Karro K

Medlem
  • Innehållsantal

    77
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

217 Enastående

Om Karro K

  • Rank

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Interests
    Löpning

Senaste besökare till profilen

384 profilvisningar
  1. Karro K

    Ketonvärden.

    En intressant grej är att mina ketonvärden sänks drastiskt efter träning då mitt blodsocker höjs. Antar att det är pågrund av stressad kropp. De gånger jag mätt har blodsocker och ketoner varit 4,0 innan träning och 4,9 samt 1,9 en timme efter träning. Många liknande resultat. Jag tränar alltid exakt samma tid varje dag så det är lätt att mäta.
  2. Karro K

    Ketonvärden.

    Jag fastar ju som sagt lite olika tidsintervall och brukar ligga på runt 4 i vanliga fall. Anledningen till att jag mäter på morgonen är att ketonvärden blir missvisande pågrund av att de höjs av fett i mat. Fastande minst 8 h innan jag mäter. Jag försöker ju tighta till kroppen och håller igen på maten och har där av fått höga ketoner. Jag mår inte så bra men jag tror det har med vätskebrist att göra, har varit saltlat.
  3. Karro K

    Ketonvärden.

    Jag har börjat fasta. 47:1, 23:1, 16:8. Det blir lite vad jag känner för och jag lyssnar på kroppen. I går åt jag några ägg och nån fette på dagen och en rejäl middag på kvällen. I morse så mätte jag blodketoner på 7,0! När jag varit fastande ett dygn har jag som högst kommit upp i 6,0. Är detta farligt på något vis?
  4. Hittade denna tråden lite sent kanske men tänkte ändå ge lite tips om du inte redan kommit på någonting bättre ? Om du vill gå ner i fett så fasta. Testa och öva kroppen till lite längre fasta. Därefter tränar du fastande. Efter träningen så bryter du fastan med en vanlig måltid samt lite sötpotatis, vitt ris eller frukt.
  5. Det kan jag säga att det inte gör. Jag käkar keto och äter ingen processad mat och inget smör.
  6. Nu har jag kört En 47:1, en 23:1 och är inne på en 47:1 (ska äta ikväll). Det går lättare! Jag tycker dock att första dagen är jobbig och att jag får ut alla fördelar av dag 2 så jag vet inte om det där med 23:1 är något för mig. Har funderat på en tredagars nästa vecka ?
  7. Jag förstår ju att det inte är fett så det är egentligen skit samma, tycker bara att det är konstigt att samla så mycket vätska ?
  8. Jag körde en 23:1 igår och det va jobbigt att liksom börja om på morgonen med hunger så nu börjar jag med en 47:1 igen. Jag tror jag smällde i mig ca 2000 kcal igår. Jag vägde mig i morse och vägde 71,5 så jag vet inte riktigt vad kroppen håller på med ?. Ja jag har nog blivit frälst, känns som man får ökat självförtroende när man fixar det.
  9. Blev en 47timmars fasta. Gick förvånansvärt bra. Saltshotsen gjorde att jag slapp huvudvärk och träningen i morse gick kanon. Det funkar bra för mig mentalt när jag vet att jag inte får småäta märkte jag snabbt. Blodsocker 3,3 och blodketoner 6,0. Brukar ligga runt 4 på båda på morgonen. Trodde jag skulle kasta i mig maten nu men det går segt. Tror jag kommer fortsätta med någon variant. Typ 23:1 kanske.
  10. Godmorgon! Kommit hem från träning och dagislämning 1 av 2 barn. Jag provar just nu på det här med att fasta. Nu efter 1,5 dygn så mätte jag blodsocker 3,3 och blodketoner 6,0! Känner mig typ odödlig ? vad gör ni idag?
  11. Jag har slutat med koffein så det är ju inget att fundera på iallafall ? Tack för all hjälp! Jag återkommer med resultat ?
  12. Allt blir ju en vana tillslut ? ska ge det ett försök att hålla mig till middagen imorgon. Har gjort en 10dagars för några år sedan men då drack man typ sirap i te. Vill minnas att det blev lättare och lättare ju fler dagar som gick. Kan man dricka koffeinfritt te under fastan eller är det bara vatten som gäller? sen undrar jag hur mycket salt man ska blanda i vatten och dricka? Blev lite som 1000 frågor nu ?
  13. Envis som jag är så ska jag nu ge det ett ordentligt försök. Nu är klockan 10 och jag har tränat. Åt senast typ 19 igår och jag lever ? Hur länge ska man köra på? 24 h?
  14. Vet inte riktigt vad ni tar upp i denna tråden (orkade inte läsa allt) ? men jag vill också vara med, så godmorgon på er klockan 13:41
  15. Jag fixar verkligen inte att träna när jag är fastande. Trots saltvatten blir jag som ett fnöske i munnen. Paniktörstig och orkeslös på grund av vätskebrist antar jag. Sen har jag problemet med att gå hungrig länge för när jag väl får mat så överäter jag och blir paniksugen på godis efter måltiden.