Gå till innehåll

spiff

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om spiff

  • Rank
    Nyanländ
  1. Hej Alla, tack för att ni engagerar Er! jag är kvinna o 40 år, med en nackskada som hindrar mig från att träna mig stark och trött, mao jag har mycket låg aktivitetsnivå, därav ett lågt kalori-intag (ca 1300 Kcal/dag). Jag ska läsa alla era länkar med tips och bli en baddare på det här med Kolesterol INNAN jag då träffa en dietist (när det nu blir). Det är knepigt att veta hur man ska tänka när man får olika direktiv från olika håll En fråga som slår mig är att jag inte ser några kommentarer kring apo-A/apoB-kvoten. Jag trodde att den var ett "modernt" och bra sätt att bedöma
  2. HJÄLP! Blodfetterna har löpt amok!!!! Hej, Jag har ätit strikt LCHF i två månader och behöver råd angående oroande provresultat. På två månader av strikt LCHF har jag gått från normala blodfetter till riktigt dåliga. Jag tog blodprov innan LCHF och efter två månader, se bilder nedan. Efter att ha läst på noga (tyckte jag ) om LCHFs påverkan på blodfetterna blev jag förfärad över mina resultat. Vad kan ha hänt och vad bör jag göra? Förutom blodfetterna är testresultaten bra, lika eller en aning bättre efter LCHF. Blodsockret var normalt innan och är något bättr
  3. jag har ätit keto-mat i två veckor. Jag försöker lära mig mer om hur kroppen fungerar i fettförbränning och har förstått skillnad mellan kolhydrat-bränsle och fett-bränsle (tror jag). Om kroppen drivs av fett, är det ändå till sist en minskning av antalet kalorier som gör en viktminskning? jag förstår att keto-maten ska bidra till att man vill äta mindre. Finns det någon risk att en kaloriminskning ger "svältläge" i kroppen så att förbränningen avtar? Är anledningen till att man bör avstå mejerivaror endast pga de kolhydrater de innehåller eller är det något annat som också bidra
×
×
  • Skapa nytt...