Gå till innehåll

Alva84

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

5 Neutral

Om Alva84

  • Rank

  1. Sant! Deras balansräkning och osv struntar jag i, och även att de betygsätter tex grönkål och smör som dåligt. Jag är bara intresserad av siffrorna och fördelningen mellan kolhydrat, protein och fett. Jag tycker det är jätte svårt att veta bara på känsla annars. Tex protein är himla lätt att jag får i mig för mkt om jag inte håller koll. Men jag skall verkligen försöka tänka på detta med att kolhydrater från grönsaker inte är så farliga. Men man läser ju överallt att skall man gå på en sytrikt LCHF så är det under 20g kolhydrater per dag som gäller. Det gäller inte grönsakernas kolhydrater då
  2. Tack! Intressant! Dock tränar jg varje dag inkl tung styrka 3ggr i veckan så som tunga knäböj, marklyft, press etc.. men jag kanske får se till att börja träna lite mer högintensivt igen. La ned det för ca 2,5 månad sedan då min kropp var mkt stressad och jag ofta fick ångestattacker när jag löptränade.
  3. Jag försöker verkligen att slappna av, men jag tycker min kropp ändrat sig. Både mer konturer men samtidigt tjockare på låren osv.. ovan känsla på något vis. Jag vet att jag skrev 3e/4e dag typ, men det är bog oftare faktiskt. Idag åt jag 80g smör igen uppdelat på 2 måltider. Totalt 191gram fett (resten från olivolja)Jag äter bara två gånger per dag, inget däremellan, men det blir ca 1000kcal per måltid. Jag fastar mellan 20.00-13.00-14.00 och det funkar fin fint! Men jag kommer nog på det så småningom. Jag får kombinera med längdåkningen medans jag vänjer mig så kanske jag hamnar på en bra ni
  4. Bröd, ris, pasta osv skulle jag aldrig äta. Och verkligen inte kanelbulle! Hehe det har nog faktiskt aldrig smakat på i hela mitt liv. Så jag äter absolut inga snabba kolhydrater. Men jag är rädd för all kolisar nu på Lchf, men jag skall bättra mig. Åt 250g svartkål stekta i olivolja till middag. Och 25 gram smör... hehe
  5. Jag är nybörjare och har ätit LCHF i ca 1 månad. Har de senaste ca 2 veckorna upplevt att det "bubblar" under skinnet på mina lår. Jag har också fått små plitor på låren/rumpan. Speciellt på ett ben. Men åter till "bubblandet", vad beror detta på? Jag funderar på om det kan vara så att fettet flyttar sig på något vis, för helt plötsligt så har jag som bulor på vissa ställen bak på låren och nästan som celluliter, vilket jag inte haft tidigare. Någon som känner igen detta? Vill verkligen att det skall vara övergående..
  6. Jag är lite rädd för grönsakerna för jag kommer upp så mkt i kolhydrater (för in allt i lifesum). Och jag är rädd för kombon kolhydrater och allt mitt nya fett jag stoppar i mig. Så jag är väldigt strikt där.. men jag kanske bör tänka om... vet dock inte om jag vågar
  7. Sara: ja idag var det väl kanske lite ovanligt mkt träning om man ser det i tid. Så många timmar brukar jag inte röra på mig om dagen... Kul att du vart vegan, det var jag nu innan Lchf i två år och jag var alltid hungrig, hetsåt som tusan emellanåt. Kokosolja, sötströ ihopmojsat med havregryn. Eller så hetsåt jag havregrynsgröt eller alproyoghurt. Haha! Mitt blodsocker var helt ur spel skulle jag tro. Fettmängd. Jag äter grönkål till lunch (dagens kolhydrater) och dem dränker jag i typ 1/2 dl olivolja och steker. Sedan brukar jag äta kokosolja i kaffet eller direkt ut burken (då mår jag
  8. Hur många kcal äter ni andra här inne per dag? Ungefär? För om man inte ökar kcal från en vanlig kost som innehåller kolhydrater osv när man går över till Lchf så blir det ju väldigt lite mat mängd på Lchf? Eftersom att maken är så kalorität. Jag gör kanske fel som ökar kalorimängden? Läste någon stans att man skall bara ersätta energin i kolhydraterna med fett, och då blir det ju inte mkt mat
  9. Rättning ovan... autokorrekt... snb hela dagen och gymmade imorse skall det stå
  10. Hej! Tack för era svar! SvartaSara jag hoppas att det är som du skriver. att min kropp lagar sig lite. Jag är viktstabil men tycker att kroppen ändrat sig en del i form. Känner mig större men man ser magrutor och konturer mer nu. Så jag vet inte. Du skriver att du också var sugen på fett i början av ketodieten. Hur hade du ätit innan? Och när gick det över för dig? Zepp det du skriver stämmer. Och det där med att lära sig äta normala portioner är verkligen jätte jätte svårt. Dock är mitt sug mellan måltider borta. Det är liksom när jag börjar äta som hungern och suget kommer. Idag fas
  11. Jag har ätit strikt LCHF i 1 månad nu och jag är himla nöjd för jag har blivit av med mitt sötsug till 100 procent. Och det är förbannat skönt. För att göra en lång historia kort så har jag svultit mig själv och övertränat ganska mkt tidigare i livet. Haft bulimi och noll kontroll periodvis. Efter att jag började med LCHF så har jag för första gången på många år kännt en känsla av mättnad igen. Började gråta första dagarna av lyckan av att vara mätt. Och sedan kom insikten att jag faktiskt inte hade något sötsug. Jag har alltid räknat kalorier och jag gör fortfarande det för jag är livrädd att
×
×
  • Skapa nytt...