Stefan S

Medlem
  • Innehållsantal

    101
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

Stefan S vann senast 20 December 2017

Stefan S hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

368 Enastående

Om Stefan S

  • Rank
    Stammis

Contact Methods

  • Website URL
    blog.aigoo.se

Senaste besökare till profilen

510 profilvisningar
  1. Jag bara reflekterar över hur de gick för mig förr med samma/liknande träning och kost kontra nu. Att det gick med 1kg i veckan då, när jag nu hamnar mellan 0-300gram på en vecka.
  2. Ja jo, jag kände att jag inte fick ut något av 23:1, så jag gick över till 16:8, och kände väl av att de har hänt lite mer på kilo-sidan. Så nu tänkte jag återigen köra 23:1 en vecka. Dessutom har jag tänkt slänga på några flaskor med "kallt vatten" för att få kroppen att "lägga energi på att värma upp vattnet", sen får vi väl se... Ska se de där klippet.
  3. Jag vet ganska väl hur jag kom mig för att sluta... Jag åkte på dreamhack winter, slutet på november (ni vet den där datorfestivalen i jönköping) och var där i 4 dagar/nätter. Det var ju ganska givet att det inte skulle finnas LCHF-mat på det stället. Men jag fick inte packa med mig nötter och annat, tror dessutom man inte fick ta med sig nötter. Jag ville heller inte peta i maten som jag betalat dyra pengar för (för att ta bort så mycket dåligt som möjligt). Så jag åt med tanken att "jag fixar det sen efteråt". Sen kom december med all form julmat, och då hade jag redan släppt på garden och lättat ankar till mathelvetets portar, så då åt jag då också. Samtidigt som jag, inte tränade. På nyåret så flyttade jag till en ny bostad, de var ju ändå nån form av träning ;), men jag kunde inte komma igång med kost och träning, jag ursäktade mig med att "det finns flyttlådor hemma så varför ska jag ge mig ut å springa för? de finns grejer hemma att göra som är viktigare". Och samma år fyllde jag 30, och då ville jag fira med en fin smörgåstårta, samtidigt som vi firade ihop med mina barn som fyller i samma tid, en mer sockrig tårta. Så jag släppte på kost och träning och tänkte "efter det kalaset, då jävlar". Men det hände inte, och det fortsatte att inte hända under hela sommaren, och hela hösten. Kläderna krympte, konditionen svek mer och mer. Jag började köpa lösgodis i smyg och smuggla in på kontoret. Inte mådde jag bättre för de. Så med skam i hela kroppen och lösningen i hand så tog jag återigen samma beslut som jag gjorde när jag började på 133kg, och nu har jag minsann lyckats hålla det. Så, det handlade inte om att jag "saknade någon mat" eller något sånt där. Jag släppte helt enkelt på spärrarna, och sen kunde jag inte på på spärrarna igen. Jag ursäktade mig hela tiden så jag kunde fortsätta, och .. jag .. kunde .. inte .. ta .. mig .. ur .. det. Förrän nu. Vilket är nice. Jag bara ventilerar. det är nog allt.
  4. 27-28 resp 30. Ja, jag hade ungefär likadant upplägg då som nu. Fast då hade jag redan nått min vikt på runt 90. Konditionsträna gjorde jag från ... säg såhär: Jag promenerade från 130 till 110. Jag började jogga från 110 till 95. Jag började styrketräna + jogga från 95 till 90 ish. Pga att jag skulle vara med i en hinderbana och kände att kondition inte räckte till :).
