Honey

Medlem
  • Innehållsantal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

20 Bra

Om Honey

  • Rank

  1. Nu är jag inne på vecka 2 av periodisk fasta och vikten är helt still och det är för mig magiskt då jag under ätfönstret 12-20 äter ca 3000kcal/dag! Givetvis lågkolhydrat och mycket fett. När jag kör periodisk fasta behöver jag inte logga maten. Magen är platt... so far, so good!
  2. Åh det var bra att höra! Jag MÅSTE äta över 2000kcal annars känns det som svält och jag rasar i vikt.
  3. Adda gärna mig på ditt insta @danijelaho så kan ni se bilder på mina nya måltider och kommentera dem med vad ni tycker ser bra/dåligt ut ?
  4. Jag tillhör i allra största grad den atlet som är hungrig konstant! EBRACE THE HUNGER var mitt motto under sista tömningsveckan men så vann jag ju också SM guld! ? Efter tävlingen gick jag in på en kina-buffe-restaurang och åt ALLT friterat dom hade i 2 omgångar samt alla sötsaker! Tror jag drog 5000kcal i en sittning. Dagen efter gick jag in i en ny diet inför nästa tävling. Gick ner ytterligare 2kg på mina då 8% kroppsfett. Efter tävlingen åt jag bakverk och godis för att sedan gå in på en minitömning inför en filminspelning. Sedan ballade magen ur. Det var en månad sedan. Jag äter nu mellan 3-4000kcal om dagen på ketoskost och helt otroligt.... magen är helt platt, helt lugn! Är detta för bra för att vara sant?
  5. Tack! Jättebra tips på grönsaker! Gäller samma mängd kolhydrater de dagar man inte tränar? Nu händer det inte så ofta men ska man sänka kolhydraterna då?
  6. Uteslöt nötter och frön för 3 dagar sedan. Frukt äter jag inte alls. Inte mejeriprodukter eller så mycket grönsaker heller. Mest protte och fett de senaste dagarna.
  7. Det bästa efter en tuff tävlingsdiet är en så kallad reveverced diet där man successivt ökar kcal mängden varje vecka. Men jag måste säga att denna diet är den allra svåraste av dem alla då man går på underskott utan att "behöva" det. För mig blev det en okontrellerad hetsätning tills magen kollapsade. Nu på ketoskost känner jag mig ganska stabil men lite stressad över resultatet. Tänk om allt fettet lägger sig på mig efter ett tag???[emoji44] [emoji44] [emoji44] [emoji13] [emoji13] jag är mycket ovan vid att äta fett.
  8. Jag har varit i kontakt med Marina och det är från henne jag fått rekommendationen att testa keodiet. Det funkar ganska bra redan efter 3 dagar men skillnaden mellan mig och Martina är just mängden mat. Hon äter ganska lite och jag antar att hon är en ganska liten tjej. Jag är 181cm och när jag kör styrka är jag uppe på 3 siffrigt under offseason...det var nog det jag menade. Skulle vara så skönt att höra en tjej säga " jag äter 4000kcal om dagen och behåller vikten och lågt kroppsfett"! Själv har jag inte hållt på tillräkligt länge för att veta om jag kommer att öka i vikt av "fettbombningen" NYa bilder på magen på bloggen: http://superset.se/ketos-ger-platt-mage/
  9. Det finns inte ett facit som funkar för alla så är det ju, men jag skulle gärna vilja hitta någon likasinnad (tjej) som äter mycket mat på ketos/LCHF och höra hennes erfarenheter. Självklart fortsätter jag att laborera. Äter ju fisk, fågel, kött, ägg och bra fetter just nu så förstår inte riktigt varför ni båda skriver att jag ska äta det... Åt lax till frulle idag Att jag inte äter grönt just nu är ju pga att jag vill hamna i ketos, annars äter jag berg av grönt. Anledningen till ketobollar är ju fettbombningen, men som sagt jag expreminterar och efter mina dryga 3000kcal igår och inne på min 3e ketosdag och magen är inte det minsta svullen längre. Ganska fantastiskt faktiskt.
