Sara123

Medlem
  • Innehållsantal

    97
  • Joined

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

145 Utmärkt

Om Sara123

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ok men då verkar du ju ha koll på konceptet. Jag tänkte testa 2:1 men vad exakt innebär det i macros?
  2. Jo det kan man i lifesum med. Vet bara inte vilka rden jag ska ändra till.
  3. Ja detr lite det jag inte förstått tyvärr. Jo det går ju göra så men hade tänkt räkna lite i lifesum i början för jag tycker det är lättare då att se om jag gör rätt och om det funkar blir det lättare att hitta tillbaka till den mallen om jag skulle ändra igen till nåt som inte funkar.
  4. Hej. Har fått tips om att testa högre mängd protein då det funkar bättre för vissa personer än jättehög fettmängd. (Och ja det ska gå utan att förlora ketosen enligt de som testat) Tydligen kan man då köra 2:1 av protein/fett, eller tillåmed 3:1. Dock har jag inte lyckats lista ut hur mycket detta är i verkligheten och undrar hur jag ska ställa in mina macros i lifesum för att uppnå ex 2:1 Är det nån som förstår hur man ska tänka? För jag tror iaf inte det ska vara dubbelt så mycket i gram för då blir det extrema mängder protein och nästan inget fett. Har sett tallrikar enligt detta upplägg och det ser nääästan ut som vanlig lchf bara en gnutta mer protein och en gnutta mindre fett. Så hur ställer jag in proportionerna i lifesum?
  5. Det låter ju väldigt likt mig. Ligger just på gränsen till övervikt enlig bmi och ser liksom väldigt normalviktig ut men har legat stabilt 8kg lägre i massor av år och trivdes bra där och vill tillbaka. Är väl både lite runt magen och ryggen och armar. Känns som jag testat allt så ska testa vattenfasta från och med tisdag har jag bestämt. Har min favvoträning på måndag som jag inte vill missa Iom att jag faktiskt ökar i vikt sakta men säkert med lchf börjar ju tankarna om att överge lchf snurra, spec om inte fastan funkar nu. Då vet jag inte vad mer jag kan prova liksom. Men jag gillar ju lchf i övrigt och tycker det känns som ett bra sätt att äta för kropp och hälsa och hormoner så jag vill verkligen få det att fungera. Har ännu inte på dessa dryga 8 månader fått uppleva någon ökad energi heller så känns inte som jag fått ta del av nån av lchfs fördelar. Tappar hoppet liksom.
  6. Ok. Äter du 500 kcal på fastedagarna som i 5:2?
  7. Tror hellre nåt är fel, ligger oftast snarare på för lite mat än för mycket men jag har inga önskemål om att hålla nere kcal utan jag kämpar på med att he i mer fett osv och det är svårt att få i mig så mycket. Var därför jag under en period la till frukostar, då gick det bättre med den biten. Jag har kommit igång med tung styrketräning för några veckor sen. Brukar träna men hela hösten har varvats av sjukdomar och skador så har inte förrän ku kunnat kombinera lchf med träningen. Har dock ännu inte fått nån fart på förbränningen trots träning 5 dagar i veckan. Kettlebells och tabata med så tunga vikter som möjligt. Så ja därför tänkte jag fastan som en reeboot. Ingen aning om det kommer funka, inget annat har ju funkat. Måste vara nåt fel på mig. Äter alla möjliga vitaminer så borde inte vara några brister på den fronten. Känns som jag testat allt. Om inte vattenfasta funkar vet jag inte vad jag ska ta mig till.
  8. Pia vad får du för efffekt av din fasta? Vad är målet?
  9. Hej. Ja jag har kört periodisk fasta nästan hela tiden jag kört lchf. Dvs inte äta något mellan 20.00-12.00 nästa dag. Detta för att jag inte är nån frukostperson så det blev naturligt så. Glömde skriva det i mitt första inlägg. Har dock i perioder testat frukost med pga tips jag fått men det har inte hjälpt. Ja jag har sett filmerna du pratar om. Så ja det var därför jag tänkte att en längre fasta kanske kunde göra skillnad?
