Gå till innehåll

Rebecka

Medlem
  • Innehållsantal

    55
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

28 Bra

Om Rebecka

  • Rank

  • Födelsedag 1984-03-13

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Göteborg
  • Interests
    :-)
  1. Såg minst sagt riktigt riktigt gott ut!!! :-D
  2. Heja heja!!! Vilken fantastisk tråd! Ser fram emot lite bilder på frukostarna i Thailand!
  3. Jag älskar detta recept, enkelt och oerhört gott (hade dessutom i två vitlöksklyftor ...) --> http://56kilo.se/majonnas-pa-minuten.
  4. Jag är nyfiken på fortsättningen! Hur känns det i kroppen? Huvudet? Koncentrationen? ... Berätta! :-D
  5. Tack för alla era kommentarer och tips!! Jag måste ha frukost, annars blir det ... annars hade jag inte velat vara patient hos mig själv. Tyvärr är den redan 05:00. Har nu provat äggmjölkskaffe ( ;-) ) plus ytterligare ett ägg vid sidan med hemmagjord majonäs till frukost, jag tror att jag kommer att stå mig hela 8,5h! Jösses ... (Är det så illa?) Jag får tyvärr sällan förmiddagsfika. Tyvärr. Så det går inte att räkna med. Och lunchen blir i bästa fall halv två. Sista semesterdagen imorgon, så på måndag är det upp till bevis! Får kanske koka ytterligare ett ägg och kasta i mig vid akutläge... i värsta fall :-) Jag har svårt att finna ett bra frukostalternativ. Risken är stor att jag överäter då mycket är så gott ... ;-)
  6. Tack för ditt stöd! Imorse blev det en riktig MBC (saknade dock mitt råa ägg i ...) med två kokta ägg vid sidan och hemgjord majonäs. Mums! Blir spännande o se hur jag står mig idag! Är lätt mätt, skönt att inte vara övermätt - mitt ständiga problem. Att inse att det är normalt att vara lätt mätt/lätt hungrig. Så mycket psykologi bakom!!!
  7. Du menar ett tillagat ägg vid sidan? Eller ytterligare ett i kaffet? :-)
  8. Tack för alla snabba kommentarer!!! Problemet är att jag gärna överäter alla former av yoghurt (portionerna blir bara större och större .. och större ...) o jag avskyr äggröror egentligen .... Sedan köpte jag boken LCHF på riktigt, som föreslog MBC som frukost när man nått en viktplatå (vilket jag har). Jag vill minimera alla mjölkprodukter, och inte tillsatta mandel/kokos/hasselnötsmjöl mm. (dvs undvika alla typer av bröd, gröter ...). Men ett, två ägg tillsammans med kaffet är kanske en bra lösning för mig? Överåt mig även på paprika-smörgåsar med ost ... Jag har ett stort problem, att det som är så gott ... ökar både i storlek och volym, och bestäms därmed inte längre utav hunger. Jag behöver stränga mått innan jag lärt mig normal storlek/känna mättnad.
  9. Det får bli morgondagens försök: öka kokosfettet samt ett kokat ägg vid sidan. Tack för tipset! Jag experimenterar med frukosten nu under semestern. Vågar inte när det är dags för arbete igen! :-/ Tack för tipset!!!
  10. Godkväll! Tänkte ta mig friheten och göra en avstickare på denna tråd, istället för att skapa en ny. (Hoppas det är ok!) Jag har gjort en variant på MBC två mornar i rad. Innehåll: ca 2,5 dl kaffe, 1 rått ägg, ca 1 msk kokosfett, ca 2 msk fett (smör) + önskade kryddor. Men jag blir hungrig efter två tre timmar!? Mitt mål är nu att minska i vikt, men hur gör ni? Poängen är att jag skall stå mig på detta från 05:00 till 13:30 (lunch) - detta kommer att bli ... Ett helvete? Hur klarar ni detta?! Mitt arbete går före min vikt, men jag kanske skall ta något till detta, eller? Men enligt tips från duktiga LCHF-are skall jag klara mig på detta till lunch ... Men, hur?!? Skall jag lägga i mer fett? Hjälp! Aj... Dessutom hamnade den i helt fel tråd ... Får skylla på trötthet. :-(
  11. Min IBS blev bara värre och värre. Det var då dags att göra något åt situationen - då jag vägrade äta medicinerna läkarna skrev ut. Jag har aldrig ätit så varierat som nu med denna kost! Skulle aldrig någonsin gå tillbaka ... Dessutom är jag på god väg o bli av med mitt sockerberoende, vilket jag är oerhört stolt över! :-) Att jag har gått ned tolv kg är enbart en bonus.
  12. Sitter och frukost-funderar ...

  13. Har följt mångas historier och irritation över viktplatåer, och nu har även jag accepterat att jag har fastnat på en sådan. Fastande egentligen redan i april? Mars? Men det tar alltid ett tag att inse det, och att vilja förstå att man faktiskt har fastnat. I bakhuvudet har jag vetat det sedan länge (som sagt, månader) som jag fastnade, men, jag hoppades att "kroppen ville väga xx kg" egentligen. Men sanningen är att jag har fastnat. Jag fastnade på en platå, och har sedan länge förnekat det. Jag är medveten om många av felen, har säkert omedvetet glömt ännu fler sk. "fel". Men jag tänkte nämna några av dem, någon annan kanske känner igen sig? - Semestertider. En vecka utomlands, oj oj oj ... Åt glass minst en gång per dag. Alkohol en gång per dag. Desserter i mängder (och då menar jag inte sk. LCHF-vänliga sådana!) ... Släppte verkligen på alla tyglarna! Behöver jag verkligen nämna hur magen mådde/mår? - Jag har fuskat minst en gång per vecka med LCHF-ovänlig desserter (detta har jag skrivit om tidigare ovan). - Alldeles för stort intag av mejeriprodukter för min egentliga önskade viktnedgång, alltid grädde eller mjölk i teet, två gånger per dag? Turkisk yoghurt till frukost, i alldeles för stor mängd ... - För stort intag av nötter och bär (varje dag, till frukost) och kvällsmys. - För stort intag av choklad, även om det är 75-90%, dagligt intag är inte att rekommendera. Tyvärr. - För stora portioner generellt. - Äter för snabbt, magen hinner inte signalera mättnad. Jag tror det var allt. För att vara ärlig, det är inte konstigt att jag har ökat två kg istället. Tyvärr. Att jag befinner mig på en platå, är egentligen bara förväntat. Jag älskar att få saker bevisat (och elektronik!), så jag köpte en ketonmätare via denna sida. Jag tog ett fastevärde på 1,1 imorse. Detta är efter en veckas semester och försök till återhämtning (en vecka). Introducerade även MBC imorse, inklusive ett ägg, förvånad över hur gott det var! Skall nu under semestern se hur länge jag står mig på det. (Problemet är att jag äter vanligen frukost kl. 05:00, och lunchen är i bästa fall kl. 13:30). Ska även se om jag lyckas med appen ShapeUp. ;-) Vikt: 65,7kg. Lägsta vikt under våren: 63,2kg. Längd: 169cm. Problemområde: låren. IBS borta. Nu skall det ut o njutas i solen! /R.
×
×
  • Skapa nytt...