Jump to content

Peter B

Administratör
  • Posts

    4,205
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    169

Peter B last won the day on July 19

Peter B had the most liked content!

3 Followers

About Peter B

  • Birthday 01/23/1963

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    : Stureby

Recent Profile Visitors

7,971 profile views

Peter B's Achievements

Veteran

Veteran (5/7)

11.9k

Reputation

  1. Personligen skulle jag börja med att testa receptfritt Losec. Skulle det inte fungera skulle jag gå till läkaren och antagligen få penicillin i kombination med Losec. Sen om det skulle visa sig vara ett mer kroniskt tillstånd skulle jag testa att försöka anpassa dieten.
  2. Jag tänker att det är viktigt att ha tålamod. Det låter som du äter otroligt mycket bättre nu än innan? Om du kan tänka dig att i huvudsak fortsätta att äta som du gör nu för resten av livet? Så kommer nog resultaten förr eller senare. Om du rör dig väldigt lite? Skulle jag rekommendera åtminstone promenader, typ 1-2 timmar om dagen. Man kan ju passa på att lyssna på någon bok eller podcast under den tiden. Sen så kan man testa något faste-schema om man inte får något resultat på flera månader... men ge det tid. Om du inte gjort "utmaningen" kan det vara bra att göra för att få en känsla för om man äter "rätt". https://www.dietdoctor.com/se/lchf/kom-igang
  3. Ja äntligen regnar det och temperaturen ligger under 25 grader. Kan det bli bättre?
  4. Jag tror inte att sen Annika slutade på DD att någon anställd på DD hänger här och läser allt som skrivs. Så jag tror att det enklaste sätet att få svar på frågan är att skriva här: https://www.dietdoctor.com/se/om/kontakta Berätta gärna vad de svarade.
  5. Då förstår jag vad du menar. ...man brukar prata om att det tar några dagar för kroppen att återanpassa sig till en kolhydratrik kost om man ätit Ketogent under en längre period...det handlar mer om att kroppens celler inte reagerar på samma sätt vid högre insulinpåslag (viss insulinresistens) när man äter ketogent ... inte om att insulinproduktionen upphör. Det mest kända exemplet på detta i Sverige är Annika Dahlqvists påstådda diabetes. https://www.dietdoctor.com/se/har-annika-dahlqvist-diabetes
  6. Jag googlade lite ... han verkar tycka att keto med "carb cycling" är en bra metod? ...det kan det säkert också vara. Ett misstag som jag tycker ofta förekommer när man diskuterar hur man ska äta är att det skulle finnas EN optimal metod ...det tror inte jag på i alla fall. Jag hittade inget om att insulinproduktionen skulle upphöra om man åt keto länge.
  7. Låter som en skröna...vart har du fått den uppgiften ifrån, att insulinproduktionen skulle upphöra? Det skulle innebära att om man äter strikt LCHF blir man typ 1 diabetiker. Även om du äter 0 kolhydrater så kommer kroppen fortsätta producera glykogen/glukos och du är beroende av en insulinproduktion även då...fast på en mycket lägre nivå förstås.
  8. Peter B

    MAF-tråd

    Snyggt jobbat Maria! 6.20 min/km var säkert långt över MAF-tempo.
  9. Personligen tycker jag att 6 veckor låter väldigt länge för en vattenfasta. Men kul att du upplever bra resultat! Men det kanske inte är någon ren vattenfasta? Tex resorb innehåller väl en del socker? Jag skulle nog försöka få i mig en del proteiner också för att minska förlust av bland annat muskelmassa.
  10. Med semester menar jag borta från jobbet inte nödvändigtvis från hemmet. Jag utesluter inte att "strålning" kan påverka men det kommer längre ner på min lista av misstänkta faktorer.
  11. Vad gäller mig misstänker jag. 1. Stress ( men inte akut stress ). Känner sällan ngt under semestern. 2. Aspartam 3. LCHF 4. Koffein 5. Vara i en sittande position länge. 6. Genetiskt Men det är knepigt med såna här saker som kommer och går.
  12. Jag har också problem med hjärtklappning emellanåt ... och jag är ganska övertygad om att det är multifaktoriellt.
  13. Grattis!!! ... och glad midsommar!
  14. Goda Nyheter, problemet med att forumet "fryser" när man tryckte på "menyknappen" längst upp till höger på Android devices är löst. Vi fick en bugfix idag och den verkar fungera.
  15. Om du tränar med så hög puls att du tär på glykogen-förråden kan det ju vara bra att också tillföra glukos efter ett tag.
×
×
  • Create New...