Gå till innehåll

Elisabeth70

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Elisabeth70

  • Rank
    Nyanländ
  1. Jag använder kokosolja på burk till att steka med, i bakrecept, i kaffet (ibland). Kokosolja är som sagt laxerande, vilket också en msk potatismjöl i ett glas med kallt vatten är. Tar man två skedar potatismjöl blir det bråttom ibland.....Med LCHF med mycket ost kan det behövas lite hjälp på traven! <3
  2. På Facebook finns en grupp som heter ÄGGFAST.... De som äter den under 15 dagar kickar igång ketosförbränningen och minskar i vikt. Gå med och läs det fastnålade inlägget överst i gruppen som skrivits av ADMIN.
  3. Pröva dessa: OSTFRALLOR 4 stycken 1 tsk bakpulver 1 dl mandelmjöl 3 msk Pofiber 0,75 msk fiberhusk 2 ägg 2 dl riven västerbottensost Blanda ihop de torra ingredienserna och rör sedan ner ägg och ost och låt svälla ett tag. Tag en matsked och gör runda bollar och lägg på bakplåtsklädd plåt och grädda ca 10 min i 225 g. Gyllenbruna ska de bli!
  4. Jag bakade detta idag....jättegott! Foccicia bröd enligt LCHF 4 ägg 200 gr philadelphiaost 100 gr smält smör 2 dl mandelmjöl 2 msk fiberhusk 1 tsk salt 1,5 tsk bakpulver 100 gr fetaost 10 grovt hackade gröna oliver Rosmarin 1 liten rödlök grovt hackad Havssalt Olivolja Ugn 200 gr C 1. Vispa äggen fluffigt 2. Tillsätt philadelpiaosten och rör smeten slät 3. Rör ner det smälta smöret 4. Blanda de torra ingredienserna och blanda ner dessa i smeten. 5. Häll smeten i en långpanna med bakplåtspapper 6. Tryck ner de grovt hackade oliverna, rödlöken och bitar av fetaost 7. Strö över rosmarin och havssalt och ringla sedan olivolja över. 8. Grädda mitt i ugnen under cirka 25 minuter...gyllenbrunt gräddad!
×
×
  • Skapa nytt...