Sofie Johansson

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

12 Neutral

Om Sofie Johansson

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1986-03-19
  1. Supergott! Angående träningen så jobbar jag bara 20% natt just nu, men ska ev byta till heltid natt. Men jag brukar i alla fall träna antingen en liten stund efter jag vaknat och äta efter det, eller så äter jag middag med familjen och tränar någon timme efteråt.
  2. Varm choklad ketostyle [emoji4] jag tar en rågad matsked smör, 1 tsk kakao, ca 6 sucketter och 2 dl hett vatten. Supergott! Dricker inte kaffe men många gör ju fettkaffe på morgonen [emoji4]
  3. Jag kör ketogen kost förresten. Minst 80% fett. Gillar att äta rejält på kvällen! [emoji4]
  4. Jag experimenterar lite sedan en tid tillbaka och har provat att fortsätta hålla 16:8 vid nattjobb, med undantag för varm ketochoklad innan jag går och lägger mig. Detta för att jag annars vaknar tidigare än jag tänkt. Så mitt ätfönster ser ut som följande: måltid kl 15-16 och måltid kl 23-00. Därefter bryter jag med varm ketochoklad ca kl 06 och sedan sover jag från 08-15.30 ungefär och kör på igen. Nu de senaste veckorna har jag kört 24 h-fasta ett par gånger i veckan och det har funkat toppen! Funderar på att köra det när jag jobbar natt också och se hur det går. Problemet är att jag gör ett litet bryt där med min ketochoklad på morgonen, men jag måste ha i mig lite fett för att som sagt inte vakna för tidigt och inte kunna somna om.
  5. Jag experimenterar med mig själv om vad som påverkar ketosen och inte. Har kommit fram till följande: - fasta är jättebra. Helst mer än 16 h varje dag. 24-timmars fasta en till två gånger i veckan är toppen! - ät inte för mycket protein! Liten köttbit till mycket fett. - grönsaker är mest dekoration [emoji4] - mjölkprodukter unnar jag mig som en lyx, t.ex. kvarg och yoghurt är sällan-mat. - träning! Jag har mätt både före och efter träning och fått jättebra resultat! Träning på fastande mage är super. - mycket fett! Över 80% av intaget ska komma från fett. Du kanske redan har provat detta, men det är i alla fall mina tips!
  6. Jag har inte läst igenom alla svar, men det som dyker upp i mitt huvud är att du kanske skulle prova att göra en reverse diet efter att ha legat så lågt i intag så länge? Då ökar du kaloriintaget långsamt, 50-100 per vecka, tills du nått en nivå där du är viktstabil. Många fitnesstävlande använder sig av detta efter tävling för att inte explodera i vikt direkt efter en diet. Tasty health skriver bra om det om du googlar!