PeterF

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

PeterF vann senast 12 Maj 2018

PeterF hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

12 Neutral

Om PeterF

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. PeterF

    Orkeslös Träning

    Startade dagen med Kaffe och kallsup 1 tsk. Sen löpning som var total katastrof. Trött i benen efter 300 meter fick stanna efter 3 km med hög puls och benen kändes som jag kört ett tungt benpass. Sprang vidare 3 km till mycket tungt. Känns som detta blir en tuff resa. Hade dock inte lika ont i armarna idag..
  2. PeterF

    Orkeslös Träning

    Melker, Ingen allergi. Kommer öka saltintaget för att se om det ger effekt.
  3. PeterF

    Orkeslös Träning

    Väldigt intressant artikel Helge!
  4. PeterF

    Orkeslös Träning

    Hej och tack för alla tips och råd väldigt tacksam att så många är engagerade :?. Jag har läst mycket under Jespers tråd och känner igen mig på flera punkter. Startade morgonen idag med fettkaffe 15 g smör 15 g kokosolja. Och en kallsup 1/2 tsk salt. Har aldrig kört kallsup tidigare. Hur finner jag ut rätt mängd? Sedan Löpning med lägre tempo. Kunde springa ca 6.5 km innan jag behövde stanna hög puls och krampkänning i armar och bröstmusklerna. Benen kändes hyfsade. Sprang sedan 2km till. Total tid ca 50 min. Kändes som armarna var fyllda med mjölksyra... Men ändå ett fall framåt trots detta. Jag väger 70 kg och är 44 år.
  5. PeterF

    Orkeslös Träning

    Hej Jag tog bort alla kolhydrater vid årsskiftet. Jag är 178 cm väger 70 kg (vägde 73 kg när jag började) Dvs jag har inte slutat med carb pga vikt utan för hälsa. De carb jag äter är bara tomat. Paprika broccoli blomkål lök. Har såklart hänt att att jag fått i mig morötter när jag varit bortbjuden. Äter mycket smör kokosolja olivolja majonnäs. Försöker köra under 5g carb per dag men ligger nog runt 10g. Försöker ligga över 70% fett. Äter vitaminer, magnesium zink och extra salt. Innan jag körde LCHF hade jag god kondition sprang 10km på ca 45 minuter. Nu måste jag stanna efter 1 km trots lågt tempo... jag känner nästan direkt att jag inte har någon kraft i benen när jag sprungit 5 km med ett antal uppehåll är jag även trött i armarna . Tränar styrketräning 3 ggr veckan och även här har jag inte den tidigare styrkan. Gjorde hälsokontroll igår och de visade bra resultat. Blodtryck 120/70 . Kolesterol 7.19 varav HDL 1.50 blodsocker 4.4 (7 timmar efter matintag). Kan ni ge mig tips Hur jag kan få min styrka kondition tillbaka. Jag vill fortsätta med denna kost och komma in i ketos med den uthållighet jag sett från massor testimonies. Jag behöver verkligen hjälp för att orka fortsätta. Mvh Peter