Gå till innehåll

hampuslager

Medlem
  • Innehållsantal

    15
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

62 Utmärkt

Om hampuslager

  • Rank

Senaste besökare till profilen

522 profilvisningar
  1. Äggröra funkar fint för mig, har det varit kortare fasta (24-72h) så funkar även sallad, då har systemet inte hunnit gå på helg. När jag körde mina långa fastor så bröt jag på kvällen med benbuljong, 1dl i taget, sen äggröra till frukost dagen efter.
  2. Jag vill även passa på att citera Dr Eric Berg: "It's not 'losing weight to get healthy, it's 'getting healthy to lose weight'" Så fort jag släppte siffrorna och såg till att äta ordentligt när jag väl åt och skippa kaffe när man fastar och bara ta in vatten så börja allt gå som ett väloljat system. Jag behöver egentligen inte vågen längre, jag ser resultaten i spegeln och med måttbandet samt känner det på gymmet, jobbet och hemma. Så jag kanske inte går ner så mycket i vikt längre, men fettet försvinner och muskler byggs. Samma vikt, men mindre volym.
  3. Jag kör långfastor istället. Förra året körde jag periodisk fasta på 16:8 eller 18:6 beroende på jobbet och träningsdagar, men i höstas gick jag 12 och 19 dagar och jag praktiskt taget botade min depression och hetsätning med det + att äta frukost lunch och middag när jag väl äter. På 16:8/18:6 så kunde jag inte sluta äta när fönstret väl var öppen. Inget sånt nu. I år har jag dock kört 7-dagars första veckan varje månad, så två gånger hittills. Ska snart börja på min tredje som blir min sista (på ett bra tag iaf), för nu är jag nära målvikten. Kilon har rasat och hållit sig borta fö
  4. Testa mejerifritt, jag vet att jag är känslig om det blir för mycket mejerier och triggar mitt sug. Vad äter du mer? Jag höll på mycket med bakning i början med olika sötningsmedel och andra LCHF-godkända 0-kaloriprodukter. Detta höll kvar mitt sötsug och hetsätande i över ett år som konstant gjorde att jag trillade tillbaka till tallriksmodellen och skräpmat innan jag fattade vad jag gjorde för fel.
  5. Som recovering känslo- och hetsätare som lider jag med dig. Jag gick ner 60 kilo med "ät mindre och rör dig mer" vilket praktiskt taget gjorde mig till anorektiker. Till slut sa kroppen ifrån och jag kraschade rejält och gick upp 25 kilo på några månader, trots LCHF. Vilket inte är så konstigt, jag hade svält kroppen rätt länge och det är klart den tar åt sig när den väl fick energi och vägrade släppa nåt av det. Men jag gjorde det såklart värre i jakten på låg vikt: Jag provade det mesta med en slags lågkalori-LCHF (fråga inte ens) och 0-kaloriprodukter (som light-läsk och gymmarmelad till
  6. Jag är sen nyår på strikt LCHF och är precis i slutet på min andra 7-dagars vattenfasta (kickstartade året med en efter julen och min hopplösa släkt) och denna veckan har jag haft tre gympass och två innebandyträningar. Känner mig piggare och starkare, ökat rejält i alla övningar sen föra veckan och inte ett dugg trött.
  7. Utdrag från Dagens Aftonbladet Plus. Normalt sett brukar det heta "finn fem fel", men fem räcker nog inte till här. Stjärnornas nya extrema diet – äter bara fett .... När skådespelerskan Alicia Vikander, 29, gjorde sig redo för rollen som Lara Croft i ”Tomb raider....I en ny extrem diet skippas både potatisen och biffen. Kvar blir bara fettet. – Ju mer extrem diet desto större risker och vi känner inte till riskerna på lång sikt än, säger Ola Wallengren, doktor i klinisk nutrition och dietist, som själv testat dieten......Det är en striktare variant av
