Pelle pendlare

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Pelle pendlare

  1. Tack för tips, jag kan nog konstatera att det är grädden som är boven i dramat. Jag har gjort mycket soppor med en hel del grädde i och även grytor. Tycker om att ha mat förberedd så där alltid finns att 'ta av' när hungern tränger på. Ska prova med lite periodisk fasta, även om jag inte är glad i konceptet. Gillar inte att vara hungrig, det är därför LCHF passar mig så bra.
  2. Hej Katerina, tack för sakligt tips. Det blir faktiskt en hel del grädde och ost, ska se till och dra ner på detta (ost är min alternativa drog). Min träning består huvudsakligen av powerwalking så här års och cykling på sommaren, så det är inte särskilt muskelbyggande. Att man ska ha lite tålamod är nog klokt, bara att det blir frustrerande när jag inte tycker att jag gör ngt annorlunda mot tidigare. All grädde vi använder är laktosfri, har detta ngn betydelse? Är det bättre att förhålla sig till mer smör?
  3. Vid 50 års ålder och 20 års viktpendlande hittade jag LCHF. Är 186 cm lång och ganska aktiv motions mässigt. Gick från 96 till 82 kg och höll min vikt i två år utan någon större ansträngning än att hålla mig till strikt LCHF, resten var tämligen självreglerande. Åkte på en operation och blev slarvig med kosten och det var som att trycka på en knapp. Fyra månader senare och 12 kg tyngre och inte ett klädplagg att ta på mig var det dags att ta tag i tillvaron igen. Min 18 åriga dotter som ärvt pappas gener med ett ohämmat sockersug var även hon redo att ändra sina vanor så vi gjorde gemensam sak sedan slutet av oktober. Eftersom det är jag som handlar och lagar all mat och har ett stort intresse av detsamma så har jag benkoll på vad vi stoppar i oss. En bra start med måttlig viktnedgång, en och annan platå men håller målkurvan. Har gjort ett diagram som vi följer och det är nästan komiskt att se staplarna då dom är helt identiska om än på olika viktnivåer. De senaste tre veckorna har det varit tvärstopp. Inte ett gram på någon av oss och idag hade båda två gått upp ett kilo. Eftersom jag gjort detta tidigare och det är en kosthållning jag gärna förhåller mig till, så kan jag inte begripa vad jag gör annorlunda och att vi båda håller exakt samma kurva gör mig förundrad. Vi ser detta som en livsstils förändring men jag är mån om att min dotter i synnerhet inte ska tappa motivationen. Är där någon som har bra tips och råd på klassiska fällor som man ska vara uppmärksam på? Tar tacksamt emot tips