Gå till innehåll

Fredrick

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

26 Bra

Om Fredrick

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hur har man mage att kalla dessa vedervärdiga skapelser pannkakor? Det är omeletter och inget annat, dåliga illasmakande omeletter dessutom. Nej om man ska försöka sig på en Keto/LCHF diet så gör man bäst i att hålla sig borta från allt som innehåller smet eller deg eftersom det absolut inte går att baka något utan mjöl gjort på någon form av spannmål. Jag tycker för övrigt att det är ganska j-t att dessa recept publiceras på hemsidan då man kanske är hungrig och sen lagar något och så visar det sig efter svindyra inköp och slaveri i köket att det är oätligt. Då är det inte långt borta att man
  2. https://fof.se/tidning/2012/3/artikel/tumorens-enorma-sockersug Jag tyckte denna artikel var intressant och den överensstämmer ju väl med vad jag läst här på Diet Doctor med. mvh Fredrick
  3. Hej igen! Gud va det finns kunskap i detta forum! Ni är verkligen ett stort stöd och jag är väldigt tacksam för att ni tar er tid att svara. Anledningen till min fråga är egentligen att jag söker efter lite andrum med den strikta kosten. Jag känner att denna dieten är den bästa jag testat då jag går ner i vikt utan hunger men jag saknar pasta, potatis, ris och bröd. Hade jag kunnat hitta ett kryphål där jag kan tillåta mig detta någon gång i veckan så tror jag att LCHF skulle kunna fungera för mig på lång basis. Det känner jag tyvärr inte idag då jag håller mig strikt under 20 g kolhydrat
  4. Hej alla, jag har en enkel fråga. Kan man tillåta sig en portion kolhydrater innan/efter ett träningspass och ändå vara kvar i ketos? Är det inte så att kroppen bränner kolhydrater till de är slut och sen går på fettet? Rent teoretiskt så borde man väl isf kunna äta en portion pasta innan träning (100 g pasta = 71 g kolhydrater) 71 g kolhydrater x 4 = 284 kcal. Alltså borde det funka att springa en halvtimme så skulle man ligga ungefär på +-0? mvh Fredrick
  5. Tack så mycket för alla goda råd och tips! Jag ska försöka att inte vara så kategorisk när det gäller dieten. Jag vet att det är där jag gjort bort mig förr. Av någon anledning så har jag gett upp direkt då jag slarvat vid ett tillfälle. Det är ju som alla säger snarare en livsstil än en diet som gäller om man verkligen ska få till en riktig förändring. Jag klarade gårdagen med fortsatt strikt ketosdiet och gick till gymmet på kvällen. Zepp, jag tror det blir svårt för mig att hålla mig till grisfötter och grönkålssoppa haha :) Åter igen, tack så mycket!
  6. Hej jag är ganska ny på detta med LCHF och ketos men jag har iaf lyckats hålla mig till en strikt ketosdiet från 18 november till igår 13 december då det var julbord med jobbet. Resultatet har följt mina förväntningar efter vad jag hade läst mig till och jag är väldigt nöjd. -4,4 kg på denna tiden och enligt min våg (Nokia Body+) så är det en fettförlust på 3,2 kg. Startvikt: 85,4 Slutvikt: 81,0. Jag har hittills lyckats hålla mig till strikt ketosdiet idag men är nu orolig att jag ska göra det som jag alltid gjort vid tidigare försök av dieter dvs att så fort jag slarvat så har det gått käppr
×
×
  • Skapa nytt...