NIKLAS BERNTSSON

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

26 Bra

Om NIKLAS BERNTSSON

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Då måste stressen påverka en hel del, ska försöka. En blir lite svårt att varva ner när man har heltids jobb 3 småbarn och dagarna swishar förbi:) I lördags fasta jag 1ca 21h och kom upp i 1,2 i mätning. Kanske prova längre fasta?
  2. Hej igen. Liten uppdatering. Har börjat med fasta sen 2,5 vecka, ser stor skillnad i spegel men konturer. Inte vägt mig eller tagit midje mått än. mina värden är oförändrade, ligger mellan 0,4-0,9mmol/l Har man lågt kroppsfett som jag har kanske man inte kommer högre I mmol/l??Är det individuellt? påverkar stress ketonerna? Just nu sen 1 månad är jag sjukskriven just för stress. Använder lifesum och kollar mitt kcal intag, inte dagligen men när jag känner att jag vill vara exakt. Slutat med BCAA/noco o alla andra drycker. Äter mycket tillåtna grönsaker till maten, kanske påverkar det? Listan kan göras lång men det känns sjukt att inte komma i djupare ketos än vad jag gör när man äter stolt och fastar
  3. Har oxå läst detta för några år sen, tack för påminnelsen mycket intressant.
  4. Nej jag är inte överviktig men lite pluggas, vill gärna få fram konturerna. . Man vill ju uppnå hög ketos och bli av med fettet, trodde man bara förbrände runt 1,5-3
  5. Ska tänka på det. Älskar osten o grädden som mellanmål i i kaffet. men vad tag du som mellan mål? lrkar inte bara äta bacon
  6. Tycker jag också men jag hoppas BCAA och testar. mycket grädde och OST blir det men kanske inte så mycket Jag vill bli av med överskottet, hålla sund livsstil och det ska VERKLIGEN synas att man tränar utan att ha "vattnig o plussfig" kropp. Tränat många år och "yoyo" deffat och bulkat men DETTA är det bästa jag provat. Godare mat, roligare livsstil och mera frihet. När jag gör mina desserter, glass ,chockad mousse så andvänder jag mig av stevia-drops med smak. Kan ju inte påverka så mycket. får ta bort och testa sen.
  7. Jag får hoppa BCAA nån vecka och testa. Jag får använda mig av det som är viktigast- rent fett och protein i samband med träningspassen Tack för det svaret, har väll tänkt att det är det som är boven men härligt och diskutera om såna här saker. Fruga n är sjukt less på mig
  8. Jag har ändrat mina Marcos, sänkte kolhydrater och protein och höjt fettet. Äter nästan aldrig ute, lagar min egen mat. Dock köper jag korv som ligger ca 2g kolhydrater / 100g och mycket ost. Borde testa och dra ner på det. Men det är så jävla gott som mellanmål eller i maten Kaffet med smör o kokosolja försöker jag drick varje dag, så jävla gott med lite grädde och mixa. Senaste dagarna har jag haft sånt jävla sug efter godis, har inte haft det begäret sedan jag börja för 4 veckor sen. Men ibland måste man lyssna på kroppen och sen börja jag om, inte någon större skada skedd.
  9. HAHHA nä bara så jävla sugen Nej väger ca 85 kg, vi har 2 vågar hemma och det diffar mellan dem , men ska kasta ena . 85kg 180cm , rätt mycket muskler. och ca 15% kroppsfett.
  10. Mitt första inlägg och inte det sista. Frågan finns säker men som småbarnförälder finns inte tiden till att söka runt. Hr googlat runt mycket men jag vill ha svar på min "problem". Tränar 2 helkropspass i veckan (tidiga morgnar på fastande mage) sen ett pass med prioriterad för 2 muskelgrupper ) så 3 ggr i veckan men promenader efter träning. Alltid BCAA före och efter träning + Creatin. Enligt mig äter jag väldigt strikt, använder mig av Fitnespal för att hålla koll på mina Marcos. 80%fett (182g) 15%protein(109g) 5% (27g)kolhydrater i form av grönskaer/kakao. Jag äter allt från fet-korv, bacon, MCT olja, kokosolja, olivolja, Omega 3, feta ostar 33 %, bea sås ( under 5 g kolhydrater på 100g) kött, kyckling fisk, majonnäs, Cream fraiche, spenat, broccoli, blomkål. ZMA tabletter, Mivi total vitamin. Dricker mycket vatten, kaffe och någon gång Celcius, NOCCO dryck Håller koll på hur mycket jag får i mig. Men vågen pendlar upp och ner, mätt midja, ( tar den var 4 vecka) Fick en Ketos mätare igår 23/11-17 som visa efter kvällsmålet 0,6mmol/l. Nästa morgon 0,4 och efter 1,5h träning med promenad 0,3. ???? Stickorna är så dyra så dem vill man inte använda i onödan men nu måste jag komma till botten med det här. Tycker jag gör allt rätt men ser inga tydliga resultat kanske lite mindre svullen i spegeln. Kört på i snart 4 veckor, Någon som känner igen sig och har några tips? Är det fel sorters fetter, för mycket grädde? för mycket proteiner . Är det BCAA som kickar ur en?? Ska fan i mig köpa en skit stor godis påse ikväll och ta mig en funderare, påt igen imorgon.