HannaNord76

Medlem
  • Innehållsantal

    107
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    3

HannaNord76 vann senast 15 Augusti 2018

HannaNord76 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

303 Enastående

Om HannaNord76

  • Rank
    Stammis

Senaste besökare till profilen

267 profilvisningar
  1. Fantastiskt, massor av bra grejer att prova! Ju fler desto bättre så gärna fler ☺️
  2. Glömde säga att ost ingår som ingrediens i olika brödersättningar, tex pajbotten, pizza, ostbröd etc. Det tycks vara den kniviga biten...
  3. Jag tänkte plocka bort mejerier under en period och inser att ost och creme fraich (för att inte nämna vispgrädde) ingår i det mesta jag äter. Finns det några feta, bra ersättare till dessa?
  4. Jättekul att höra era favoriter, fortsätt att ösa på med fler!?
  5. Fantasin tryter när det gäller mat, jag behöver lite inspiration! Så ge mej dina tre bästa rätter tack, alla kategorier. ?Komplicerat eller gjort på en minut. Tilltugg, middag, bröd, allt går bra! ? För att börja nånstans, den här veckan har min matlåda innehållit pannbiff med fetfet sås, sallad och brie. Fem dagar i rad.
  6. Håller med dig Zepp, hemlagat vore trevligast. Om man vore en baking person...? Jag klurar!
  7. Tänker kanske i första hand efterrätt eller tilltugg.
  8. Jag och pojkvännen är bjudna på middag och krakarna ska försöka laga till något utan kolhydrater Det vore roligt att ta med något på ketotemat. Tips på nåt i kategorin fint-och-smaskigt LCHF/keto? Alkohol går bort.
  9. Ja, tyvärr... ?? Ja jag har just bytt jobb så stress ligger nära till hands. Läser i Peter Willhelmssons bok om Vitamin- och mineralterapi att 300-600 mg/dygn är optimalt via tillskott, för kortare behandlingsperioder är 500-1200 mg bra. Toxisk dos är över 9000 mg per dag. Naturliga lchf-källor är kål, räkor, nötter, mjölk.
  10. Uppdaterar: testade att dunka på med massor av magnesium och det tog bort segheten i kroppen. Ätit fem gånger tidigare dos sista dygnet, det är ju inte farligt att överdriva magnesium så jag chansade. Intressant!
  11. Ja det är kanske för tidigt att dra den slutsatsen, skönt att höra att det inte är så himla perfekt jämt för er veteraner heller?
  12. Jag är inne på tredje månaden, fjärde som lchf. Så det lär ju inte vara övergångsbesvär, se försvann för länge sen och jag har mått toppen. Det var några normalkostare som googlat fram detta. Ja svackor har man ju i livet, det är bara att det är en speciell svaghet i kroppen som jag bara känner igen från just övergångsbesvären. Tycker det är konstigt att det dyker upp nu. Tack Maria, har för mej att du nämnt detta förut. Kicken är ju borta, tråkigt nog, men har mått så bra ändå. Oboy är kanske inte det första jag tänker på, snarare frukt etc i större utsträckning, sånt klassigt nyttigt
  13. Har fått höra några gånger att många(?) mår bäst av att cykla en strikt lchf med "normalkost". Någon som hört om detta? Anledningen till att jag ens funderar är att jag en tid känt mej trött, svag, orkeslös, ungefär som när kroppen fettadapterar. Varför känns det så? Jag äter keto och håller mej till minst 200 g fett/80 E%, väldigt lite kh. Fuskar inte. Äter magnesium och dricker salt. Börjar undra om jag borde äta kh en period för att må bättre?
  14. Har skrivit till Martina i nån annan fråga men får inget svar, gissar att hon är skapligt upptagen. Jag vill vara i ketos och mår jättebra av det, är pigg på dagarna och uthållig i träningen. Jag ligger nog bara i optimal ketos då och då, jag åker dit på mejerier, bär, nötter ibland och eventuellt en öl då och då ?
  15. Tack Zepp! Jag har som regel gått efter 80 E% fett i stället men hon är ju väldigt bestämd angående 200 g fett så jag försöker att nå dithän varje dag, brukar gå skapligt men ibland har jag dagar när jag kanske bara vill äta hälften. Då vet jag liksom inte.