Sara123

Medlem
  • Innehållsantal

    55
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

100 Utmärkt

Om Sara123

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack jag ska ta mig en titt
  2. Intressant! Men isf borde ju lchf hjälpa väldigt mycket då det är väldigt lite inflammatoriskt i kosten.
  3. Som jag förstått det så TROR folk i sverige att vi inte kan få jodbrist men på grund av allt klor i vårt dricksvatten och flour i tandkräm och munskölj mm så hämmar det jodupptaget och det vi får i oss via saltet och annan kost kan inte kroppen ta upp lika bra. Och då får vi brist. Är ingen expert så kan inte argumentera för fakta och vad som stämmer eller inte i detalj. Men det har iaf gett mig en viss skjuts uppåt i energi redan. Och har läst i gruppen jag är med i om många med hypotyreos som kunnat gå ner i levaxindos med hjälp av jod osv. Enligt en forskning som ligger uppe i den gruppen är jodbrist rätt vanligt men det är aldrig nån läkare som kollar upp detta eftersom det är "allmänt känt" att ingen i sverige kan få jodbrist för det är den informationen som sprids. Ja du får göra vad du vill med detta. Jag är som sagt ingen expert så kan inte argumentera för vad som är rätt och fel i detalj. Men jag tror iaf själv på det jag läst om det och att det fungerar stärker trovärdigheten enligt min åsikt.
  4. Zepp tipsa din svägerska om att testa jod om hon inte gjort det. I kombo med selen ska det producera T3 och T4 i kroppen som är sköldkörtelhormoner. Många som äter levaxin för hypotyreos kan trappa ner sin dos om de joddar. Finns en facebookgrupp som heter jodgruppen som är bra om ni vill veta mer. Där finns fakta och bra info om varför man kan få jodbrist och hur man ska dosera mm. Jag behandlar med jod nu. Ca 50mg om dagen har jag trappat upp till och det hjälper rätt mycket faktiskt. Vissa behöver mer, vissa mindre. Är inte stabil i orken än men märker ändå stor skillnad från innan jodet...har kört ca en månad. Jag hoppas detta ska leda till nåt mer stabilt för mig men har kört så kort ännu. Har också testat precis allt annat på marknaden som sägs ge energi men inget har fungerat förutom jodet som jag faktiskt känner skillnad med.
  5. Tröttheten kom dock många år innan barn och skola så nåt skumt är det.
  6. Yes. Har undersökt tröttheten många gånger och även nu i höst men alla värden är jämt normala
  7. Tack men den är kollad massor med gånger utan anmärkning
  8. Haha tack för tips. Men var inte sugen på vänta så länge
  9. Räknade alla värden i lifesum i början och hade då aldrig några problem att komma upp i rätt fettmängd. Det var dock i somras när jag jobbade i stan och kunde gå på ica och ta mat i buffen. Blev då alltid typ en kycklingfile, grönsaker och en fet slev med sås. Sen började skolan om och körde då matlådor. Inser nu när jag testlägger in min mat att jag nog trappat ner fettmängden betydligt...ovetandes. varierar såklart från dag till dag men ligger nog lite lågt alltid...tycker dock inte det finns så goda såser att köpa hem, typ kall bea blir man ju less på och även aioli... hemmagjord är ju grym men de blir så hårda och konstiga när man haft dem i kylen... och skär sig när man värmer.... även om jag la in fett-te som frukost så hjälpte det inte fettmängden nämnvärt. Så hur får jag upp fettmängden? Skulle behöva dubbla om vi säger så... så lite extra olja på salladen hjälper nog knappast.
  10. Tyvärr förstår jag inte hur man läser av grafen. Hur menar du med dåligt LCHF-samvete? det får man väl bara om man fuskar? Angående barnen vill de ha mat NU när de kommer hem. De äter ju inte lchf på förskolan liksom... (och inte riktig lchf hemma heller men lite åt lowcarb-hållet) men vi brukar laga middagen kvällen innan och bara värma i micron. Ang vilka mål jag ska äta så tror jqg att jag kommer funka bättre på lunch och middag. Innan jag började med lchf har jag i princip hela livet skippat frukost för min mage har typ inte varit vaken då så om jag ätit har det blivit dåligt. Men sen efter barnen och jag fick pmds så är jag hungrig på morgonen och det känns som hormonerna inte är stabila om jag inte äter NÅT. Jag är ingen riktig kaffedrickare, har typ lärt mig dricka kaffe latte men fettkaffe gillar jag ej för det smakar liksom kaffe . Men jag kan ju köra fett-te istället på morgonen så klarar jag mig nog till lunch. Och sen köra lunch och middag som vanligt. Kan det vara ett fungerande koncept?
  11. Sover rätt bra men blir vissa nätter väckt av att nån unge kommmer och ska sova med oss, men då somnar man som om direkt. men det är klart att en del stress har man ju med livspusslet.
  12. Anna jag fick problem med pmds för ca 1 år sen (efter andra barnet) men håller det i chack så länge jag äter magnesium, zink, d-vit och b-vit. Inget klimakterie ännu, det hoppas jag dröjer ett tag till är 37år. Tröttheten är något jag haft problem med till och från i många år, långt innan barnen. Men det blir ju inte bättre av att vara student och småbarnsmamma om vi säger så
  13. Zepp jag förstår din tanke med träningen och jag har haft lite för mycket förhinder pga förkylningar mm i höst. Brukar annars träna 3ggr i veckan. Börjar vara på gång nu igen men det är då jag plötsligt ökat i vikt istället, när jag tränat. Är dock en extremt stillasittande person i övrigt och det beror kanske till stor del av att jag bär på denna extrema tröttheten som jag nämnde i första inlägget. Den skulle jag vilja bli av med på nåt vis. Ps. Jag dricker cola zero ibland Förresten Nils, om jag ska äta bara frukost och lunch, hur tusan ser en sån lunch ut för att innehålla rätt grejer att hålla mig mätt till nästa dag?
  14. Ja det skulle jag kunna testa. Är dock lite så att jag måste äta frukost i smyg iom att barnen INTE ska äta nåt för de äter på dagis strax efteåt. Så har du tips på frukostar som går ta med? Brukar göra smoothie på 1 burk kokosgrädde, 1 avokado, lite ingefära, citron och spenat. Den räcker till 2 dagar. Men brukar knappt hålla mig mätt fram till lunch på den tyvärr. Men brukar ta med mig en termos med kaffe med typ 0.5dl grädde i till skolan (är student) så den gör att jag klarar mig till lunch. Jag tränar normalt sett 3ggr i veckan (fast denna hösten har det blivit sjukt mycket mindre pga ihållande förkylningar mm.) Men de dagar jag ska iväg på tabata eller kettlebells kl 17 vet jag inte om jag fixar det ifall jag inte ätit nåt sen 11.30. Hur tänker du där?
  15. Äter mellan ca 10-30 nettokolhydrater varje dag. Varierar litegrann men däremellan. Äter lunch och middag och ibland frukost eller kaffe med grädde på morgonen. Äter då jag blir hungrig och det är dessa mål. Är ca 6h mellan lunch och middag.