KaLu

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

12 Neutral

Om KaLu

  • Rank
    Nyanländ
  1. Hej! Mathem säljer en färdigmat utan de klassiska ris/potatis/pasta. En form med två portioner utan. Den heter Kitchen Wiz, backup. Inga direkta tillsatser. God är den, en och annan kolhydrat är det men ok i nödfall.
  2. Hej! Gör egen tester för utmattning. Har man eller är man på väg att drabbas av utmattningssyndrom ska man inte träna. Alls. Men om det ändå fungerar relativt bra med träning och utmattningen inte är så värst stor så träna lyhört. Ett tecken att leta efter för att veta hur långt träningspass, eller hur lång vandring osv du egentligen orkar är att känslorna öht plösligt kan påverkas till det negativa. Då är det dags för återhämtning. Dvs, du ska vara glad och nöjd efter träningen. Då var det lagom tungt. Återhämtningen ska inte ta flera dgr, då är det ngt fel. Kolla även hjärta och diverse hos läkaren.
  3. http://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/?Lookup=utmattningsdepression "Diagnosen utmattningsdepression sätts när symtomen även uppfyller kriterierna för depression, annars används beteckningen utmattningssyndrom."
  4. Hej utmattningsdepression och utmattningssyndrom är två olika men liknande sjukdomar med olika symtom, behandling och förlopp. Ingendera är kronisk.