chessball

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om chessball

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1981-01-01

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Stockholm
  1. Hej Mats, Tack för ditt svar, mycket intressant att läsa! Jag syftar lite på följande citat men har också läst på väldigt många ställen att det är extra viktigt med kolhydrater direkt efter träning för en optimal/återhämtning och muskelbyggnad, det är ju dock verkligen en djungel där ute med en mängd olika råd. "För bästa resultat bör man konsumera ungefär 2 gram kolhydrat och 0.5 gram protein per kilo kroppsvikt under timmen närmast efter avslutat träningspass. Kolhydraterna behövs för att stimulera insulinet att fylla på glykogendepåerna och proteinet för återbyggnad av skadad muskelvävnad och som buffert i immunsystemet. Själv dricker jag Vitargo som har en utmärkt återhämtningsdryck. En stor tallrik cornflakes med mycket mjölk och en banan fungerar i princip lika bra." http://www.colting.se/pdf/rw_aterhamtning.pdf Ditt upplägg med kolhydrater vs ej kolhydrater vid tung/metabol styrketräning tycker jag låter klokt. Jag kombinerar gärna min styrketräning med intervall träning samt joggingrundor på morgonen, förr drack jag alltid bara en kopp kaffe sedan ut och körde, har läst lite att det kan vara bra att fylla på med protein innan denna morgonträning för att inte "förlora muskler" Har alltid ätit frukost direkt efter eller något snabbt i stil med: banan, kesella, bär, mjölk mix. Dock aldrig något innan. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta med protein innan denna morgonträning? Tycker det är skönt att jogga med enbart en kopp kaffe i kroppen men jag vill ju inte förlora muskler, om den informationen nu stämmer.
  2. Hej Alla, Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att jag är väldigt nyfiken på hur andra hanterar styrketräning i kombination med LCHF kost, detta är inget nytt för mig då jag under flera år har tränat hårt i kombination med LCHF och mått underbart. Det jag funderar över är intaget av "snabba kolhydrater" direkt efter styrketräning, detta rekommenderas ju ändå av flera LCHF förespråkare jag har väldigt stor respekt för, Jonas Colting för att nämna någon, dock med direktiven att det är ok/till och med bra för muskelbyggnad med snabba kolhydrater direkt efter styrketräning, i kombination med protein. Jag har under de senaste åren slarvat med min kost och mått allmänt dåligt men har börjat ta tag i mitt liv igen och börjar må riktigt bra igen. Äter LCHF i kombination med styrketräning och önskar både bli av med fett samt bygga/behålla muskler då jag för ca 3 år sedan vart i väldigt bra form. Hur hanterar ni andra detta med styrketräning/intag av snabba kolhydrater efter ett pass?, jag vill ju så klart inte förstöra min viktnedgång med snabba kolhydrater och samtidigt önskar jag så klart att få ut så mycket som möjligt av min styrketräning. Tacksam för svar/kommentarer, verkligen jätte nyfiken på hur ni andra tänker och har för erfarenhet utav detta.