phattrance

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om phattrance

  • Rank
    Nyanländ
  1. Hur gör ni när ni gör blomkålsmos via en mixer / blender? Hos mig blir det en lite luftficka mellan bladen och blomkålet, vilket gör att jag hela tiden måste ta bort luckan till behållaren och "trycka" ner all blomkål igen. Detta måste jag upprepa ca tio gånger innan det blir bra, vilket är väldigt störande :). Jag har testat att ha i en deciliter möjlk och, men det hjälpte knappt. Vill helst slippa använda en stavmixer
  2. Har tyvärr inte tid o läsa igenom hela tråden för o se vad folk svarat, men jag är väldigt säker på att du hamnat i svältläge. Du måste få i dig mer mat för att kroppen ska komma ut ur svältläge, annars kommer det tyvärr inte att hända något med vikten. Se till o hålla 2500 kalorier i 3-4v och sedan gå ned till 2000 (håll dig absolut inte under 2000 kalorier / dag)
  3. Har sedan 9 månader kört en lågkolhydratkost (LCHF) där jag legat på mellan 15-40g kolhydrater per dag samt ca 200g proteiner per dag. Har sedan många år tillbaka ätit en massa olika mediciner (inkl starka antibiotika som roaccutan, som är väldigt känt för alla biverkningar) för att bli av med acne problemet, vilket funkar bra när jag går på antibiotika. Problemet är bara att acnen kommer tillbaka så fort jag slutar med antibiotikan. För ca 9 månader sedan rekommenderade min läkare att testa LCHF vilket verkar funka bra nu. Acnen är nästan helt borta plus att jag mår betydligt bättre av lågkolhydratkosten. Så nu vet ni anledningen till att jag skippar kolhydraterna. Min fråga är nu är hur bra det går att bygga muskler med väldigt få kolhydrater (10-40g / dag max)? Som jag förstått det rätt så har kolhydrater endast till uppgift för själva återhämtningen och inte själva byggandet av muskler (vilket proteiner har)?. Om detta stämmer så borde man kunna bygga muskler med enbart fett och proteiner som energikälla? Jag har dock märkt att jag presterar sämre när jag cyklar 100 - 150km sträckor nu när jag äter mindre kolhydrater, men när det kommer till styrketräning så märker jag inte någon skillnad alls i prestandan. Just nu är styrketräningen viktigare då cykelsäsongen snart är över så jag vill passa på och bygga lite muskler (speciellt armar o bröst) Lite info om mig: Jag är 35år gammal, 180cm lång, väger 74kg (lite småfet runt magen). Tränar 1 till 1.5 tim gym styrka varannan dag (endast överkropp). Äter runt 2000-2100 kalorier per dag när jag inte tränar samt 2500 på dagar när jag tränar. Proteinerna ligger på ca 200g / dag inkl 2st Vassle 30g drinkar per dag