Camilla Höök

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

17 Bra

Om Camilla Höök

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack Helge! Det är faktiskt hennes råd jag följer 👌🏼 Men vad jag förstått så kan det ta tid, så jsg kör vidare och hoppas på ett ”genombrott” snart. Har fått lite extratips här inne också så har finslipat lite. Tänkte ge mig på att fasta igen imorrn. Kruxet är att jag är hungrig och pallade inte mer än 24 timmar sist. Vet inte om hungern är delvis psykologisk då jag verkligen. misshsndlat min kropp med hetsätning under många år...
  2. Jag tror det är den där djupdykningen jag är ute efter, dvs bli ketoadapterad. Enligt Martina Johanssons bok Ketoguiden så står det att man ska ligga på 3-4,5 i blodsocker om man vill ketoadaptera, vilket jag alltså vill. Så det är därför jag siktar så lågt. Det finns så mkt att lära inom det här 😊 Det är som man säger ju mer man lär sig desto mer förstår man att man inte kan 🤪 Tack för din input!!!
  3. Nej det är små mängder. Varje ketoboll ger 1 g protein och 15 gram fett. Men jag lästa att det där med blodsockret var tvunget att hållas under 4,5 hela tiden under hela dygnet. Jag har nog fått en lite höjning nu och då. Jag har bara tittat på hela dagaintaget av kolisar. Inte förstått att de bör begränsas och intas på ”rätt sätt”. Så jag har lite justeringar jag ska göra får se om det hjälper. Tog en rejäl tsk saltet igår men det gjorde ingen skilland alls, så salt verkar inte va boven i trötthetsdramat iaf 😊 Ang grönt så har jag senaste tre veckorna nu varierat mellan avocado, sparris, tomater mm. Sista veckan mest broccoli och blomkålsmos. Idag blev det aubergin. Sen lite vanlig sallad typ roman för smakens och texturens skull. Bad min man kolla min andedräkt (och min son 🙈). Svaret vart - du luktar som vanligt 🤣 Så antingen luktar jag alltid illa eller så har jag inte blovit ketogen (gissar och hoppas på den sista just i detta fall 🤪).
  4. Nej. Jag gör fettbomber/ketobollar med aminosyran L-Glycin och nån droppe stevia. Men utöver det inga sötningsmedel. Några gånger har jag druckit mineraler som innehåller lite stevia och lite fruktos (ett glas ger 3 g kolhydrater) i samband med måltid).
  5. Tack för alla svar ni gett mig ❤️ Jag har bara ketostix (vet att dom inte är helt tillförlitliga) men på dom landar jag mellan 4 och 8. Jag tänker även att huvudvärken (som jag aldrig har annars) och tröttheten är ett tecken på att jag inte är i ketos men kanske är det saltbrist som nån skrev. Jag saltar inte jättemycket då jag inte gillar för salt mat så jag ska testa ett att dricka saltvatten - det hade ju varit skönt om det var lösningen på mina problem. Jag har Martinas bok hemma så det är hennes råd jag följt hittils. Sparre, Voleck och Phinney var riktigt bra tips, dom är helt nya för mig. Ska kolla din resa också Cleppe. Kunskap är helt klart viktigt i detta läge, jag har nog inte hängt på nätet så mkt som jag gör nu 🙂. Spännande med ägg och fett - hade ingen aning om att det kunde va så enkelt 🙂 tack för tipset Peter.
  6. Hej. Hoppas frågan hamnar rätt nu. Jag har ätit strikt LCHF kost med 80% fett, 15 % protein och 5 kolhydrater fördelat på tre måltider i över 2 veckor nu. Jag reggar allt jag äter i en app och är som sagt supernoga, inga mejeriprodukter mer än smör, inget kaffe, bara protein och typ broccoli med smör eller andra riktigt kolhydratfattiga grönsaker. Men jag kommer inte in i ketos. Har bara spår av ketoner vilket innebär att jag har huvudvärk titt som tätt och känner mig ganska trött större delen av tiden. Har dessutom kört två st 24 timmars fastor. Första dagen var hemsk men igår kände jag mig riktig pigg faktiskt, bröt fastan igår med en rejäl middag på 1000 kcal och idag är huvudvärken och tröttheten tillbaka. Känns som att nått inte stämmer. De flesta skriver även att de är så mätta på riktigt ketogen kost men jag har inga problem att äta mina 2000 kcal per dag. Skulle egentligen kunna äta lite till... Kort om mig - äter levaxin och liothyronin för Hypotyreos, just nu är mitt TSH väldigt pressat (0,03). Har alltid haft svårt att motstå socker (sockerberoende) och har hetsätit i perioder tidigare i mitt liv. Men Redan innan jag började med strikt LCHF så åt jag lchf kost i en hel månad så jag har inte ätit några större mängder kolhydrater och knappt socker eller andra snabba kolhydrater sen 1 maj. Kan mitt problem att inte komma in i ketos bero på mina mediciner eller min sköldkörtel? Eller kan det ha att göra med att jag ätit som jag gjort tidigare (det har pågått i perioder sen jag var 15 och är nu 39 så 24 år är många år av att förstöra kroppen). Jag kommer fortsätta äta LCHF men skulle verkligen vilja veta vad som gör att jag inte kommer in i ketos för att slippa huvudvärken och få upp energin. Hoppas någon här inne har några bra tips eller kloka svar att ge mig, tack på förhand!