annakopp

Medlem
  • Innehållsantal

    32
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

38 Bra

Om annakopp

  • Rank

Senaste besökare till profilen

123 profilvisningar
  1. What the Health

    samma haer, boerjade titta och naer dr Greger kom. staengde jag av. att den av specialisterna sa att nej, det finns ingen korrelation mellan socker och diabetes, det fick mig ju att undra lite vad det haer aer foer lurendrejeri. jag gick in paa imdb.com och gav laegsta betyg, foer jag tycker det aer daaligt av netflix att ha saan daaligt producerad propaganda. just Greger aer ju saa militant. de refererar en WHO studie som saeger att det aer 18% hoegre cancer risk om man aeter processat koett. ok. men, all statistik kan saega det man vill. om man INTE aeter processat koett har man en 5% cancer risk, om man aeter processat koett 6%. saa det aer 1% mer, men matematiskt aer det en 18%ig oekning. saa jag gick och tog en ekologisk wienerkorv med 97% koetthalt och tittade paa naagot annat. apropos korv, sjaelv bor jag i tyskland, och haer kan man faa saa goda bratwurst med rent koett med bara lite kryddor. oenskar det skulle finnas mer i sverige naer jag aer hemma i stugan:-)
  2. kanske aeta lite mer aen 1300cal om dagen: http://www.everydayhealth.com/weight/fewer-calories-stalls-metabolism.aspx jag gjorde samma fel, och fick skoeldkoertelproblem och naer jag boerjade aeta mer gick jag ner i vikt igen
  3. Vad händer sen? och vågar vi?

    http://katherinetallmadge.com/2010/12/07/stoking-your-metabolism-eat-more-to-lose-weight/ maanga bra kommentarer haer redan, reducerar du kalorier saa stryper du motorn, dvs saenker aemnesomsaettningen. ett tipps aer att koera EN dag. stenhaart, noll kolhydrat. du maaste bara vaaga en enda dag. sen, en dag till om du inte fick ett extra trivselhandtag paa varje sida. :-) tipset om att maeta aer bra, foer jag tex. pendlar 2 kilo upp och ner, men med aaren blir magen plattare. en sak som kvinna aer ju vatten, om du investerar I en fettvaag, som maeter din vattennivaa saa ser du om du har 5 % mer vatten I kroppen near du ska ha mens och aer foertvivlad oever 2 kilo mer paa vaagen. drick braennnaesseltee och kaempa vidare!
  4. tureborgaren: koepte paa amazon I tyskland, och har koept utomlands. life I sverige brukar vara snabbast paa att ta in saant! Jamtlandstjejen. du menar phytinsyra. phytic acid. det de goer I kroppen aer att man inte kan ta upp mineraler lika bra, foer de binder mineralerna som daa gaar ut samma vaeg som allt annat istaellet foer att tas upp I kroppen. phytin syran foersvinner om man laegger I bloet laenge, eller fermenterar. och man kanske inte aeter boenor morgon middag kvaell I saadana maengder att man faar brist, tror jag. aertproteinet aer ju behandlat och extraherat I ren form, saa det verkar inte finnas kvar mycket, jag hittade lite information: Far from being a whole food, pea protein isolate is a purified chemical extract, dramatically increasing the protein content of the unprocessed pea (around 10-15%) to upwards of 90% in the isolate. Part of the processing involves treating the extract with fungal-phytase to digest the phytic acid, a chemical that binds up minerals and impairs their absorption. And that’s probably a good thing, haer kan du laesa mer, jag sjaelv aeter groddat broed I smaa maengder, near man lchfar aer ju ein liten skiva broed paa julafton en fest, och groddat broed behandlas som groensaker av kroppen, och inte laengre som saedesslag foer grodden aer ju en liten vaext och inte laengre ett froe. min matstil aer lchf maandag till torsdag med paleo paa helgerna, foer jag faar viktplataa snabbt pga rT3 fenomenet som visa faar near man aer foer straeng, och genom carbups paa helgerna haaller jag vikten baettre aen utan: http://www.thenourishinggourmet.com/2010/09/reducing-phytic-acid-in-grains-and-legumes.html
  5. Laktosfri mjölk i kaffet?

    prova faa tag paa getmjoelk, ekologisk. eller komjoelk direkt fr bonde. alltsaa riktig mjoelk, det har saa mycker haelsofoerdelar att jag vaeljer in mjoelken och vaeljer bort andra kolisar. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/04/16/raw-vs-organic-milk.aspx#! https://chriskresser.com/raw-milk-reality-benefits-of-raw-milk/ speciellt med ost, som man ju gaerna aeter paa lchf, foersoeker jag faa god getost, eller raamjoelksost som tex. emmentaler, istaellet foer billig processed ost. nyttiga enzymer och bakterier foer magen. sen aer det intressant att viss mjoelk har andra kaseinproteiner, saa om man aer caseinintolerant eller bara alltid vill aeta nyttigast moejliga, saa ska man foersoeka aeta franska ostar, helst raamjoelksost, eller utvika kossa helt: http://www.snowvillecreamery.com/a1-and-a2-beta-casein-in-cow-milk.html
  6. jag har laest att whey protein moejligvis kan vara ett problem foer vissa http://suppversity.blogspot.de/2012/06/whey-more-insulinogenic-than-white.html jag koepte aertprotein hittade samtidigt aertfiber. om ni inte proevat det aen, det aer superbra! haer paa tyska, man foerstaar aendaa:-) Energie kJ (kcal) 873,7 kJ (211 kcal) Fett 0,4 g gesättigte Fettsäuren (g) 0,4 g Kohlenhydrate (g) 8,3 g davon Zucker (g) 0,4 g Protein(g) 6,9 g Salz (g) 0,05 g Fiber(g) 76,2 g jag gjorde tex. 90sekunders ketobroed med ett aegg och bara en stor matsked av detta, lite salt, smoer.. det blev vaeldigt broedigt. pizzadeg, typ kostdoktorns recept med aegg och ost, och en halv deciliter. det blev saa himla bra! experimenterar nu med aertprotein och aertfiber.
  7. Dokumentär: Livsfarligt äta odlad lax!

