Gå till innehåll

Skuggfigur

Medlem
  • Innehållsantal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

19 Bra

Om Skuggfigur

  • Rank

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skåne

Senaste besökare till profilen

159 profilvisningar
  1. Funderade lite på det här med fasta. Finns många varianter men 16:8 tycks ju vara vanligt. Men vad räknas som fasta? Att man inte äter något under en viss tid? Eller inte dricker nåt med kalorier i? Ska man räkna fasta för att man inte stoppar nåt i munnen eller räkna från det att maten lämnat magsäcken? Googlar man blir man ju lätt förvirrad Såg på nåt ställe att när det gäller 16:8 så stämmer det inte att man fastar 16 timmar för maten finns kvar i magsäcken 6-8 timmar så det blir egentligen bara 8-12 timmars fasta. Stämmer det? Hur har man räknat ut den tiden i så fall och vad basera
  2. Ju mer man läser på om lchf desto mer inser man att det finns varianter :/ Är ju så förbaskat svårt det här med fettet....hur får ni i er tillräckligt???
  3. Tack för alla svar och synpunkter! Minus 14 kg idag totalt sedan 29 februari så det är väl ett bra resultat. Har testat mig fram lite på vad som funkar och vad som inte funkar så jag kör vidare nu
  4. Nog för att jag är kort men pygmé eller dvärg...njae inte direkt Har ätit så här i princip hela tiden och alla prover är ok, sover ok, stressar knappt så borde ju gå ner och inte upp. Ger det nån vecka till sen får jag fundera....
  5. Jo det stämmer om man ska se till antalet kalorier. Men vågen fortsätter uppåt även idag
  6. Nä hade lätt kunnat äta mer men är rädd att få i mig för mkt av det goda även om det är bra mat. Får nästan kräkreflexer om jag tex äter rent smör eller kryddsmör så fettet kommer från fläskfärs, bearnaisesås(Eriks eller Lohmanders) men kan inte äta för mycket där heller. En skvätt grädde i morgonkaffet funkar också. Majonnäs funkar om det är ytterst små mängder typ 1 tsk. Bakar aldrig och gör ersättningar för bröd eller kakor.
  7. Jo sover mkt mer nu än tidigare. Då låg jag kanske på 5-6 timmar. Numera är det inte ovanligt med 8 timmar och det är god kvalitet på sömnen numera också!
  8. Tror jag blev lite stressad av + istället för - på vågen imorse och plus på måttbandet. Nåväl antar att det går upp och ner men på det stora hela ner. Promenaderna gör ju susen och man vill ju automatiskt röra på sej mer...och då vill man ju klart se resultat.
  9. Kör 16:8 oftast på vardagarna och ibland på helgerna. Har svårt att få i mej fett....tycker fortfarande det är äckligt.
  10. Intressant. Ska testa och se....vill ju ha resultat förutom förbättrad hälsa så klart!
  11. Hur mycket fett ska man då äta? Inte dubbelt av protein då?! Men samtidigt....för lite kh och för lite fett= svält?!
  12. Ja...är oxå lite förbryllad kring det här med kalorier.
  13. Öka kh?! Hmm det var ju lite otippat! Jo får väl testa lite men efter rivstarten neråt vill man ju inte gå upp igen
  14. Har kört strikt LCHF sen 29 feb och tappat 8 kg (yeay) och några cm här och där. Har typ 50 kg som ska bort så det är ju en låååång väg kvar. Loggar allt jag äter och dricker i kostbevakningen. Har ju läst på och insett att det är lätt att både protein och kolhydrater sticker iväg om man inte har koll. Fördelningen blir: protein 60-70 g, fett 110-150 g och kolhydrater max 10. Försöker dricka mycket vatten, är försiktig med mejeriprodukter, fuskar aldrig och har börjat gå promenader ett par ggr/vecka på 5 km på slingan i skogen där jag bor. Äter omega-3 och borde kanske även ta D-vitamin.
×
×
  • Skapa nytt...