Gå till innehåll

Anders74

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om Anders74

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack för all info, tips och goda råd. Ser att jag får i mig mer proteiner till samma kalorimängd om jag väljer Kycklingfile istället för Whey-80 , borde jag ha insett själv. Och mättnadskänslan är ju en jätteskillnad mellan alternativen. Tack Zepp. Jag kommer att prova detta om jag står ut och utvärdera framöver, kommer även att läsa om detta med fasta. Så får vi se om det blir något jag provar i framtiden. Tack till alla som skrivit i tråden. Återkommer när fitness kroppen är klar Ha ha ha Eller när jag behöver fler goda råd
  2. Angående vinnande koncept : Så visst har det fungerat bra för mig under min viktresa, men det har varit jobbigt med underskottet. Samt att jag märker hur oerhört godis/socker/kolhydrats sugen jag blir om jag äter lite för mycket kolisar på helgen. Suget släpper först efter 3-4 dagar ( tror jag är lite socker alkoholiserad ) Har läst lite mer om lchf nu och ser att den fördelningen jag legat på under viktminskningen (27E% kolhydrater) är lite åt lågkolhydrat kost. Så jag hade hoppats på att kunna plocka bort ytterligare kolisar och känna mig mättare och slippa sötsuget samtidigt som jag fortsä
  3. Jag är helt frisk. Väger 88kg tror jag når min önskevikt vid ca 80kg. Har satt ihop mitt nya kostschema idag och hamnar på 1990 Kcal/dag fördelade på 30,8g Kolhydrater, 208,42g protein och 114,8g fett (Sön-Tor) äter samma mat varje dag på vardagarna. Där av exakta värden av de olika energikällorna. Lägger till 500-700 kcal på fredag och lördag ( dock ej kolhydrater) Är det för lite kolhydrater tycker du (Zepp) samt är det för stort underskott? Har under ganska lång tid legat runt 2000-2300 kcal och tappat mycket vikt. Så kroppen har kanske vant sig vid ett lägre energi in
  4. Tack. Jag provar att lägga mig på 20% kolisar 43% protein 37% fett samt ett underskott på 500kcal/dag (balans fre/lör) . Så får vi se om jag märker någon skillnad efter några veckor. Anledningen till att jag vill prova detta är att jag har fått för mig att jag får ett väldigt sockersug av kolisar. Om jag slarvar en helg och äter vitt bröd och kanske tar några öl får jag ett väldigt sug efter mer kolisar/sötsug under några dagarna efter. Hade hoppats på att minska detta suget helt, genom att minska kolisarna (Helst plocka bort dom helt) Men jag börjar så här så får vi se hur det går
  5. Hej. Har under det senaste året tränat styrka 4 gånger i veckan och legat på underskott för viktminskning. Har legat på ca. 2-2,5 g protein/kg kroppsvikt för att behålla så mycket som möjligt av muskelmassa under viktnedgången. Har nu tänkt att prova Lchf (se om det fungerar för mig) Jag har ätit 43% proteiner 30% fett och 27% kolhydrater under senaste året. Min fråga är: Om jag nu utesluter kolhydraterna, kan jag ligga kvar på 43% proteiner och resten fett 57% och få en lyckad lchf effekt. Målet är att tappa fett och behålla muskler samt fortsätta träna styrka 4 gång
×
×
  • Skapa nytt...