kokosvinäger

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

13 Neutral

Om kokosvinäger

  • Rank
    Nyanländ
  1. Ja precis, bara för att det står LCHF någonstans och inte har vitt socker så är det inget man kan leva på utan man ska behandla det som just en efterrätt eftersom det är vad det är. Edit: insåg att det kanske låter lite nedlåtande men det var inte så jag menade, jag halkar själv in i ett sånt mönster ibland, brukar kompensera med extra fasta då för att få mindre tid att äta "söt"saker.
  2. Varför läkare har fått för sig såna saker kan man ju fundera på och varför kunskapen inte har uppdaterats seriöst känns ännu mer relevant. All annan medicinsk forskning och rutiner ska ju uppdateras kontinuerligt. Har läkare ens någon ordentlig utbildning i kost? Menar då inte broschyrer från livsmedelsjättar precis som för veterinärerna utan en "riktig". Sen har jag också träffat på exempel om hur fel det kan bli när folk tror att LCHF betyder Lite extra Carbs, High Fat, personen svällde upp till storlek hus eftersom det till och med blev mer kolhydrater än innan eftersom man "äntligen fick äta stora portioner"... Det blir varken nyttigt eller LCHF bara för att man använder grädde i pastasåsen och personen sprider desinformation till alla andra som blir ännu en extra grej att komma förbi när man diskuterar.
  3. Helt klart, har gått upp i vikt hela 17 kilo (från 40 visserligen) men inte fått en enda extra centimeter på midjemåttet utan det har lagt sig "där det ska" vilket är mycket mer smickrande och någonting som många andra tjejer verkar bli oerhört intresserade av att veta mer om. Kokosfett har ju blivit rejält populärt nu när folk har upptäckt att det går att ha i håret, smörja in sig med och allt möjligt så jag brukar passa på att säga att det går att äta också och att om man tar en matsked kokosfett så blir man inte lika hungrig vilket brukar få flera följdfrågor. Säger inget av det här utan att man redan pratar om ämnet så försöker inte pracka på åsikter på andra men som Xiro har iakttagit så verkar det inte alls vara största motivationen att bli fri från krämpor utan det är mer ytliga saker som fångar intresset. Jag har också märkt det när jag har pratat med folk och tror att det handlar om att det känns så avlägset och diffust med att inte ha ont i magen var och varannan dag eller vara såpass pigg utan frukost och lunch att man orkar träna - lite snyggare däremot känns som ett mål som går att visualisera rätt enkelt och som man påminns om nästan dagligen med hjälp av reklam och liknande. Jag själv kom inte igång med styrketräningen förrän jag insåg att jag skulle bli snyggare, jag låg på en nivå med vardagsmotivation där jag inte led eftersom jag åt bra så att må ännu bättre och att kroppen håller bättre som äldre var uppenbarligen inte tillräckligt motiverande, kan tyckas fåfängt men som jag skrev innan har det nog mest att göra med att det är lättare att visualisera och närmare i tiden. Andra fåfänga HF fördelar är fina naglar och hår. För att hyn skulle lugna sig så behövde jag dock sluta helt med gluten/mjöl, alltså inga Dagobert-finncrisp längre haha (lägger allt direkt på osten nu istället).
  4. Jag gillar dina paint-skills! Iallafall, det första jag tänkte på är att det nog tränar dina vader mer om du går än om du cyklar med tanke på din vikt, jag har en sambo på 100+ med väldigt låg fettprocent på vaderna med det är ändå nästan en halvmeter i omkrets vilket han har fått av att promenera och vandra mycket hela livet. Vi cyklar ofta för att det är roligt och bra för konditionen men så länge man inte står upp och trampar så tar det nästan inte i vaderna alls när man har vant sig vid en viss nivå utan det är mer framsida lår som verkar bli ansträngt, det är ett bra underhåll dock för att behålla vaderna. Det vore nog effektivare träning för dig att promenera raskt eller kanske vandra med packning om dina knän tycker att det är okej, eftersom du väger såpass mycket så kommer det att bli en stor belastning av att bara ta ett vanligt steg medan när du sitter på en cykel spelar din vikt mindre roll (vilket visserligen är bra för att inte slita på lederna). Särskilt att gå i uppförsbackar tränar vaderna, du behöver inte springa för att trötta ut dem utan ta stora steg bara och pausa inte om du inte verkligen måste. Tåhävningar kan du passa på att göra hemma också när du till exempel står och lagar mat, gör inte allt på en gång bara så att du blir helt slut i vaderna. En sån där som man klämmer ihop är inte dyr och tränar underarmarna och går att använda hemma medan man gör annat, även att hålla i tunga saker genom att knyta händerna och spänna underarmarna snarare än överarmarna kan fungera också, jag gör tyvärr så alldeles för ofta när jag bär och har därför både större och starkare underarmar jämfört med överarmarna. Eftersom du har varit större så är det inte så konstigt att din mage har den form den har snarare än ballongformen som de flesta män får när de är på väg upp i vikt, det kommer nog ta ett tag för höfterna och insida lår att minska men ge inte upp utan känn efter på konsistensen eller vad man nu ska kalla det: är de lösa så håller du på att tappa omfång (mer hud än "nödvändigt") och är de mer spända så har du lagt på dig vatten eller fett som gör att huden blir spänd - eller bara ätit någonting som orsakar gas eller andra problem och uppsvullnad. Har du bristningar någonstans? Håll koll på hur de ser ut också, blir de blekare/minskar i storlek/ser ut att läka eller till och med kliar (symptom på att de drar ihop sig) så är du på rätt väg även om det kanske inte syns när du kollar dig själv i spegeln. En magövning som jag inte har märkt påverkar ryggen är "Vacuum exercise" - googla den. Kortfattat så kan man stå, sitta eller ligga och så andas man ut och drar in magen så mycket det går och håller den där samtidigt som man spänner allt vad man har i 30 sekunder och sen släpper man och andas lite, upprepas tre gånger, det går bra att göra fler gånger och inte räkna sekunderna lika noga sen när man har blivit van. Har du lite självdistans och ork kan du testa att öva på så kallad belly roll som man gör inom magdans, det kan ta rejält om man har otränade magmuskler. Angående dina problemområden så är de bland de segaste att få bort men håll noga koll bland annat som jag beskrev innan och ge inte upp, uppenbarligen så händer det ju grejer med minus 30 kilo! Jag gissar på att du kommer att komma till en punkt där du inte längre tappar så mycket i vikt eftersom den har blivit tillräckligt normal enligt din kropp men tappar centimeter istället så fortsätt att mäta men kanske inte så ofta om det får dig uppgiven eller omotiverad. Det är viktigt att mäta med samma förutsättningar också, till exempel innan första målet på dagen.