Karro K

Medlem
  • Innehållsantal

    103
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

290 Enastående

Om Karro K

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 1988-07-26

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Interests
    Styrketräning, biohacking

Senaste besökare till profilen

452 profilvisningar
  1. Nej jag tycker inte det är någon skillnad faktiskt men skulle inte råda någon sockerberoende att fasta för jag vet att för de flesta så ökar suget på kolhydrater då. Framförallt i början när man lägger om kosten.
  2. jag har inget särskilt mål med vikten utan det är sockerberoendet som går först 😊
  3. Tänkte uppdatera om hur det gått med kostomläggningen för de eventuella fåtal här som är intresserade Jag har experimenterat en del med både fasta och kosten och har landat i att princip bara äta kött och inälvsmat 1 gång om dagen så kan väl kalla det för keto-carnivore. Kör på stekta talgbitar eller smör för att få upp fettet och för att det är gott. Har kört någon 48 h fasta också utan att blodsockret stigit. Jag styrketränar nästan varje dag men har fortfarande problem av att armarna domna av vid konditionsträning så jag lugnar mig med det. Jag har nu varit i djup ketos 38 dagar. Mäter BS till stabila 3.3 i princip varje morgon och blodketoner ligger mellan 5-7 på morgonen. Vikt: började på ca 76-77 kg och är nere på 70. Mår helt ok och känner att mitt sockerberoende är under kontroll.
  4. Jättebra att du ligger så högt i fettet. Här är några tråkiga tips från mig. Äter du mejerier? isåfall sluta med dom. Hur varierar du dina fetter? Många fastnar i att äta till stor del smör för att få upp fett %. Satsa på talg, avocado och självbärande kött/ fisk så som lax, sidfläsk och entrecote. Har du en 7månaders så antar jag att du har en väldigt rubbad sömn. Det är JÄTTESVÅRT att gå ner i vikt när man inte sover ordentligt. Har själv en snart 4åring och en snart 3åring. Det som händer är att kroppen får stresspåslag (kortisol) vilket gör att du har svårt att gå ner i vikt. Inte så mycket att göra någonting åt dock. Satsa på att gå långa promenader varje dag (ca 40 min). Tänk på att ketogen diet inte är en snabb viktminskningsdiet utan handlar om att läka kroppen inifrån. Ge det minst 3-6 månader innan du utvärderar.
  5. jag kör på tungt på gymmet. haha! hoppar nog den träningen 😂 Ja det har garanterat med syretillförseln att göra men frågan är om det kommer gå över 🙃 utifrån ovan erfarenheter så ska det ju göra det 👍
  6. ja jag läste att du jobbar hårt för lägre BS och högre ketoner 👍 Jag tänker att vi väl får ha tålamod helt enkelt i minst 3 månader 😬
  7. kollade innehåll på PWO/dos: Kreatin 1000mg, Beta-alanin 1000mg, L-tyrosin 500 mg, Glycin 500 mg, Taurin 250 mg, Koffein 100 mg.
  8. Ingen aning. Massa kemiskt skit som gör att mer blod kan komma ut till musklerna. Det borde ju dilatera blodkärlen isåfall och då blir det som stickningar.
  9. visste väl att jag skulle få teorier från dig 😀 Om det är mjölksyra känns det väldigt konstigt att det yttrar sig på detta viset då jag aldrig känt så förut. Dessutom att det blev så i armarna när jag sprang tycker jag också är skumt. Läskigt också för den delen. Som att armarna somnat när man sovit på dom och blodet börjar komma tillbaka. Köttar på med magnesium, omega 3, salt för det skadar ju inte iallafall. Får se om det hjälper.
  10. Pwo är preworkout som ger en jäkla kick innan träning. Innehåller massa kemiskt skit men man får bra tryck i musklerna. Dessa stickningar jag fick nu gav dock motsatt effekt 😂
  11. jo jag vet men det va de här ”stickningarna” som jag aldrig upplevt innan. Är nyfiken på vad det är. Det känns exakt som när jag käkade PWO-pulver för ett par år sedan.
  12. mer fett och salt? Ligger på 80% fett men har varit lite dålig med matmängd. Jag mäter i blodet med ketonstickor.
  13. Jag upplever stora svårigheter med min löpträning. Kan springa ca 10 min sen börjar det sticka i mina armar typ som kolsyra. Benen lägger av och jag måste stanna. Det är inget fel på flåset utan känslan är att musklerna lägger av. Är i djup ketos sedan några veckor och mår i övrig bra. Styrketräning funkar fint men jag vill ju kunna springa också. Adaptionsfas? övergående?
  14. Försök hålla det till 3 mål om dagen och hoppa mellanmål. Steker du en omelett så kör på 50 g fett till det. Jag brukar köra 30 g talg och 20 g smör till 2 ägg. Tycker du fettet blir rinnigt så kan du koka nån broccolistav eller nån annan grönsak som bär upp fettet. Det är ovant med mycket fett i början men entrecote, sidfläsk, avocado, äggula ect är saker som bär upp sig själva i fettprocent.
  15. äggula, talg, avocado, ankfett och/eller smör är oftast det jag jobbar upp fettprocenten för en måltid med. Äter jag sidfläsk eller entrecote är de självbärande i fett och behöver inte mer än att steka i lite talg och smör. exempeldag för mig som kör utan mejerier. Frukost: 2 ägg stekta i 30g talg och 20 g smör blandat med grönkål. lunch: 150 g sidfläsk med surkål. middag: rå nötfärs med äggula och halv avokado. 2 koppar kaffe under dagen. Jag mäter mellan 5-6 i ketoner på morgonen. Man får prova sig fram vad som funkar och vad man känner att man kan tänka sig att avstå. Jag vet tillex att kaffe inte är särskilt bra då det stressar binjurarna men jag känner ändå att det är värt det.