Anna Maria

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om Anna Maria

  • Rank
    Nyanländ
  1. Det är inte nödvändigt med potatis. Man kan servera den i fall de andra inte äter LCHF. Jag äter denna rätt utan potatis. Man blir nöjd och mätt ändå. Se bara till att levern du köper är färsk.
  2. Inköpslista: 500-600 g ungnötslever 3-5 gula lökar 1 liten rödlök 1 morot 1 burk surkål 1 burk mejram smör olivolja
  3. Ja, jag har lagat maten och fotograferat för att det ska vara lättare att förstå. Tack!
  4. Ungnötlever 4 portioner En riktig "vitaminspruta" och smakar bra även för den som blivit skrämd av leverbiff i skolan . Din kropp kommer att tacka dig! Inköpslista: 500-600 g ungnötslever 3-5 gula lökar (3 stora eller 5 små) 1 liten rödlök 1 morot 1 burk surkål 1 burk mejram smör olivolja Steg för steg: Ungnötlevern skivas eller delas i tärningar och sköljes samt torkas med hushållspapper. Lökarna skalas och skivas. Leverbitarna ”paneras” i rikligt med mejram och får vila på en tallrik i kylen 1 timme. Lökskivorna kokas långsamt i smör och olivolja under lock ca 1 timme. När löken är klar bryns leverbitarna i smör och eftersteks på lägre värme, vänd dem ofta. Serveras med surkålssallad (surkål, lite rödlök, grovriven morot + olivolja) och en kokt potatis portion (eller LCHF alternativ). De färdiga leverbitarna och lök går utmärkt att frysa in.Ungnötlever 4 portioner.doc