Jump to content

Tirill77

Medlem
  • Posts

    102
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Tirill77

  1. Det må jeg skrive også.. alikevell legger kcal inntag under hva det står.. kanskje dumt?
  2. Enig! Jeg har nå tatt avgjørelse til å øke karb til ca 30 gram men fortsatt høyt på fett og protein! Det er moro med muskler! Heia oss
  3. Takk Er det noen som har merket noe på blodsukkeret ved å bruke dette?
  4. hei, har noen av dere erfaringer med Walden farms produkter? Det høres for godt ut til å være sant at det ikke inneholder noen ting..
  5. Hei jeg trener nå tung styrketrening på strikt lchf . har holdt lchf i 8 uker og hadde oppstart på styrketrening for 5 uker siden. Har trent tungt og mye i mange år, men hatt pause fra styrke med vekter pga skader og stress i ett år. Har operert skulder i denne tiden ( 7 uker siden) og har nå startet opp igjen. Alltid vært på moderat lavkarbo med lavt fettinntak. Annser meg selv som godt trent og har en del muskelmasse fra tidligere år som jeg har klart å vedlikeholde det siste året, men ønsker å ta av litt ekstra fettprosent og øke i muskelmasse. Har oppdaget at nå når jeg trener hardt ser det ut som ketostix ikke gir utslag.. Bare så vidt rosa. Kan det være pga treningen? vekten har gått litt opp siden jeg startet lchf og jeg har dager jeg er supersulten og dager jeg ikke har sultfølelse i det hele tatt. Har nå økt litt på protein slik at jeg kan bygge muskler.. Holder meg under 20 g karb pr dag ofte 13-15 g bare. Trener nå kun kondisjon 1-2 ganger i uka resten styrke så jeg håper muskelmassen vil øke .. Wish me luck
  6. Takk, ja det stemmer nok det altså.. Noe har det krympet. Vekt er stress altså og stress er vekt-- går ikke i hop egentlig det der
  7. Du har nok rett.. Derfor øker jeg nå med litt mer egg.. Kanskje mitt fokus bør være muskelvekst en periode.( har trent mye kondisjon siste året). Mer muskler vil jo brenne mer på sikt og da vil jeg holde meg der også.. Jeg får strunta i vågen et tag.. prøve i hvertfall
  8. Takk:) Jeg spiser i snitt ca 1450 ( kanskje 16-1500 på treningsdager) men har tidligere måttet ligge på 12-1300 for å kunne gå ned, men går det alltid opp igjen forstås ...
  9. Jeg synes også det er rart.. nei jeg holder koll på kaloriene faktisk og er aldri over 1800 pr dag, stort sett på ca 1300-1500 og som du vet trener jeg mye. Jeg har tenkt litt på at den økede styrketreningen kan samle litt vann i muskulaturen siden jeg de siste ukene har økt motstand og intensitet veldig? Midjen er nok litt smalere, det merket jeg på beltet i dag så da ble jeg glad. Jeg er nok bare veldig utålmodig! Min hud har blitt bedre- mye bedre da jeg tidligere hadde rosacea og dette er nå helt borte! Jippi:) Du har sikkert rett i at vekten er dum men det er ikke moro å gå opp heller. Jeg tror jeg skal øke litt protein og spise to egg ekstra pr dag men alikevell holde meg til ca 13-1450 kcal pr dag.( 1500 på treningsdager). Jeg har ca samme kcal inntak som før men nå kommer mer av inntaket fra fett enn før.. Tidligere spiste jeg mer magert med mye protein og lite karbs ( under 100 g pr dag) men var alltid sulten. Jeg var lei av å fryse og være sulten hele tiden så det var derfor jeg endret "diett". De siste 7 årene har jeg veid +- 3-4 kg opp og ned men aldri kommet meg helt ned der jeg vil. Det er mulig disse "pyntekiloene" tar lengre tid og at kroppen tviholder på dem fordi jeg trener såpass mye også? Jeg vet ikke.. Antagelig bygger jeg muskeler(les vann i første omgang) nå siden jeg har endret fra yoga og løping til tung styrketrening og intervaller.. Takk, Zepp som spør:)
  10. Jeg skjønner.. jeg får holde ut da Jeg tyror at uansett skal jeg øke karb til 15-30 slik at jeg orker trene..
  11. Intressant.. Selv har jeg ikke vært i konkurranse, men trent og vært på lik diett fram og tilbake i over 10 år.. kan det hende at jeg har spist for lite? 18-2000 kcal pr dag er ikke mye når man trener mye og hardt, eller hva? Kanskje jeg nå skal trene for å få muskler på lchf og strunta i kg?