  8. Dags för en gemensam stämning mot TV4 och andra som släpper fram dessa forskare och ger dom gratisreklam utan att faktiskt kontrollera uppgifterna (eller bristerna av det) som de presentera. Eller tänker dom "man i vitt rock! såklart han vet bäst!"? Nån advokat eller lagkunnig här? Jag har skällt ut läkare, dietister och personliga tränare som alla är "experter" genom att såga deras icke-evidensbaserade kunskaper (som eat less, move more och 40+ år av misslyckade studier) samt ställt frågor som dom inte kan svara på för att det inte finns motargument. Brukar bli som att vara tillbaka på sko
  9. https://www.svtplay.se/video/15437989/ren-mat-den-smutsiga-sanningen/ren-mat-den-smutsiga-sanningen-avsnitt-1?utm_content=buffer5f46c&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
  10. Hemmagjord med soda stream och färskpressad citron Men ja, nåt varmt. Koffeinfritt gör mig ingen större skillnad tyvärr. Lika klarvaken när det är dags att sova oavsett om jag tar efter 14.00
  11. Hej hopp, försöker sluta med kaffe då det är en trigger för mig och jag blir skakig av för mycket. Kan tyvärr inte bara hålla mig till en, men jag behöver nån varm dryck, särskilt på kvällen efter en hel dag med vatten. Tyvärr är te inget för mig, tycker det smakar rent ut sagt förjävligt trots grädde (testat massa sorter och smaker). Innan jag gick (s)low carb så var det varm choklad som gällde, men 3dl mjölk är ju ingen höjdare kolhydratsmässigt och nötmjölk har på tok för många hitte på-ämnen i sig. Använder inte heller några sötningsmedel. Vad dricker ni andra för att vär
  12. @MrB Yes, har trappat ner den här veckan och tänker utesluta det helt efter helgen. @Erik 2 Just nu ingenting då jag inte visste hur kroppen skulle reagera och jag jobbar som personlig assistent och har några tunga lyft om dagarna. Men jag börjar bli träningssugen igen efter fin vila. Ska börja spela innebandy med andra assistenter två gånger i veckan igen och se hur jag ska göra med ren styrka, annars har jag kört stronglift.
  13. Hej igen alla, tänkte det var dags för en uppdatering. Har den senaste månaden ätit mer traditionell kost. Fortfarande inget socker eller annan sötning, utan mina kolhydrater har kommit från rotfrukter, bönor, bröd och pasta (båda fullkorn). Jag är inte längre frusen. Min stress, oro och ångest är som bortblåst (inga mentala breakdowns den senaste månaden) + att jag sover som ett barn och har god energi på dagarna utan problem med fokus och att jag inte vill ge upp mina fritidsintressen vid minsta motgång, utan snarare blir triggad att ta mig över hindret. Sexdriften är på uppgång oc
  14. Hej alla, tack för allas svar och tankar. Jag väldigt insatt då jag läser väldigt mycket (bl.a alla Martinas böcker) samt egen research från de som brukar skriva artiklar här på Kostdoktorn. Just tarmfloran och binjurarna jobbade jag med väldigt länge genom att sluta fasta och skippa koffein samt ta en gaffel kimchi innan varje måltid. Jag har fått svaret "inget fel på din sköldkörtel" från min vårdcentral 2 ggr nu, men ska boka ett Werlabs och pallra mig till närmsta provtagningsställe. Jag har inte mätt blodketoner (har lite fobi för nålar pga en våldsam sköterska när man tog stelkr
  15. Hej alla "long time lurker, first time poster" som det heter. Men nu har jag provat allt och jag begriper verkligen inte varför LCHF inte funkar för mig. Jag är 29 år och 187cm lång. Jag brukade väga 140kg sen gymnasiet då jag slutade med hockey och blev stillasittande plugghäst, men gick ner till 85 kilo med kalorirestriktion och träning/motion för 2 år sen. Jag åt på tok för lite, men hade trots det oändlig energi och lyckades bl.a springa min första mil på min 28e födelsedags morgon på 48 min (aldrig varit nån löpare och sprang 5km som snabbast på 35 min när jag var som bäst i hoc
×
×
  • Skapa nytt...