Gå till innehåll

Peter B

Administratör
  • Innehållsantal

    4 097
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    157

Peter B vann senast 8 Januari

Peter B hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

11 540 Enastående

2 följare

Om Peter B

  • Rank
    Oljearbetare
  • Födelsedag 1963-01-23

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Stureby

Senaste besökare till profilen

7 312 profilvisningar
  1. Vikt kan bero på många saker … man brukar kunna variera upp eller ner något kilo på nästan daglig basis … så börja inte "oroa" dig än … kör på och se vad vikten står på efter typ en månad (en del går ju ner otroligt snabbt och då syns det ju på en gång, men det gäller inte alla) Värden du pratar om 1,5 - 3 gäller när man mäter på blod. Jag använder inte urinstickor men jag tror att då ska man gärna ligga så högt upp som möjligt på skalan (åtminstone när man börjar äta keto … sen kan det sjunka lite efterhand). Lycka till.
  2. Antar att du läst Rhonda Patrics artikel om C-vitamin? Kanske en aning mer nyanserat skriven än dina inlägg om C-vitamin. Men positivt mot C-vitamin och oerhört grundlig. https://www.foundmyfitness.com/topics/vitamin-c
  3. Tänk om man skulle bli pigg, frisk och gå ner i vikt, vad ska man då klaga på?
  4. Jag tror att du kanske funderar lite för mycket. Ibland är det bättre att bara göra. Jag skulle rekommendera att köra Kostdoktorns LCHF utmaning 2*2 veckor precis som den är beskriven utan undantag (strunta i att fasta och fuska under den tiden) och se hur du mår sen och hur det går med vikten. https://www.dietdoctor.com/se/lchf/kom-igang
  5. Det är nog precis så man ska se carnivore … jag har extremt svårt att tro att det finns mer än ett fåtal personer som äter carnivore permanent...
  6. Om man känner behov av snacks dagligen bör man fundera över om man ska äta mer på sina ordinarie måltider tycker jag. Men om man någon gång ibland tycker att det är mysigt eller har gjort av med ovanligt mycket energi så finns det gott om olika LCHF-snack. Se t ex här: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept/vara-20-mest-populara-lchf-snacks
  7. Måste du vara med? Kan du inte säga att din uppfattning om kost och hälsa skiljer sig avsevärt mot de andras så det kommer bli mycket dubbla budskap om du är med?
  8. Artikel från DN angående överdödlighet 2020. https://www.dn.se/sverige/sverige-pa-vag-mot-7-000-i-overdodlighet-under-2020/
  9. Jag skojade bara ... Det var jag som flyttade din tråd!
  10. Om potatis och resistent stärkelse finns det många trådar om på forumet, t ex den ovan.
  11. Peter B

    MAF-tråd

    Min idol möter Marias idol! Missa inte det! https://peterattiamd.com/philmaffetone/ Jag kommer garanterat att lyssna på detta.
  12. Jag tänker att svaret på frågan är enkelt … att äta LCHF-mat är oftast nyttigt så det kan man absolut göra några gånger i veckan (underförstått att kosten i övrigt är SLV-kost) … Det finns inga problem med det alls! Sen så undrar jag också som flera andra om det finns något annat som döljer sig i frågan?
  13. Va, tråden ligger väl redan där?
  14. Ja ... jag tror att bästa alternativet för oss "amatörer" är att acceptera att det inte går lika fort på LCHF ... det är ju själva träning som är viktig ... sen tror jag i och för sig att kroppen anpassar sig ... så på lång sikt kan du nog räkna med att tiderna kan komma att närma sig de du hade förut. Sen så finns ju begreppet "train low-race high" som innebär att om du vill prestera högre om du är med i något lopp eller bara vill testa skillnaden på ett träningspass så kan du kan du trycka i dig kolhydrater under loppet. Det kommer inte innebära att du går ur ketos eftersom musklerna komme
  15. Du kan´titta på svaren Erik och jag skrev här:
×
×
  • Skapa nytt...