Tallkotten

Medlem
  • Innehållsantal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Tallkotten

  • Rank
    Nyanländ
  1. Ja det är nog mejerin eftersom jag inte äter frukt ens under dessa veckor. Tig boet allt. Ätit lite hallon till keso någon gång. Tack för alla svar! Är nog på det klara att det är mejerin som jag överkonsumerat då jag lärt mig fel. Alla är vi barn i början
  2. problem med maten mer än att jag uppenbarligen äter för mycket mejeri men hittar mest recept och sånt där man ska äta sånt men har läst på mer under dagen och hittat andra alternativ under strikt lchf så mejerin är nog felet! Har pratat med fel personer som håller på med lchf då helt enkelt. sen "unnar" mig skulle jag inte påstå då jag då äter pizza 2 (gånger om året och en av dessa två för året råkade bli nu. Jag har som sagt inget sockerbegär. Men mejeri är nog problemet. Tack för det!
  3. Väl medveten om det men upplever att jah har vardagsstressen som andra. Men om vi bortser från det hur ser mina lchf dagar ut? Ni som kan
  4. Tack! Jag ammar inte sen några månader tillbaka. Jag vill gå ner till det jag vägde innan graviditeten. Var i mitt livs form och vältränad men har kommit ur fas helt. kanske ska acceptera att allt tar tid. Efter en graviditet
  5. Plus att jag inte kommer i några av mina gamla par byxor. Mitt överflöd av kilon (4kg) ligger på underkroppen
  6. Jo jag anses nog som normalviktig men vill gå ner pga träningen.
  7. Ny på lchf, ska ärligt säga att jag varit motståndare förr men läst på nu och inser att jag äter kolhydrater i form av frukt och potatis bland annat. Är van att deffa och äta "rätt" samt göra mar från grunden. Är varken godis, kak eller brödmänniska. Älskar chips, popcorn och salta grejer och vindruvor. Detta är ju inte lchf så la ner mitt fredagsmys. Jag tränar 2-3 gånger tungt gym i veckan. Blev mamma för dryga halvåret sen så det är kilona där som ska bort. Anses nog vara normalviktig idag med något extra kilo. Ingen övervikt i den bemärkelsen att jobba på med andra ord. Där har ni bakgrunden. Nu gör jag vad jag tror är lchf. En kan se ut: stekt ägg och bacon och lchf Kesobröd till frukost, lunch är gårdagens middag med någon köttig gratäng med Philadelphia, créme fraich och ost (tacogratäng tex). Sen middag kan vara köttiga gratänger då eller pannbiffar med sötpotatis och tzatziki. Köttfärsfyllda paprikor, cesarsallad osv. Chark och brie på kvällen när det är helg eller man är hungrig ändå. Pepsi Max på helgen. Har "fuskat" med en barnpizzor denna veckan (blev bjuden och den enda pizzerian i världen som inte har en kycklingsallad!?). På helgen har jag haft en ätardag men det har handlat om valfri middag på kvällen. Fastar 24 timmar ett dygn i veckan också. Så vad gör jag för fel? Äter tomater också i sallad med gurka och feta till middagarna. Ska jag börja räkna kolhydraterna? Kan ju säga stt jag har minskat otroligt med kolhydrater när jag är potatis och frukt dagligen innan. Men fel gör jag ju uppenbarligen. Har gått upp ett kilo sen starten för 3 veckor sen. Tack för svar och tips på bättre måltider!