Gå till innehåll

MalinBÅ

Medlem
  • Innehållsantal

    70
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

MalinBÅ vann senast 18 Augusti 2017

MalinBÅ hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

351 Enastående

Om MalinBÅ

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Måste börja med att jag är väldigt nyfiken på vilken coach du har anlitat. Jag kan säga att för mig har det upplägget fungerat. Dock utan coach. När jag började med LCHF så gick jag ner ganska lätt i vikt, ca 10 kg. För att därefter gå upp lite igen. Under dessa 5 år så har jag legat ganska stadigt på 3-5 kg mindre än när jag började. Vid några tillfällen har jag lyckats gå ner 4-5 kg på ett par månader, för att hela tiden gå upp igen. I våras tröttnade jag och då jag lärt mig en del om hur detta protokoll fungerar, så bestämde jag mig för att pröva. Trots att jag åt lagom för att hålla jämn v
  2. Du skriver att det mesta fettet sitter på mage och lår. Det finns en sjukdom som heter lipödem som drabbar främst kvinnor. Då är man smalare upptill och stor från midjan och neråt. Debuterar vid puberteten, graviditet eller klimakteriet. Fettvävnaden är sjuk och är då svår att få bort. Googla och se om det kan stämma in på dig. Är det så, så får du fokusera på att må bra, istället för på vad vågen visar. Av egen erfarenhet så är stress den största boven för att inte gå ner i vikt.
  3. Jag äter alltid frukost då jag mår bäst av det. Äter dock sällan efter 15 på eftermiddagen. För det mesta blir det någon form av färs med smör till frukost och kaffe. Ofta gör jag enkla färsbiffar som jag fryser in och sedan plockar av vart efter. Men det kan lika gärna vara fisk eller en köttbit från gårdagen. Ägg fungerar inte så bra för min mage så det får jag tyvärr välja bort.
  4. Jag har ätit LCHF i 4 år. Under det sista året så tycker jag att jag har börjat tappa mer hår och att det framförallt går av. Jag har haft svårt att få ordning på mina tarmar, även om det är mycket bättre. Jag har haft perioder med extrema stresspåslag och då jag precis fyllt 49 så har jag börjat märka av hormonförändringarna. Alla dessa saker tror jag bidrar till att håret tar stryk. Vad jag har förstått så kommer håravfall 3-6 månader efter ett period av stress. Att äta för lite och snåla med proteinet ger också negativa resultat. Under sommaren tränade jag hårt och såg då till att äta orden
  5. Jag kan bara svara för mig själv. Om jag åt falukorv så skulle jag få ett sug som skulle ta dagar att få ordning på. Ost, rökt kött, korv, grädde, allt som har fyllighet i sig triggar sug som bara den. Köttfärs med salt, Pulled pork, bara salt, en stekt köttbit med bara salt, sådana saker ger mättnad. Jag använder smör men kan bli lite för gott ibland. Tråkig mat kan vara en lösning. Sedan har jag märk att om jag börjar dagen med mat och ser till att ha ätit färdigt kl 15, så fungerar det bättre för mig att hantera överätning. Jag följde Martina Johanssons Leptinprotokoll, vilket har hjälp en
  6. Nu har jag letat runt och det är inte lätt att förstå att det är en medlemskrönika man har hittat, då den inte har någon sådan rubrik. Nu står det bara "Min resa från diet till diet", hur ska man då veta att det är den som är medlemskrönikan. Tydligare rubriksättning skulle kanske få fler att läsa den.
  7. Jag har förmågan att kunna vara ganska enkelspårig när det gäller mat och den behöver inte vara "god". Mat är näring och energi punkt slut. Det behöver inte ligga något bredvid köttbiten eller laxen. Just nu består min kost av nötkött och fisk av olika slag. Till det har jag talg då jag för tillfället inte äter någon form av mejeriprodukter. Jag älskar lever och äter det ofta. Jag använder mig också av min egen teknik som är att jag omvandlar bilden av godis till att det är lika med tobak. När jag går förbi godiset vid kassan så är det cigaretter som ligger där. Då är det inte så svårt att avs
  8. Jag har själv asperger och ADHD och har blivit hjälpt av LCHF, ätit LCHF/keto i drygt 3 år. Ska tillägga att jag är 48 år och fick diagnos vid 34. Jag har verkligen nördat ner mig i vad kosten kan göra för hjärnan, ägnat dessa tre år på podar och youtube. Om du kan få upp hans intresse för vad maten kan göra för att fungera bättre i vardagen, så kanske viljan att äta annorlunda kommer automatiskt. Jag har själv en beroendehjärna och har missbrukat socker och stärkelse hela mitt liv. Självmedicinerat bort den ångest man får när man inte passar in. Detta har dock inte hjälp mer än för stunden o
  9. Jag har provar det mesta, har ingen konstaterad allergi. Jag tror att mindre fibrer är bättre för mig åtminstone tills allt fungerar som det ska. Det finns vissa saker som min mage alltid har reagerat på. Kaffe med grädde till exempel, en kopp fungerar men kan sällan hålla mig till en och då blir det problem. Ibland fungerar en maträtt bra ibland inte alls, då tror jag att fler faktorer är inblandade. Jag tror mer och mer att det inte handlar så mycket om vad jag äter, utan mer om hur jag äter. Jag överbelastar systemet på flera sett och har därmed fått en störd tarm som inte vet hur den skall
  10. Det jag har märkt nu under våren efter att ha i princip nollat grönsaker och äter nästan bara animalisk så har min sociala uthållighet ökat. Jag behöver kortare tid för återhämtning, timmar istället för dagar. Upplever också nu att jag nästan inte har någon känning av ADHD. Visst jag kan bli hyperaktiv nu också men jag bränner inte ut mig som tidigare. Ingen nedstämdhet och minimalt med ångest och då oftast finns det en vettig förklaring till den. Känsloätandet har blivit nästan noll och är jag noggrann med maten så behöver jag bara äta två gånger om dagen och då utan sug där emellan. Baserar
×
×
  • Skapa nytt...