  12. Jeg tror kanskje vi har "sultet" oss for lenge og kroppen er ute av balanse.. personlig kanskje jeg trenger litt mer karbs også.. Jeg forsøker nå å øke til 30-40 g pr dag og ser hva som skjer
  13. Det tror jeg du har rett i.. dog har ikke jeg spist mer enn maks 18-2000 kcal pr dag og med tanke på hvor mye jeg trener skulle ikke dette føre meg opp i vekt.. kanskje stå stille, men utregnet er mitt vedlikeholdsnivå jamført min aktivitet osv på 2300 kcal pr dag.. Rart
  14. Jeg har også vært på lavkalori i mange år, kombinert med moderat lavkarbo-- Nå har jeg vært 8 uker på lchf ( under 20 g karb og konstant i ketose) og gått opp 1kg!!! Er utdannet Pt og har trent hardt og mye mange år men aldri på lchf så lenge.. Jeg ville bare gå ned 2-3 pynte kg men nå er det altså 4-6 kg som skal av..
  15. Jeg forstår det, men jeg synes det er rart at jeg ikke merker noe på bukser osv heller etter 8 uker!! det er da ganske lenge.. Kanskje 1 cm på beltet, men med en gang jeg har spist m¨å jeg ta beltet ut et hakk igjen..Ps har veid 6 kg mindre på lavkalori, men gikk det opp igjen som sagt. Var jo sulten hele tiden...Derfor vet jeg at det fint går an for meg å veie 6 kg mindre.. Hadde håpet at det gikk an på lchf Nå har jeg kuttet ned på matinntaket i dag og er mye mer sulten, men håper dette løser det og jeg begynner å gå ned? Lchf+lavt inntak av mat+ mye trening altså..
  16. Strikt er : Periodisk faste.Kanksjke kokosa i teen hvis jeg trener før jobben på morgenen Lunsj feks: tunfisk, 2 ss majones( lager salat) salat + 1-2 egg + 5 oliven feks Middag: Kjøtt,fugl,fisk med smør, hjemmelaget beranaise feks, oliven, hjemmelaget pesto osv Kvelds har kanskje vært linfrøknekkebrød( 2 g karb pr 100 g knekkebrød og jeg spiser kanskje 40 gram til kvelds av dette) med ost eller kjøttpålegg. Aldri over 20 g karb pr dag. Trener styrketrening med vekter til utmattelse 3-4 ganger pr uke ( som sagt har jeg hatt oppstart med dette disse ukene, før dette har jeg hatt et år med yoga og løping pga skader) ( frø dette har jeg trent styrke fast 4 ganger pr uke i over 15 år. Trener intervaller før styrketreningen og løper / går tur ca 2-3 ganger pr uke i tillegg til dette. Har en aktiv jobb. Jeg spiser mer enn 1200 kcal nå på lchf men det jeg sier er at tidligere har jeg måttet ligge på dette i tillegg til å trene det samme for å i det hele tatt gå ned. da er jeg så mye sulten at jeg blir helt gal.
  17. Har kjørt periodisk faste i over 6 uker og ingen ting har skjedd.. Godt å høre vi er to da:)
  18. ps jeg har fulgt periodisk faste de siste 6 ukene også..
  19. Og nå har jeg gått dette opp igjen..
  20. Jeg må telle kcal ... Jeg har nå levd strikt lchf i 8 uker og GÅTT OPP 1 kg!! Jeg mosjonerer, trener og spiser som jeg skal. Med hard trening spiser jeg kanskje mer enn jeg skulle? Har alltid trent mye så jeg ser ikke noen grunn til å slutte med dette nå.. Nå har jeg altså 6 kg jeg skal gå ned... Det betyr spise mindre.. være sulten. Da kan jeg jo like gjerne spise karbs da? Når folk sier vær tålmodig så begynner du å gå ned så blir jeg bare irritert altså. 8 uker er tålmodig. Er virkelig i ferd med å gi opp.. Jeg må tydeligvis ligge på under 1200 kcal pr dag for å gå ned og trene 1-2 timer i tillegg til dette. Det strider i mot al lærdom .. Kan det være at jeg bygger muskler selv om jeg tidligere har vært på lavkarbo i over 10 år ( ca 50-100 g karb pr dag) og mye protein samt trent like mye som nå. Men har hatt oppstart på vekttrening de siste ukene som jeg har hatt en pause fra i 1 år pga skader. Har da kun trent yoga fram til for noen uker siden. Beltet er kanksje 1 cm bedre, men det er også det hele.. ikke noen nevneverdig forskjell. Er fortvila!!!
  21. Jeg har hatt spiseforstyrrelser hele mitt liv.. vært sykelig opptatt av å telle kcal og trene messe og hardt. Nå når jeg spiser lchf slipper jeg det stresset og er mindre "forstørd" i hodet.. Har altså blitt friskere! det kan du si til dine barn om du vil! Lchf kurer for mange spiseforstyrrelser
×
×
  • Create New...