  10. Trodde fettkaffe var bra om man försöker hamna i ketos? Äter ju inte frökex och nötter nu då det inte funkar. Ser inte hur det jag åt idag var dåligt... ägg, kalkon, bacon, tonfisk, kokosolja, avocado? Fast förstår givetvis att grönsakerna fattas och att kokosfett kan minskas (alltså ketobollar) men annars? Visst lax är bättre men det var lättare att ha tonfisk i gymbagen ?
  11. Jag förstår att jag är "all over the place" och allt stämmer jag söker balans då kroppen är rubbad. Jag söker att sluta öka mer i vikt då jag redan nått min normalvikt. Jag vill bli av med sötsug som leder till att jag överäter. Jag vill att magen ska bli lugn och inte svullen. För mig gäller allt eller inget. Testade att bara käka LCHF under veckan och insåg hur lätt det var att översta linfrökex och nötter samt överskrida carbsen. Att gå in i ketos tyglar mer och på bara 2 dagar har magen blivit bättre. MEN jag får inte till kcal så lågt som jag önskar
  12. Jag vill och brukar käka mycket mer protein och berg av grönsaker men hur lätt är det att vara i ketos då... en sallad och lite för mycket protein så är jag över 20g carbs?
  13. I de flesta "lyckade" LCHF viktminskningshistorier jag läser äter ju personerna nästan alltid mindre än 1800kcal/ dag! Med detta vill jag säga att det är klart du minskar i vikt oavsett diet om du ligger på ett underskott. Jag åt på min byggarkost ca 2000kcal/dag och minskade 8kg. Okej, man blir mättre av LCHF och behöver därför inte mer än 2 mål om dagen, men då uppnår jag inte ens min basalaämnesomsättning som enligt BodPod mätningen ligger på 1640kcal OCH jag är fortfarande jättehungrig... inte sugen utan vrålhungrig! Under två dagar har jag nu haft ett kaloriintag på 2500kcal dag 1 och 2900kcal dag 2 och jag går och lägger mig lite smått otillfredsställd. Dagens mat såg ut såhär: Frukost: 1 kaffe med kokosolja, omelett (3ägg) med kalkon. Lunch: Kaffe+kokosolja samt 2x tonfisk i olja. Träning: styrka 1.5h cykel 40min Middag: omelett (4 ägg) med 200g bacon. Snacks: ketobollar på 2 msk kokosolja 1 msk kakao och ca 1dl kokos. Samt Fluff på vispad kokosmjölk, kakao och stevia (1port). Detta kallar jag inte att överäta men kalorierna skenar! Jag kan inte fatta hur man fettbombar (och håller sig mätt) på 1300kcal som vissa gör? Tycker det är svårt att hitta en riktlinje då ingen här kommer från den bakgrund jag har? Och jodå var inne på Martinas blogg och laddade hem hennes e-bok men ojojojoj.... hennes veckoplanering var väldigt lågt kcal intag!! Runt1000-1500kcal/dag var standard...
  14. Allt det där är solklart för mig men jag kan inte i praktiken få ihop det. Jag äter omelett på ca 4 ägg och 5 skivor ren kalkon i och jag blir hungrig igen 2h senare. Äter spenat stekt i kokosolja 3 stekta ägg och en filé torsk och är efter 2h hungrig igen äter nötter och avocado, går och tränar och är vrålhungrig när jag är hemma igen, äter lax med hemmagjorda frökex och bregott. Sitter på kvällen och sörplar te...fortfarande lite fundersam över om jag kan/ska/borde äta något mer. Är det verkligen ingen annan som äter som jag? Inte ens under min VLCD åt jag så lite som vissa av er äter. Jag rasade i vikt på 1900kcal om dagen.