  10. Jag tror inte hunger och sug kommer vara svårt att kämpa emot. Snarare om man blir helt yr i huvudet eller sjukt arg i onödan på sina småbarn och såna saker... Men hur upplevde du förbränningen när du började om att äta? Kom du av någon viktplatå eller hur märkte du nån effekt?
  11. Har ätit lchf sen drygt 8 månader och får ingen effekt på vikten. Har senaste tiden ökat från strikt till liberal då strikt inte funkade. Har även testat mejerifritt en dryg månad, testat äggfasta och testat både att inte träna och att träna i olika perioder. Har testat räkna kcal och även att inte räkna. Inget hjälper. Läste om 4 dagars vattenfasta och att det ska reboota kroppen och starta igång förbränningen. Undrar om nån testat och om det funkar? Och med funkar menar jag inte vattenvikten man förlorar som man sen gär upp igen nör man börjaräta ogen, menar om man sen kommer ha en bättre förbränning? Är det nåt manska tänka på när man börjar äta igen så inte magen krashar? Andra tips?
  12. Ok. Jag tror jag hängde med på det mesta. En hel del brist på aptit måste jag ju säga att jag lider av. Inget känns kul. Och längtar inte efter typ bröd eller nåt så det är därför inget känns kul utan det är liksom all mat typ. Skulle helst äta lyxmat isf, typ kött och hemgjord bea men känns som det skulle bli dyrt att äta finkött hela månaden, och finbea går inte ha med sig på skolan i matlåda för den blir hård i kylen och skär sig i micron även om jag bara värmer lite, så det går bort. Köttet blir inte heller direkt toppen i micron. Men hur funkar det där 10-20 E%? Vad innebär det i praktiken? Ang fettkaffe. Jag har aldrig lärt mig dricka kaffe, men kaffe latte med stevia och mycket mjölk/grädde går bra. Fettkaffe går inte alls. Är därför jag kört med 2msk kakao, 30g smör och 1 msk mct-olja. En sån kopp på morgonen brukar hålla mig levande fram till lunch. Är detta ok och likvärdigt med fettkaffe eller vad är det som skiljer för funktionen i annat fall?
  13. Zepp, många har sagt att jag borde testa öka kolhydrarerna och köra normal eller liberal och se hur kroppen reagerar, men jag vet knappt hur jag ska göra det, vill ju inte äta spannmål. Är det typ rotsaker jag ska blanda in isf eller vad? Äter ju en del grönt redan men är inte så superbra på få i mig grönt så att öka den biten är för mig klurigt... hamnar liksom på typ 10 nettokolhydrater om dagen hur jag än gör, lite mer om jag dricker kaffe för då måste jag ha grädde i.
  14. Ja men precis så Zepp! Dricka smör då blir man ju illamående, men nog funkar det med lite "smörspad" i mindre mängd nån gång men det mesta ska liksom in i maten. Haha vuxenportion lät gulligt i sammanhanget bara. Jao jag äter ju rätt mängd protein iaf så kan ju som inte öka det mer.... äter väl på ett ungefär handmodellen som indikation. Vissa säger att fyll på med grönt så du blir mätt, andra äter carnivore och blir mätta ändå. (Och hur får man i sig fett med carnivore för en köttbit kan ju inte suga upp en massa fett och inga gröna tillbehör som suger upp det heller) Jag har liksom koll på lchf-upplägget i teorin, men får inte ihop det i verkligheten just när det kommer till fettnivåerna och i samband med det -att hålla mig mätt och få energi. Och ska jag äta mer protein så blir jag säkert mättare men då säger ju all lchf-teori att då går man ju inte ner i vikt... Så ja. Jag får inte riktigt ihop det i praktiken. Skulle mer än gärna skippa frukost men sen jag började med lchf är jag alltså MER hungrig på morgonen än före lchf hur nu det är möjligt? Och hur rättar jag isf till det så jag slipper frullen?
  15. Enligt lifesum. Skulle jag behöva äta 250g smör för att komma upp i 200g fett på en dag. Ok det är lite fett i köttet med men inte mycket. Skulle ju bli en riktig soppa att ha på typ 83gram smör på varje måltid.