DFK

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om DFK

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tack alla för svar. Känns som det blivit något bättre senaste dagarna när jag skärt ner ngt på laddningen kokosfett och smör i kaffet. Är främst efter kaffet det varit som värst vilket kanske kan bero på att jag inte tål kokosoljan tillräckligt bra. Tuggar på med magnesiumtillskott men det är ett pulver med bl.a. socker i från apoteket så det kanske inte är kraftfullt nog. Ska testa magnesiumcitrat och se om det blir ngn förbättring.
  2. Innan jag började äta LCHF kunde jag springa 8km med puls under 140. Nu två veckor in på LCHF kan min puls vara uppe i 140 bara jag går till muggen. Är detta normalt?
  3. Tack alla för mycket intressant läsning. Det som förvånar mig är att enligt Keto Clarity ska blod och utandningsmätning av ketoner vara korrelerade medan det jag läser här mer antyder att urin och utandning som har ett samband. Annars har jag som biokemisten nämnt fått uppfattningen att det inte är vettigt att mäta efter ketoner i urin när kroppen är keto anpassad då de ofta försvinner då. Så det hade varit mycket intressant att veta om någon har en uppfattning om det är ngn korrelation mellan blodmätning och utandningsmätning av ketoner? För om det bara är ett samband mellan utandning och urin känns utandningsmätning rätt värdelöst då man lika gärna kan köra urinstickor som är betydligt billigare den tid det funkar.
  4. Jag har precis läst klart Keto Clarity och har fått uppfattningen att det är mycket viktigt att mäta ketoner för att veta att man verkligen är i rätt tillstånd. Därför vill jag gärna höra vad ni rekommenderar för apparater och även om ni har tips på vanliga misstag man kan göra i början.