Gå till innehåll

badboll

Medlem
  • Innehållsantal

    37
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

badboll vann senast 27 November 2018

badboll hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

116 Utmärkt

Om badboll

  • Rank

Senaste besökare till profilen

319 profilvisningar
  1. Jag tror mig också läst det någonstans och därför kom min tanke upp, det är så lätt att glömma bort något så harmlöst som tuggummi......
  2. Att tugga på något håller många chaufförer mer fokuserad, det är något med tuggrörelsen som håller igång hjärnan/fokus - om du kör långt nån gång så prova tugga det hjälper. Jag håller mig till tuggummi, många andra tuggar på frukter, nötter, godis och annat jox. Poddar och ljudböcker kan bli lite sövande faktiskt - har provat.
  3. Hej igen. Jag har en liten fundering som bara dykt upp när jag satt och funderade på varför det är så svårt att komma av platån jag befinner mig i. Har dragit ned på mejeriprodukter och jag tror det har hjälp till faktiskt, men nu till min fundering - tuggummi....... Jag jobbar som yrkesförare och jobbar som sagt udda tider, tuggar mycket tuggummi för det hjälper till att hålla tristessen borta när man sitter och mängdar mil på våra riksvägar. Och fokus är ju något som är rätt viktigt i mitt yrke, jag lovar . Tuggar bara märket "Extra" sockerfritt och det går några påsar i veck
  4. Jag kan säga att jag snarkade förut men med min viktnedgång så har snarkningen upphört, klart det kommer någon snarkning nån gång men inte "dra timmerstockar". Den äkta hälften säger att jag snusar som ett litet barn när jag sover. Vaknar inte med någon torr mun, upplever min sömn som tillräcklig, sover mellan 6-8 timmar/dygn vaknar utvilad. Andas med magen. Att tejpa munnen känns som en främmande tanke, allra helst om man är skäggig runt om..... tror inte jag vill praktisera den metoden.
  5. Har faktiskt provat att ändra på en del proportioner mellan de olika utan större resultat, åt ett tag mer fett och mindre proteiner, inget resultat. Mer grönsaker och mindre proteiner, inget. Mer kött och fett, inget. Då är det ren fasta som återstår verkar det som för att kicka igång systemet. Får inför nästa frivecka mentalt förbereda mig för att fasta, det ska bli intressant.
  6. Hmmm......kaffe verkar vara en intressant fråga som engagerar. När jag tittar bakåt i tiden så har egentligen inget ändrats i större utsträckning i mitt arbetsliv eller privatliv, har jobbat dessa udda tider i över 10 år så dygnsrytmen är förstörd sedan tidigare. När jag började min LCHF resa för ca 26 månader sedan så fungerade viktminskningen klockrent i ca 17 månader sedan hamnade jag på en platå som verkar hänga sig kvar, men i 8-9 månader?? Äter nästan identiskt sedan start, det som kan ha ändrats är att jag nu har längre tid mellan måltiderna. Dricker samma mängd kaffe med
  7. Man kanske ska sluta helt med kaffet, får ta att ha ont i huvudet några dagar eller nått sånt........hualigen, hur ska det gå?
  8. Mäh.....kaffe utan grädde, går det? Började med grädde i kaffe för att få i mig lite mer fett, men får gå över till smööör i kaffet då.
  9. 100-150 gram kött/fågel/ägg per måltid, blev otydligt när jag skrev protein bara. Äter upp till 550-600 gram kött per dag, ibland mindre.
  10. Var ut på nätet och lade en beställning på boken, ska bli intressant läsning! Dricker ur en termos (0.5L) och då blir det med termosens lilla kopp under fastan, blir kanske 1-1½ normal mugg under fastan. Det kan ibland bli en mugg kaffe när jag vaknat innan arbetspassets början, runt 23.30. Dricker resten av kaffet efter lunchen och innan middagen, ska kunna somna efter 15.00
  11. Det blir en del periodisk fasta när jag jobbar, har riktigt dåliga tider 01-13....så när jag kommer hem så hinner jag fixa middag och äter den runt 15.00. Sen äter jag min frukost runt 03-04 så där blir det fasta med minst 12 timmar iaf. Övrig ledig tid så brukar det gå mellan 14-16 timmar mellan middag och frukost - räknas det in som fasta?
  12. Hej alla! Jag behöver lite feedback, för nu händer det inget alls längre med vikten(står still) och så har det gjort under minst 8 månader….. Jag: Man, 50 år, 179cm, 175kg, ingen diabetes eller annan sjukdom, jobbar 12-13timmars pass 3-4 dygn/vecka. Låg aktivitet av motion (vilar mig i form) Jag ska försöka beskriva hur en typisk dag kan se ut. Kaffe med grädde = 5 muggar och typ 5 msk grädde över dagen. Frukost vid ledighet: 1msk smör 3 ägg Varierande mängd mellan 100-200gram av t.ex. bacon, kassler, nötkött. Frukost vid jobb: 100-150 gram av
  13. Det låter intressant, ska kolla upp Herr Fung och se om det lockar - det kostar inget att prova på.
  14. Men oj vad tiden går fort ibland! Såg nu att jag började min resa för över ett år sedan och då kommer frågan - hur har det gått? Har minskat med 35kg och i mått t.ex. midja -12cm, kul att kunna leta fram kläder som legat gömda i garderoben. Under året som gått har jag slaviskt loggat maten i appen Lifesum, många gånger av ren automatik för nu vet jag mängder och mått på min mat. Äter ungefär samma mat och mängd (2463 kcal) hela tiden av kött, kyckling, grönsaker och fett, unnar mig vispad grädde med hallon och riven 90% mörk choklad (halv ruta) nån gång i veckan. Har haft e
  15. Jag tror mig veta vad som ligger bakom ökningen - alkoholen. Har under åren lagt märke till hur jag samlar på mig vätska vid alkoholintag, efter en fest så brukar kroppen ha en "tömmning" efter ca 3 dygn och då är det ett väldans spring på WC. Så även den här gången, igår kom det stora mängder.? Vet inte varför det är så, vaknar efter festligheter väääldigt sällan med huvudvärk och är det nån "värk" så brukar kaffe lösa det dagen efter.
×
×
  • Skapa nytt...