  5. Hej! Gjorde en fin viktresa för två år sen där jag tappade 45 kilo på 9 månader. (Gick från 133kg cirka till 88kg) med hjälp av fasta + lchf. Sen blev jag ett ganska fint exempel på att man måste hålla i dieten annars så går det upp igen. Höll väl ändå i kanske ett år. Mina kläder jag köpt som "smalis" blev bara tightare och tightare. Och jag mådde ju inte bra när jag glufsade pizza och godis och slutade träna, men jag kunde inte sluta. Jag gick upp till 103kg innan jag sa stopp. Den 27:e dec efter helgerna bestämde jag mig igen, en gång för alla. Nu är det stopp och det är träning och kost som gäller. Därtill tog jag även steget att sluta med mina kvällsaktiviteter (att spela datorspel till midnatt), gå och lägga mig mellan 21-22 och kliva upp vid 06, alla dagar. Sömnen fungerar otroligt bra, det är en fröjd att sova 7:30 timmar och kliva upp före familjen. Träningen går bra också, måndag morgon samt onsdag morgon går jag in på gymmet och lyfter skrot. Tisdag + Torsdag lunch joggar jag med kollegor. Och lördagar tar jag en liten egen joggtur, olika grader av variation, ibland hårt ibland lätt. Kosten går också bra, jag kör med lätthet 16:8 eller 23:1 och jag vet exakt vad jag får och inte får äta. Jag håller mig också borta från sockersubstitut. Nej, jag har inte mätt min kropp, jag har enbart gått på vågen (ja jag vet man ska inte stirra sig blind...). Men jag känner ju, med det skrotlyftandet jag gör för att bygga muskler som i sin tur ska käka i sig fett, och den konditionsträning jag gör för att bränna ytterligare, borde ju ge något mer än starkare fysik och uthålligare kropp? Jag vägde mig den 31:a dec, på 103,6kg. Nu idag väger jag in mig på 100,6kg. Det är 3 kilo på 6 veckor (42 dagar). Visst, det är jättefint... Det är ett halvt kilo i veckan (vilket är standard...) Men, "förut" kunde jag tappa mellan 1-2 kilo i veckan, även under 100kg. Och, det enda annorlunda jag gör nu är att jag tränar lite mer kanske. Jag sover mycket mycket mer. Jag dricker INTE koffein. Alltså, ska jag gnälla på mina 3 kilo och förbättrade rutiner eller vad ska jag göra? Jag vill ju bli av med fettet så jag kommer i mina kläder igen. Alternativt... Kan det liksom komma igång lite fortare snart? Vid den här tiden förra gången hade jag tappat åtminstone 5 kg.
  6. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/ngK7M5/kalle-moraeus-om-stora-viktresan han är tillochmed i ketos
  7. Nä då! Ibland när de inte finns mat hemma och orken tryter så blir de snabbmat. Vi är inte sjuka hemma eller nåt, ingen diabetes alls, men man får ju inte riskera att hamna i för många ”olater” ;). Idag på födelsedagen firade jag med en bakelse och två smörgåsar :). Icke lchf. Och det går bra idag, för det händer inte varje dag ;). Och jag har disciplin nog att inte gå till fiket imorgon också :).
  8. Nu har det gått 1 år sen jag började med LCHF. Tack för allt allihopa. Ni som stöttat även de minsta. http://blog.aigoo.se/2018/04/nytt-ar-nytt-liv-1-ar-senare/
  9. Jag känner med deltagarna, då jag gjort en resa själv. Jag blir peppad och får idéer av tränarna. Men dietisten. Nej de går bort.
  10. ”Fasta är inget bra. Det sämsta man kan göra är att hoppa måltider” // biggest loser 2018. blir så triggad å arg ?
  11. Igår drog jag i mig fyra clementiner på rad, kunde inte sluta när jag väl började ?, kompenserar med fasta istället. Jäkla bra verktyg de där.
  12. Stefan S

    Tandskötsel

    Vad säger era tandläkare när ni berättar att ni borstar tänderna med kokosolja/fett och sköljer munnen med kokosfett då? Märker de skillnad på röntgenplåtarna? Eller är munhälsan bra enbart för att ni slutat med socker och kolhydrater? Jag vet inte när jag ska på rutinkontroll, men jag är nyfiken på att veta hur mina tänder har förändrats sen jag började med LCHF...
  13. Ah! Okej... nä har inte följt henne nånting.
  14. Jag störde mig mest på bristen av källor i hennes påståenden ... allt var ”egna erfarenheter” eller ”utvärderingar”... men vore kul att testa att skippa kaffet, de kanske inte behövs längre ens..
  15. Får vi dricka kaffe eller inte ??