Gå till innehåll

Lena B

Medlem
  • Innehållsantal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

17 Bra

Om Lena B

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Helt rätt, enkelt, innan du började förklara . Jag kör vidare med LCHF max 20 kolhydrater/dag och mätt o glad. Någon gång ska väl kilona bort.......
  2. En fråga till bara. Om jag nu börjar äta som i början , frukost, lunch o middag . Nu när det är varmt så är det svårt att äta tre ggr , är det viktigt eller är det ok att äta frukost o middag? Det passar ju på - ät när du är hungrig men inte på 16/8. Det var nog här någonstans det blev fel tror jag. Lena
  3. Ska försöka tänka på det men spontant så är det just nu över 1. Men om jag äter mer protein så måste jag ju tänka på att äta mer fett. också. Det är mycket nu....... Tack igen
  4. Så sant, återgår till det tror jag.
  5. Tack alla snälla hjälpsamma människor. Ska genast lyssna på Benjamin Bikman. Har inte ätit mjölmat sen i början av maj, innan dess var det väldigt lite fika men gärna pasta. Saknar knäckebrödet.. En koll på majonäsen ger 1,3g socker på 100gr. Jag åt ju mer och oftare de första två veckorna och då gick jag ju ner i vikt.?
  6. Äter mindre protein efter att ha läst här i Kostdoktorn att det kunde hjälpa för att komma i ketos när man står still i vikten, har jag missförstått tror du? Jag har faktiskt aldrig bantat bara tänkt på vad jag äter, väldigt lite fikabröd och annat socker. Jag blir mätt för jag äter grönsaker, majonnäs och smörsteker, bra riktig mat. . Äter väldigt gärna mycket mer kött och fisk men trodde att det var bra att ha koll på proteinet.. Tack för länken, har läst den nu . Jag kanske är helt fel ute med proteinet.. Det fungerade bra första veskorna utan att tänka på protein, men varför tog det s
  7. Frukost 3 ägg i smör med lite ost, lunch avokado eller ingenting, middag tex 100gr färsbiff med riven vitkål och majonäs. Ingen annan mjölkprodukt, inga nötter, bara tillåtna grönsaker och en massa smör. Jag åt mycket mer protein tidigare men har varit väldigt försiktig med allt som innehåller kolhydrater.
  8. Började med LCHF enl provveckomenyerna. Kanonbra, första veckan 1,5 kg och andra 0,5. Fortsatte att äta LCHF strikt men hoppade ibland över mål men alltid lite kolhydrater. En månad senare vägde jag mer än när jag började ,känns hopplöst. Försöker nu sen en knapp vecka tänka ketos och äta mindre än 60 gr protein/dag (älskar kött). Ännu utan resultat.. Om mej - 64 år och har gått upp ca 8 kg när jag slutade röka för fyra år sedan, dessa vill jag ha bort igen . Hjälp
×
×
  • Skapa nytt...