Sofia Zäll Carlsson

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

14 Neutral

Om Sofia Zäll Carlsson

  • Rank
    Nyanländ
  1. Så, nu är det efter passet. Det var intressant. Fast, jag är ju på första dagen strikt LCHF, rimligen borde jag haft lite ork kvar, även om jag kände mig såsig i huvudet idag. Till listan över faktorer som spelar in på min träning hör även att jag har söndertrampad hälkudde, så jag får anpassa träningen till det som funkar för mig. Jag vägde mig med en fitnessvåg, som mätte inre fett, etc ( en massa spännande faktorer) och om 8 veckor ska jag göra det igen. Jag kommer under tiden att träna styrketräning, köra få reps med maxvikt och se vad som händer i kroppen med 8 veckors strikt LCHF.
  2. Tack för bra input. Jag tycker verkligen OM att träna lite tufft, men samtidigt är jag 47 år, 173 cm lång och väger +-80 (går lite upp och ner, så klart), och jag har läst i någon tråd att det kan funka bra att köra styrketräning på max. Som jag förstår det ska jag då göra några få övningar, och maxa vikten. Det är ju lite strong hiit idé över det 😃 Jag testar ett pass strong hiit idag! Har nu bottnat med lite ost, några salamisticks och en näve torkade sojabönor. Wish me luck! Sofia
  3. Imorgon påbörjar jag lchf-kosthållning. Jag tränar strong hiit (en slags cross fit) och cirkelstyrketräning ca 3-4 ggr/vecka. Träningen får mig att må bra men jag har inte lyckats må bra när jag tränar OCH äter lchf. Har någon därute några handfasta tips? Ska jag avvakta några dagar och låta kroppen vänja sig vid lchf igen, eller ska jag träna på (vilket jag helst vill, man mår ju kasst om man inte tränar) som tidigare? Jag är närmre 50, och äter därför strikt. Tacksam för tips!