protein slik at jeg kan bygge muskler.. Holder meg under 20 g karb pr dag ofte 13-15 g bare. Trener nå kun kondisjon 1-2 ganger i uka resten styrke så jeg håper muskelmassen vil øke .. Wish me luck
  6. Takk, ja det stemmer nok det altså.. Noe har det krympet. Vekt er stress altså og stress er vekt-- går ikke i hop egentlig det der
  7. Du har nok rett.. Derfor øker jeg nå med litt mer egg.. Kanskje mitt fokus bør være muskelvekst en periode.( har trent mye kondisjon siste året). Mer muskler vil jo brenne mer på sikt og da vil jeg holde meg der også.. Jeg får strunta i vågen et tag.. prøve i hvertfall
  8. Takk:) Jeg spiser i snitt ca 1450 ( kanskje 16-1500 på treningsdager) men har tidligere måttet ligge på 12-1300 for å kunne gå ned, men går det alltid opp igjen forstås ...
  9. Jeg synes også det er rart.. nei jeg holder koll på kaloriene faktisk og er aldri over 1800 pr dag, stort sett på ca 1300-1500 og som du vet trener jeg mye. Jeg har tenkt litt på at den økede styrketreningen kan samle litt vann i muskulaturen siden jeg de siste ukene har økt motstand og intensitet veldig? Midjen er nok litt smalere, det merket jeg på beltet i dag så da ble jeg glad. Jeg er nok bare veldig utålmodig! Min hud har blitt bedre- mye bedre da jeg tidligere hadde rosacea og dette er nå helt borte! Jippi:) Du har sikkert rett i at vekten er dum men det er ikke moro å gå opp heller. Jeg tror jeg skal øke litt protein og spise to egg ekstra pr dag men alikevell holde meg til ca 13-1450 kcal pr dag.( 1500 på treningsdager). Jeg har ca samme kcal inntak som før men nå kommer mer av inntaket fra fett enn før.. Tidligere spiste jeg mer magert med mye protein og lite karbs ( under 100 g pr dag) men var alltid sulten. Jeg var lei av å fryse og være sulten hele tiden så det var derfor jeg endret "diett". De siste 7 årene har jeg veid +- 3-4 kg opp og ned men aldri kommet meg helt ned der jeg vil. Det er mulig disse "pyntekiloene" tar lengre tid og at kroppen tviholder på dem fordi jeg trener såpass mye også? Jeg vet ikke.. Antagelig bygger jeg muskeler(les vann i første omgang) nå siden jeg har endret fra yoga og løping til tung styrketrening og intervaller.. Takk, Zepp som spør:)
  10. Jeg skjønner.. jeg får holde ut da Jeg tyror at uansett skal jeg øke karb til 15-30 slik at jeg orker trene..
  11. Intressant.. Selv har jeg ikke vært i konkurranse, men trent og vært på lik diett fram og tilbake i over 10 år.. kan det hende at jeg har spist for lite? 18-2000 kcal pr dag er ikke mye når man trener mye og hardt, eller hva? Kanskje jeg nå skal trene for å få muskler på lchf og strunta i kg?