Misan

Medlem
  • Innehållsantal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

18 Bra

Om Misan

  • Rank

  • Födelsedag 1964-08-01

Profile Information

  • Gender
    Male

Senaste besökare till profilen

246 profilvisningar
  1. Jag vill bara hålla med dem som säger att inte stirra dig blind på vikten. Kolla in dessa bilder på Martina där hon väger 7 kilo mer efter LCHF och träning http://www.highfatfitness.net/tbt-beforeafter-lchftraning/
  2. För recept så kan jag rekommendera Lannérs Tre snabba sillar
  3. Tillskott av Magnesium brukar fungera för att hålla magen i trim.
  4. Utfyllnadsmedlet i ICAs Stevia strö är Erytritol. Erytritolen uppfattas inte av kroppen som socker och tas därmed inte upp av den heller och då blir det ingen blodsockerhöjning.
  5. Det är precis som ditt användarnamn antyder. Jantelagen som säger att man inte får sticka upp och tro att man är bättre än andra på något sätt. De flesta har på något sätt velat förändra sin kropp eller gått ner i vikt och det är klart att det sticker i ögonen på folk att du lyckats när de själva misslyckades
  6. Jag har diabetes typ 2 men har efter ett halvår på LCHF perfekta blodvärden Problemet är att när jag kör högintensiv träning så höjs mitt blodsocker ganska mycket. Dagen efter är det normalt eller lägre innan träning. Är det något som kommer förbättras med tiden eller är det bättre att träna lågintensivt där blodsockret håller sig på en normal nivå hela tiden?
  7. Ölkorv brukar alltid smaka
  8. Om du ser det så här... Om någon som är laktosintolerant inte får i sig laktos på sju år, tror du att han kan äta alla mjölkprodukter då? Troligtvis inte och detsamma gäller nog för diabetes typ 2. Du håller dina sockervärden under kontroll när du äter LCHF men byter du till tallriksmodellen så finns den där igen. Om du blir sämre eller inte? Äter du enligt tallriksmodellen så hamnar du i naturalförloppet förr eller senare där du blir sämre och sämre med tiden så sämre blir du förr eller senare, vilket som.
  9. Om du redan har en skadad insulinkänslighet som du säger, t.ex diabetes typ 2, så är ju valet faktiskt ganska enkelt Jag har valt att äta LCHF och klarar mig utan medicinering och är nu en typ 0. Skulle jag börja äta som förut så är det livstids medicinering som gäller. Inte så svårt att välja då
  10. Det där är nog rätt individuellt. Jag var en riktig liten sockerråtta tidigare och älskade fikabröd, smågodis, läsk och choklad. Jag har aldrig tyckt om konstlat socker utan alltid föredragit den äkta varan. Jag bakar på ICAs Stevia strö ibland men har märkt att det ger mig ett större sug efter socker. Kanske är det för att jag älskade att baka (och äta upp det) innan jag började med LCHF. Du märker själv hur din kropp reagerar
  11. Visst skulle det vara provocerande men det är också sånt som häller vatten på kvarn för alla som tror att vi som äter LCHF bara äter smör och dricker grädde. Jag förstår att du säger det mest på skoj men det är sådant som får mig att förklara att jag har diabetes typ 2 och inte kan äta socker eller produkter med högt kolhydratinnehåll istället för att säga att jag äter LCHF.
  12. Babybel och ölkorv är mina favoriter som mellanmål Kolsyrat vatten med smak av citron om man inte vill ha vanligt vatten.
  13. Misan

    Viktuppgång

    Om du har levt på LCHF under en längre tid och börjar äta kolhydrater igen så kan du nog tyvärr gå upp mer än så eftersom kolhydraterna binder vätska. Jag har för mig att jag läst att varje gram kolhydrat som lagras som bränsle i muskulaturen binder ca 2,5 gram vätska till sig. I Thailand finns ju underbara currys gjorda på kokosmjölk. Ris beställs nästan alltid separat i Thailand. Kycklingspett med jordnötssås kan ju också vara något. Tänk på att thailändarna gärna använder socker i maten så vid beställning kan det vara bra att säga no sugar. Frukostarna på hotellen brukar oftast ha korvar, äggröra, bacon, grönsaker, kokta ägg "gårdagens rester" och omeletter så där blir det nog inga problem. Så mitt tips är att skippa Singhan, riset och nudlarna och göra ett försök!
  14. Precis som du sa så har alla dieter en risk för att gå till överdrift. Jag ser LCHF som en livsstil istället för en diet. Jag äter ovanjordgrönsaker, ost, grädde och turkisk youghurt. Jag försöker hålla mig borta från nötter, choklad och alkohol men visst slinker det ner en ruta choklad, en Mojito och lite nötter på youghurten ibland För mig skulle det inte gå att köra fakir för då skulle jag ha tröttnat och lagt av för länge sedan. Jag har ätit LCHF i sex månader nu och gått ner 12 kg. Hitta en nivå på kolhydrater som passar dig. Försök att undvika det som triggar ditt sötsug. För mig har jag märkt att det är fikabröd, även om det är gjort enligt LCHF. Alla är vi olika så det gäller att du själv hittar vägen som passar dig. Om du slutar gå ner i vikt så kan du alltid få bra tips på Kostoktorns sida under menyn Viktminskning. Lycka till med vikminskningen
  15. Mojito är alltid en klassiker! Gör en sockerlag på 1 dl vatten och 1,5 dl sukrin. Koka upp under några minuter och låt sedan kallna i kylskåp. Skär en halv lime i klyftor och muddla lime, några myntablad och 2 msk sockerlag. Fyll upp med 4-6 cl rom och kolsyrat vatten.