Gå till innehåll

nocurin

Medlem
  • Innehållsantal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

17 Bra

Om nocurin

  • Rank

  1. Experimenterade fram detta lilla recept. Följ foton från baket här. Ingredienser Paranötter – ca 120 gram Ägg – 3 st Pekannötter – ca 1 näve Limesalt – några nypor Gör så här Sätt ugnen på ca 200 grader Mixa paranötterna till en "smet" Häll i 3 ägg och mixa en stund till Häll i pekannötterna och mixa så smeten är jämn Häll och skrapa ur smeten i en form Strö på några nypor limesalt flingor (eller vad man nu gillar) Ställ in i mitten av ugnen i 15-20 minuter, tills det börjat få lite ljusbrun färg här och där
  2. En enkel röra med grönsaker och ägg. Som vanligt när jag lagar mat så är det inga exakta mått. Matlagningen nedan räcker till ca 2-3 portioner för mig då jag brukar hålla min måltid till ca 500 gram eftersom jag mår bäst av det helt enkelt i alla fall med den typ av mat/rätter som jag lagar. Tog runt 15-20 minuter att laga. Ej räknat på kostnad. Foto från matlagningen finns här. Ingredienser Smör - en klick Champinjoner - en näve Broccoli - ett knippe Zucchini - en halv Salt - några nypor i röran samt i äggskålen Jalapeno - ca 10 skivor
  3. ...och en tredje variant med mindre sidfläsk, mer grönt och en liten laxbit: http://500gdiet.se/2019/01/23/aggrora-med-sidflask-3/
  4. Här är ett enkelt recept på röra med diverse gott. Tidigare postat i ett annat inlägg som inte ligger under recept men detta är lite mer utförligt.Jag har i de flesta fall inga exakta mått. Man kan göra som man vill. Se foton på ungefär hur mycket jag använt. Det här receptet räcker till 3 middagar för mig. Alltså 3 portioner. Detta är individuellt men för mig gäller detta. Foton från matlagning finns här. RECEPT Tid att laga: ca 15 minuter Kostnad: ej räknat men det blir inte så mycket per portion Ingredienser Sidfläsk - ca 150 gram Ägg - 10 st i den här ma
  5. Tack för tipset! Under dagarna har jag inga större problem. Kan vara lite störande när man sitter i möte eller andra sammankomster och många pratar samtidigt. Mitt stora problem har varit på kvällen när jag ska försöka somna samt att jag vaknar av det på natten. Men som sagt mycket bättre nu efter omlagd kost. Ibland lyssnar jag på binaural beats vid insomning (endast frekvenser, ej annat ljud eller musik runt omkring) och det brukar hjälpa riktigt bra. Går ofta snabbt ner i djupsömn. Men som sagt omläggning av kost har gjort underverk. Tinnitus kommer jag förmodligen aldrig bli av med men d
  6. Inte meningen att detta skulle bli en mat/recept-tråd för mig att spamma i men... Här är iaf en liten modifikation av tidigare nämnt recept: http://500gdiet.se/2019/01/22/aggrora-med-sidflask-2/ Riktigt gott och ca 500 gram
  7. Grammen är något jag testat mig fram till under senaste 7-8 månaderna, säger inte att det är rätt för andra. Men för mig har det varit ett mått att må bäst med en tallrik runt 500g. Beror självklart vad som ligger på tallriken också. Men den kosten/maten jag lagar så fungerar detta bäst för mig.
  8. Tack för tips! Ska kolla upp D-vitamin. Audiologer har jag träffat flertal under senaste åren. Jag anser att jag är relativt bra på att hantera tinnitus men just sömnen har blivit bättre efter ny kost.
  9. Främst sömnproblem, lider av tinnitus sedan några år och har sovit riktigt dåligt. Lite bättre med propavan men blev ännu tröttare på morgonen. Men bara efter en liten period med ändrad kost började jag sova bättre och framför allt kunde jag snabbare somna om OM jag vaknade av tinnitusen. Jag kunde sluta med propavan ganska snabbt. Sen upplevde jag (innan jag lade om kosten) att jag var allmänt halvseg och inte så kreativ. Detta är helt borta + massa andra fördelar som att jag inte haft förkylning eller annan sjukdom sedan omläggning av kosten. Finns lite mer info här: http://500gdiet.se/om-bl
  10. Tack för tips. Jag testar min lilla 500 g period nu igen ett tag då jag upplever att mår bättre generellt. Nöt-viktuppgången var en ett medvetet experiment. Men jag ser vad du skriver och noterar detta, jag är inte erfaren inom detta så bara tacksam för tips. Vem vet om ett tag kanske jag kör 2st 500g om dagen Har ätit ett mål om dagen sedan sommaren 2018.
  11. Ja gott är det, upptäckte ganska snart att maten smakar mer och bättre när man slutat äta "skitmat". Aktiv är jag det stämmer. Jag har experimenterat en del med mängden och val av mat och än så länge kommit fram till att jag sover och mår bättre samt är piggare om jag ligger på ca 500 gram per dag. Men innehållet spelar som sagt roll. Sen om jag går ner för mycket (skärpet är en mätare) så är det bara att dra till med lite extra några dagar. Gjorde ett experiment strax efter jul där jag testade att äta som jag brukar dvs ett mål om dagen runt 500 gram men lade till 2-300 gram nötter
  12. Tack för tipset. Mitt recept gäller för 3 dagar (för en person) så det blir ca 3,3 ägg per dag. Jag brukar laga mat för 2 eller 3 dagar åt gången.
  13. Hej och tack för svar. Jag är kille eller vad man nu kallar det, 45 år. Under 500 gram är något jag testat mig fram till under min resa med ett mål om dagen. Mår bäst om jag håller mig däromkring. Mer än så brukar ge sämre effekter, i alla fall för mig. Sen beror det självklart vad som ligger på tallriken men är det liknande det som är i "receptet" ovan fungerar det utmärkt. Får avsluta med ett god morgon, från en nyligen uppvaknad människa som är kreativ direkt på morgonen /n
  14. Hej på er, detta är min första post :) Jag har halkat in på en resa som i dagsläget mynnat ut i något LCHF-liknande (är ej djupt påläst på ämnet) ätande samt att jag bara äter en gång om dagen och försöker hålla måltiderna under 500 gram. Det handlar inte om viktnedgång även om det är grymt effektivt om man har det som mål. För mig gäller det främst att jag och min kropp ska må bra - med fokus på klarsynthet och kreativitet. Idag startade jag en liten blogg främst för att hänvisa till mina släktingar, kollegor osv då jag i stort sett dagligen får frågor kring hur, varför och vad jag
×
×
  • Skapa nytt...