Gå till innehåll

fiffiluran

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om fiffiluran

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tack alla! Har sån här kokossylt hemma sen tidigare och tänkte att jag kanske kunde använda den för att smaksätta grekisk yoghurt när jag äter det till frukost ett par gånger i veckan. Det smakar väldigt mycket kokos så det behövs ytterst lite. Men jag får väl känna efter lite hur strikt jag vill vara med kosten och så. Kanske skippar "sylten" helt. När jag ändå är här och skriver - Är det någon som har tips på lättare LCHF-frukost som går fort att fixa? Jag har jättesvårt att äta på morgonen och kan absolut inte äta ägg och sånt "matigt" när jag går upp tidigt. Det enda jag får i mig är i princip smoothies, yoghurt och annat flytande. Och man ska väl helst inte äta frukt och bär. Tips på LCHF-smoothies eller något kul man kan ha i yoghurten? Naturell grekisk yoghurt är ju inte jätteinspirerande liksom..
  2. Hej! Är helt ny på det här med LCHF och jag undrar lite kring kokos. Som jag har förstått det så är kokos väldigt nyttigt och funkar att äta när man kör LCHF, dock i rimliga mängder. Det jag nu undrar över är denna kokossylt: http://herbalstore.se/Kokossylt Den är ju gjord på 100% kokos, 12% är kokossocker. Det står att det är 57 g kolhydrater per 100 g kokossylt och det är ju väldigt mycket. Men är den okej att äta (i lagom mängd) eftersom det är just naturligt kokossocker och inget tillsatt? Har inte riktigt greppat hur det här med LCHF funkar ännu, så jag är mycket tacksam för svar och gärna lite hjälp med hur man ska tänka med kolhydrater/socker. Tack på förhand!
×
×
  • Skapa nytt...