Gå till innehåll

Peter B

Administratör
  • Innehållsantal

    4 097
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    157

Allt postat av Peter B

  1. Vikt kan bero på många saker … man brukar kunna variera upp eller ner något kilo på nästan daglig basis … så börja inte "oroa" dig än … kör på och se vad vikten står på efter typ en månad (en del går ju ner otroligt snabbt och då syns det ju på en gång, men det gäller inte alla) Värden du pratar om 1,5 - 3 gäller när man mäter på blod. Jag använder inte urinstickor men jag tror att då ska man gärna ligga så högt upp som möjligt på skalan (åtminstone när man börjar äta keto … sen kan det sjunka lite efterhand). Lycka till.
  2. Antar att du läst Rhonda Patrics artikel om C-vitamin? Kanske en aning mer nyanserat skriven än dina inlägg om C-vitamin. Men positivt mot C-vitamin och oerhört grundlig. https://www.foundmyfitness.com/topics/vitamin-c
  3. Tänk om man skulle bli pigg, frisk och gå ner i vikt, vad ska man då klaga på?
  4. Jag tror att du kanske funderar lite för mycket. Ibland är det bättre att bara göra. Jag skulle rekommendera att köra Kostdoktorns LCHF utmaning 2*2 veckor precis som den är beskriven utan undantag (strunta i att fasta och fuska under den tiden) och se hur du mår sen och hur det går med vikten. https://www.dietdoctor.com/se/lchf/kom-igang
  5. Det är nog precis så man ska se carnivore … jag har extremt svårt att tro att det finns mer än ett fåtal personer som äter carnivore permanent...
  6. Om man känner behov av snacks dagligen bör man fundera över om man ska äta mer på sina ordinarie måltider tycker jag. Men om man någon gång ibland tycker att det är mysigt eller har gjort av med ovanligt mycket energi så finns det gott om olika LCHF-snack. Se t ex här: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept/vara-20-mest-populara-lchf-snacks
  7. Måste du vara med? Kan du inte säga att din uppfattning om kost och hälsa skiljer sig avsevärt mot de andras så det kommer bli mycket dubbla budskap om du är med?
  8. Artikel från DN angående överdödlighet 2020. https://www.dn.se/sverige/sverige-pa-vag-mot-7-000-i-overdodlighet-under-2020/
  9. Jag skojade bara ... Det var jag som flyttade din tråd!
  10. Om potatis och resistent stärkelse finns det många trådar om på forumet, t ex den ovan.
  11. Peter B

    MAF-tråd

    Min idol möter Marias idol! Missa inte det! https://peterattiamd.com/philmaffetone/ Jag kommer garanterat att lyssna på detta.
  12. Jag tänker att svaret på frågan är enkelt … att äta LCHF-mat är oftast nyttigt så det kan man absolut göra några gånger i veckan (underförstått att kosten i övrigt är SLV-kost) … Det finns inga problem med det alls! Sen så undrar jag också som flera andra om det finns något annat som döljer sig i frågan?
  13. Va, tråden ligger väl redan där?
  14. Ja ... jag tror att bästa alternativet för oss "amatörer" är att acceptera att det inte går lika fort på LCHF ... det är ju själva träning som är viktig ... sen tror jag i och för sig att kroppen anpassar sig ... så på lång sikt kan du nog räkna med att tiderna kan komma att närma sig de du hade förut. Sen så finns ju begreppet "train low-race high" som innebär att om du vill prestera högre om du är med i något lopp eller bara vill testa skillnaden på ett träningspass så kan du kan du trycka i dig kolhydrater under loppet. Det kommer inte innebära att du går ur ketos eftersom musklerna komme
  15. Du kan´titta på svaren Erik och jag skrev här:
  16. Jag kan bara hålla med Erik...att det kan vara knepigt att träna relativt nära maxpuls och äta LCHF … kroppen "kräver" glukos i den situationen...jag skulle sammanfatta att man har ungefär följande val: 1. Acceptera att det är "tugnt", kroppen kommer nog att anpassa sig en del med tiden. 2. Tillföra t ex sportdryck under träningspasset. 3. Öka kolhydratintaget rent allmänt något. 4. Träna med lägre pulspåslag.
  17. Man blir egentligen inte illamående av fettet ... jag skulle enkelt uttryckt säga att man kan få övergående problem eftersom kroppen inte längre får den mängd kolhydrater den är van vid. Det går normalt över på någon vecka. https://www.dietdoctor.com/se/lchf/biverkningar
  18. Inte ens jag är så dum att jag lägger upp före-bilden innan man tagit efter-bilden. Ja, Lasse, risken är väl uppenbar att man får satsa på antikropparna istället.
  19. Då var min före-bild också fixad
  20. Då gör vi @Cleppa glad när vi lägger upp bilder på våra magar!
  21. Gott Nytt År! Det är det eviga nyårslöftet - magrutor till sommaren. Nåt år ska man väl lyckas. Egentligen är målet att träna mer styrketräning men jag fick en knäskada under senhösten som verkar ta lång tid och läka och det har fått mig att tappa en del motivation så målet är att hitta motivationen så fort som möjligt igen.
  22. Googlade lite snabbt ... många fiskarter och t ex spenat verkar innehålla mycket Kalium och känns som vettiga alternativ om man äter LCHF...du kan knapra lite paranötter också. ...om det är lämpligt för dina sjukdomsproblem vet jag dock inte. Kolla med läkaren. 200 gram Makrill + 50 gram spenat +100 gram paranötter = 1082 mg + 365 mg + 659 mg > 2000 mg kalium http://matkalkyl.se/se-spenatfarsk.php http://matkalkyl.se/se-makrillstekt.php http://matkalkyl.se/se-paranotter.php
  23. Nä... det skulle väl inte gå att kyla ner en bea med smör?
  24. Godkväll Vi kör lite fina lampor till Nyår igen! ... men vi får kanske lite snö på forumet någon dag som tröst.
  25. Hejsan! Välkommen hit! Du kommer bli så lycklig på LCHF så att du kommer kunna sluta med medicinerna på ett litet kick (Mjae, helt säkert är det nog inte ...) Länken nedan nämner kort att SSRI och LCHF inte ska vara något större problem. https://www.dietdoctor.com/low-carb/mental-health-get-started-and-medications#antidepressants
×
×
  • Skapa nytt...