    hur aer det med antibiotika och metallbelastning i odlad lax, naagon som har en bra laenk?
  8. Problem att hamna i ketos

    det haer boerjar breda ut sig och staemmer inte helt.. om man koeper tepaasar med olika smaker och tillsatser saa kan det vara socker i det. koer man rent loestee aer det inget I. lite urban myth som jag boerjat hoera oftare. laes paa paketet helt enkelt.
  9. Socker och jul

    ta tiden att baka saker sjaelv. jag goer chokladbollar, klassiskt recept med smoer, kakao, kaffee, tar erythrit istaellet foer socker, och de maaste ju inte vara supersoeta. jag byter ut haelften av havregrynen mot kokos. efter mycket experimenterande saa ligger jag paa 100g kolisar om dagen. men till jul om man ska fuska, saa aer nog havregryn baettre aen aladin asken, det aer prebiotiskt, har loesliga fiber och till exempel Dukan dieten saeger att man ska aeta lite havre om dagen. det finns lchf alternativ annars, man kan ju ha i hackade mandlar, eller low carb muesli, eller lupinflingor. jag gjorde en supergod tryffel foerra aaret. smaelt moerk choklad, jag koeper 100% bakchoklad i usa. ca. 200g, i med kokosolja och smoer (saltat), ett par matskedar var. kokosflingor och erythrit. lite graedde. (hoeftar alltid och smakar sjaelv tills jag tycker det aer gott) och ett par droppar pepparminolja. rulla kulor, rulla i kakao. kokoskakor: aeggg, smoer, kokosflingor, kokosmjoel, erythrit. jaette bra med mycket fiber, som maettar. man kan ha I lite hackade jordnoetter, pecan, vanilj. near jag sedan aer hos folk, och vet att near jag kommer hem saa vaentar det paa mig, saa kan jag haalla mig. och julafton hos systern goer vi dessa plus lchf glass, saa alla faar i sig liiiiite mindre socker. skadar ju inte! julbord aer ju toppen foer oss, med all go skinka och groent, lax etc. bara kolla sillen, som ofta aer mycket socker i.
  10. Ner i vikt men upp i midjemått??

    http://www.webmd.com/menopause/news/20070820/estrogen-tells-brain-where-fat-goes hormontestat?
  11. Ner i vikt men upp i midjemått??

    efter att LCHF ploetsligt slutade funka helt paa mig, saa har jag gaatt genom en odyssee av laekarbesoek. haer aer saker du kan soeka upp paa naetet om och kanske hitta naagot som passar dig: slutade du tvaert med KH? low T3/ high rT3. jag fick mitt rT3 prov till slut. (skrev i en annan post i somras om det) och ration var 1 till 30. hade daa raett. http://drcate.com/going-low-carb-too-fast-may-trigger-thyroid-troubles-and-hormone-imbalance/ detta led till en helt tillplattade foerbraenning. skyhoegt cortisol. kan leda till oestrogendominans. som kan leda till bukfett. gallan: saenkt funktion. kan inte smaelta fett saa bra, foerutom kokosfett/MTC. candida albicans infektion. daer blev min laekare lyhoerd. tungmetallfoergiftning. hade uran, aluminium och arsenik i kroppen. levern jobbar foer att avgifta men klarade inte av det, saa kroppen laegger paa sig fett foer att lagra toxinerna. jag gick ner i vikt near jag la till mehr KH, carb up. inte donuts och en paase bilar, utan frukt och groensaker, soetpotatis, plus bovete, som ju inte aer ett saedesslag, som har intressanta antiinflammatoriska phytonutrienter och mineraler. jag tror paa LCHF. och jag tror paa clean eating och paleo. och framfoerallt tror jag att kroppen aer en alldeles foer komplex maskin foer att en sak passar alla, olika hormoner, aalder, sportlig aktivitet, allmaen healsa, var du bor, vilka bakterier du har och faar i dig. listan aer laang. ge inte upp. No Donuts. :-)
  12. Lista på städerna

    Jönköping? http://www.pizzeriabellamarie.se/ har LCHF pizza!
  13. blev du fetare tyckte du? jag har hivat min vaag. jag hade en som visade BMI och grejer, och mitt skelett brukade variera 200 gram upp och ner. taenk paa att Arnold Schwarzenegger hade BMI paa oever 30. naer jag var som mest vaeltraenad (bodybuilding och boxning 15 aar sedan) och hade minst fett paa kroppen vaegde jag 12 kilo mer aen idag.
  14. Curcumin/gurkmeja

    och saa reklam till produkten direkt bredvid.. lite flummigt om forskare och kliniska tester utan laenk och information vilka studier. nej, jag tror det kan man ta med en nypa...
  15. vissa tar ju en carb up dag med glass o pizza. det pallar jag inte. en gaang om dagen, och ja, moroetter, lyx. jag gillar att knapra, en morot sysselsaetter ju ett tag! ska bli intressant om muskelbygget faar ett uppsvaang med. just det jag sover som en stock nu!