Stefan S

Medlem
  • Innehållsantal

    54
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Stefan S vann senast 13 December

Stefan S hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

196 Utmärkt

Om Stefan S

  • Rank

Contact Methods

  • Website URL
    blog.aigoo.se

Senaste besökare till profilen

108 profilvisningar
  1. Hjälp- det går inte bra

    82% fett, (eller ja, över 80 iallafall), mycket ren och naturlig produkt . Kan du skippa frukosten? Bara köra lunch/middag ett tag. Kallas 16:8 fasta. Och när du äter, så äter du fett, så du står dig tills dagen efter/nästa måltid.
  2. Det har börjat!

    Nja de har nog aldrig diskuterats. Inte vad jag sett. Det viktigaste är väl att läsa hur man tar sig dit, och inte hur man gör sen :). Generellt är ju dieter en "kortvarig process för att uppnå ett mål", sen når man målet på rekordtid och sen vet man inte längre vart man ska ta vägen. "Jaha, nu då?" Var nere på stan nyss och provade en skjorta på dressmann, visade damen i kassan min "före/efter" bild och sa att jag behövde kolla nya storlekar :D, sen prata vi i kanske 20 minuter, eller jag berättade för henne hur jag gjort. Det är ju kul!
  3. Det har börjat!

    Jag tänker mer att jag ska hålla det här resten av livet, jag ska inte tillbaka till det gamla. Det är aldrig ”slut”, det här är ”det nya”. Jag får ”unna mig” annat, nya saker jag kan göra med min nya kropp tex, träna, springa, rörelser jag aldrig tidigare kunnat göra. Och jag tänker att jag ska hålla invägning runt 4 ggr på en månad, så vet jag rätt fort om det barkar åt fanders .
  4. Det har börjat!

    Jag har ju min egna blogg om du vill läsa min resa, den kanske inte är så motiverande, vissa tycker det men jag själv har inte skrivit det med "motivation" i sikte. Min början på lchf var att jag åt så mycket fett och en del protein som jag kunde. Mycket ägg och bacon, kesella/smetana med färska hallon, kotletter med beassås, "finkorv" med ostskivor på. Och säkert mycket annat, som jag glömt av. När de gäller att handla i affärerna så är det att stålsätta sig bara. Jag hade mitt mantra "Socker är ett gift och kolhydrater är inget jag behöver just nu", sen rabblade jag det tyst för mig själv, samtidigt som jag tittade på de produkter jag tänkt köpa. "Är de mer fett än kolhydrater? Hur mycket kolhydrater? Är det mindre än 5g per 100?" osv... Jag har varit rätt strikt. T.ex vet jag att en skiva "finn crisp" är okej, för 1 skiva är mindre än 5g (vet inte exakt), men att 100 gram finn crisp är mycket mer, så då har jag valt att låta bli. Det är vad jag gjort, stålsättning, se det långsiktiga målet, men också det kortsiktiga. I min blogg upprepar jag flera gånger att Onsdag är min favoritdag, för då har jag invägning. Så jag har sett fram emot varje onsdag länge och väl... Just nu är jag på en platå, men det gör ingenting för jag håller på att vänja min hjärna med min nya kropp ^^.
  5. Fettprocent (Fitbit Aria)

    Fast hade ju inte råd med det, så de blir kondition och kroppsvikts-"gym" istället..
  6. Fettprocent (Fitbit Aria)

    Ja alltså jag sa aldrig att vågen var exakt, men väger man sig regelbundet efter samma tid och dag i veckan får man ett rätt jämt resultat, och jag mäter och använder en kalkylator för att även dubbelkolla resultatet matematiskt, så jag får åtminstone 2 siffror att diffa på. Men tyckte att denna förändringen var lite väl, men eftersom jag inte gymmat med min nya kropp så ville jag veta om det kunde stämma eller inte .. därför sökte jag mig till den här forumdelen. Men vi får se om ett tag igen
  7. Fettprocent (Fitbit Aria)

    Tack! Jag vet att den kan diffa en del. Men jag blev nyfiken då "lyfta skrot" är ett nytt inslag i min träning. Tänkte att de lilla musklerna jag hann bygga kanske sög åt sig några extra goa procent :). jo jag vet, träning = snygg, smal = kylen...
  8. Fettprocent (Fitbit Aria)

    Hej! har kört en del gym en vecka nu, blir tyvärr ingen förlängning där (fick en gratisvecka) men hann ändå lyfta lite skrot och bruka konditionsmaskinerna. när jag vägde mig på min väg som har stöd för bioimpedans, så hade jag en procent på 20% fett(i onsdags), idag (6dagar senare) så har jag 17% kroppsfett, vikten är bestående (tror jag i övrigt nått en platå, men är så nöjd med min kropp så de gör inget), nu till frågan, är de rimligt att tappa 3 % kroppsfett på en vecka med träning ? Jag kan ju ha lite tur med ”felmarginalerna” också iofs. Men har dålig koll, därför jag frågar såhär :).
  9. Godmorgontråd?

    Jopp, det är det som är de roliga :). tack!!
  10. Godmorgontråd?

    Tänkte placera denna här bara http://blog.aigoo.se/2017/12/foreefter/
  11. Minus tio kilo på fem månader

    Gött! märkte av samma effekter jag, efter 15 kilo på ett par månader började jag promenera på lunchen, det ökade både fettförbränning kondisen och var allmänt skönt. Nu är jag ute i spåret och springer ett par gånger i veckan, något jag aldrig aldrig annars gjort.
  12. Min våg mäter mitt kroppsfett varje gång jag väger mig (måste stå barfota). Jag väger in mig runt samma tidpunkt efter toabesök, onsdagmorgnar. Jag dubbelkollar sedan mot http://www.bmiraknaren.se/rakna-ut-kroppsfett.aspx där jag får en likvärdig siffra, sen höftar jag lite på en differens bara. Har inte gjort någon "fysisk" undersökning av en riktig läkare, men jämfört mig med bilderna som finns och tycker att bilderna och siffrorna stämmer rätt bra överrens med min kropp...
  13. Socker är inte farligt.

    Gud vad härligt, nu kan jag ju börja äta godis varje dag igen Livet är en fest
  14. Hej! Som de andra skriver, mer fett! Annars så skulle jag rekommendera lite mer form utav fasta, kanske 16:8 ? Eller 5:2 . Testa. Om du har ett BMI på 31 så gissar jag att du har ett gäng kilon energi sparat på din kropp (i form av fett)? Använd dem, genom att fasta. Så kommer du märka grejer inom ett par veckor
  15. Godmorgontråd?

    Trevlig onsdag på er! Idag vägde jag in mig som vanligt, 95,5kg nu! totalt -33,5 kilo . Är typ 10kg tills jag inte längre klassas som "överviktig" om man ska gå efter staplar... Känns så jäkla bra.