Marie Jensen

Medlem
  • Innehållsantal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Marie Jensen vann senast 14 Augusti

Marie Jensen hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

102 Utmärkt

Om Marie Jensen

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. enligt min uppfattning har du redan hittat en egen personlig coach 🙂 dietdoctor . . . . .
  2. Hejsan Liss, jag brukar ta en halv- till en hel tsk salt i vatten, varje dag då jag fastar längre perioder, varannan månad, och jag har märkt att kramperna nästan helt försvunnit
  3. tänk den dag vi får restaurangmenyer och innehållsförteckningar med lika talande bild och info som dessa Unwin har gjort! https://www.google.com/search?tbm=isch&q=dr+unwins+pictures+of+sugar&chips=q:dr+unwins+pictures+of+sugar,online_chips:david+unwin,online_chips:sugar+equivalent&sa=X&ved=0ahUKEwju7-HQnrbgAhU7wsQBHcZ4DBcQ4lYIKSgA&biw=1706&bih=848&dpr=1.13
  4. nja, han har inga problem som caliaki och hans kroppsbyggnad är mer genetiskt arv med lite underhudsfett och ett muskulärt utseende, kommer ihåg när han var 17-18 år och hans läkare på GUCH blev ifrån sig och sa till honom att han ju inte fick träna, men har tränar inte, om ni förstår vad jag menar 🙂 hann är byggd sådan, tror iallafall att jag kan tipsa honom om det som framkommit här och infon på vår Kostdoktorsida, tack alla ❤️
  5. han har lite underhudsfett, hans far är likadan, ser vältränad och muskulös ut men har max puls på 80 pga medicin och får inte enligt sin läkare träna och pressa sig för risk för plötsligt hjärtdöd. Att försöka äta till sig lite mer massa är ju inte det lättaste när man inte riktigt har förutsättning som många andra men ändå vilja äta så sunt och naturligt som möjligt, själv är jag glad för hans matintresse då han i många lagar all mat själv utan halvfabrikat. Finns ju så många fler fördelar med LCHF, skall kolla länkarna ovan och tack för tipsen.
  6. Hej, har en son som är 29 som gärna vill äta lchf kost men som vill gå upp i vikt istället för ner. Han har en slank kropp och knappt något underhudsfett och man kan tro att han tränar 7 dagar i veckan, det gör han inte pga av hjärtsjukdom och medicin som hindrar honom från att träna mer än naturlig vardagsmotion genom gång. Han vill genom kosten hitta en väg till viktökning, någon som har tips och info att ge?
  7. kokosmjöl kanske kan vara ett alternativ?
  8. efter att ha upptäckt vad vi är skapade för att äta och hittat till kostdoktorn, så undrar jag varje gång varifrån vår köttkonsumtion kommer in i sammanhanget? dvs att vi måste dra ner på den för att rädda miljön, någon som har en aning?
  9. Hej, din kropp kanske säger stopp om du följer ett fast program med mat och den kanske talar om för dig att bara äta när du är hungrig, det är det feta i maten som gör dig mätt och ger minskad hunger :-) lycka till
  10. Hej Charlie, att komma hit är ett steg i en kanske ny livsstil och välkommen till denna fantastiska värld med otroligt god mat. Gå med i 2 veckors utmaningen och få den skjuts in i LCHF och bry dig inte om du tappar ett halvt kilo om dagen eller mindre, personligen ser jag inte LCHF som någon mirakelkur utan en förändring av din livsstil och bättre hälsa. Stort lycka till!
  11. sedan jag hittade Kostdoktorn, numer, Dietdoctor, har mina och min mans matvanor drastiskt ändrat väg och utformning.Målet är under 20 gr kolhydrater / dag, d.v.s ketogen kost, personligen tror jag mest på denna variant och försöka undvika socker i stärkelserika livsedel för hälsans skull.Vi beslutade oss för att göra ännu en förändring när det gäller vår mat, när vi var hemma i Béziers sist, när man äter lunch i Frankrike äter man oftast en förrätt en huvudrätt och efterrätt, eller så tar man förrätt och huvudrätt eller huvudrätt och efterrätt. Man får små portioner och det tar tid att få rätterna till bordet, en lunch tar oftast minst 1 timme och man blir behagligt mätt och belåten.Vi kände dessutom oss rätt så trötta på denna jakt på matlagning som skall gå så fort som möjligt, kasta i dig maten och lägg dig på soffan!!Så vad har vi då ändrat på här hemma??Vi använder kostdoktorns färdiga menyer för en vecka, kombinerar ihop var dag med en förrätt och huvudrätt eller huvudrätt med en efterrätt.Vi skriver ut recepten och inköpslista och vi lagar var sin rätt dagligen tillsammans, en skär och hackar och en lagar och förbereder, min man har lärt sig att laga mat och vi följer recepten till punkt och pricka, detta gör ju ochså att rätterna smakar samma från gång till gång. Vi säger varje dag att det smakar fantastiskt och vi har ännu inte ätit något vi inte tycker om.Ett glas vin till maten och ett långt samtal om dagen har gjort att vi båda bara längtar hem för att få göra detta tillsammans, vi har verkligen hittat vår nedtrappning från långa arbetsdagar och vi äter otroligt gott :-)Här en favorit vi ofta äter som tillbehör istället för ris/pasta och potatis. Haricots verts med rökt fläsk, avokado och parmesanost ❤ 10 gr kolhydrater/portion För 2 personer 400 gr haricots verts 100 gr rökt fläsk i strimlor 1 avokado i kuber 50 gr Smör 50 gr riven parmesanost Stek fläsket i smöret tills det är klart, lägg i bönor och avokado och stek tills allt fått fin färg, servera med parmesanost
  12. såg denna annons i Metro igår, skall bli spännande att få ta del av resultatet
  13. Hittade denna länk https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2540539#ioi160061r28 Någon som sett denna tidigare?
  14. men det stämmer ju inte!! finns massor av recept på under 10 gr kolhydrater som klassas både som måttlig och liberal.