Goondra

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Goondra

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack Elinor för din input Jag har dragit ned på min träning då jag förut körde mera Cardio med och har även lagt till en vilodag som jag inte hade förut 🙃 träningen blev min tillflyktsort och ett sätt för mig att varva ned då det var mitt jobb som gjorde att jag blev utbränd det är nog mycket som spelar roll ser jag nu med mat och vitaminer osv undrar om det är lönt att besöka en dietist tro annars får jag mixtra lite själv och se vad som händer och skita i vågen ett tag kanske?
  2. Tack Mats Jag ska prova lite mera kolydratintag innan pass för jag kommer nog fortsätta träna som jag gör går ofta på pass mest för gemenskap och ska jag träna själv så blir det lätt att jag fuskar 😉 men jag får ta och testa lite och se vad som händer
  3. Tack för input Tycker du att jag ska " kolydratladda innan passen eller ska jag höja mitt kolydratintag i överlag? Kanske borde slänga min våg åt fadders i vilket som😁😁 jag är dock inte så jätte hungrig när jag tränar men det händer att jag tränat på "tom tank" då jag inte har hunnit äta innan passen det går men är nog inte riktigt optimalt
  4. Jag har inte tagit några prover men jag äter mycket kost tillskott i form av vitaminer och mineraler ingen bcca dricka eller pow
  5. Goondra

    LCHF och crossfit

    Hej Jag är en för övrigt Frisk tjej som för 2 år sedan började träna Crossfit och gick ned över 20 kilo i vikt på detta samtidigt som jag åt LCHF jag har ätit LCHF i många år förutom ett kort stopp på. Cirka ett halvår då jag åt en deffkost för att se om jag kunde gå ner mera på den nu till mina frågor men först en bakgrund jag tränar väldigt mycket skulle nog kalla mig vardags atlet jag kör 6 dagar i veckan med fyra dubbelpass i veckan bestående av Crossfit pass samt yoga och tyngdlyftning pass. Jag försöker även dra av några intervaller på roddmaskin några gånger i veckan för att jag tycker det är kul p när vädret tillåter det motionscyklar jag dit jag ska samt promenerar men nu har jag fått problemet att jag blir så trött då jag tränar benen och armarna blir jätte trötta och känns som bly och jag vill inte riktigt gå och träna ibland trots att jag verkligen älskar det jag äter väl strikt till normal LCHF kost i dagsläget och har varit och nosat Lite på ketogen kost i september/oktober 2018 blev jag sjukskriven för utmattning syndrom och var då sjukskriven i 3 månader ungefär innan jag började plugga på en ny utbildning som jag verkligen trivs med och det känns att jag hittat rätt nu till mina frågor hur undviker jag att jag blir så trött och slut på min kost så jag orkar träna jag gillar LCHF/ketos då jag fått andra fördelar på den kosten med så som bättring magen bättrehud och hår samt jämnare sockerjag har gått upp lite i vikt under min sjukskrivning inget som igentligen syns jätte mycket fast jag tycker att det gör det om jag tittar på bilder från tex förra sommaren men jag har inte behövt köpa nya kläder osv utan kan ha samma som förut och detta vill jag ju gå ned igen men jag orkar inte träna på strikt LCHF måste jag välja mellan att gå ned i vikt och kunna presentera bra gymmet har någon några tips pendlar ganska så mycket i vikt just nu och har nog mer eller mindre vätska i kroppen osv Har någon några tips eller förslag på hur jag ska lösa det här? Tack på förhand