Johan Sandgren

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

9 Neutral

Om Johan Sandgren

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Mina tips: 1. HUNGER - varningssignal Om du reagerar med hunger, så är din kropp i "brist" och därför kör den på sparlåga, dvs behåller ditt fett. Se till att äta tillräckligt med fett, protein och grönsaker, så du INTE längre känner hunger. På LCHF, är att äta mindre av maten verkligen inte en del i lösningen, ät dig mätt på de rätta sakerna och observera hur din kropp reagerar. Annars är mer av fett, protein och grönsaker vid nästa måltid. Inte känna hunger, eller brist. 2. Fettförbränning Sen när din fettförbränning kommer igång (som flera nämnt), så kommer din hunger minska, då din kropp nu även har bättre tillgång till energi via ditt lagrades kroppsfett. Dock tills dess, så är det kolhydratförbränning i största grad som jag gissar pågår, och då behöver du se till att mata in tillräckligt med fett, protein och grönsaker så din kropp kan ställa om förbränningen genom att du stoppar i dig rätt saker, så går den över förhoppningsvis. Det finns fler faktorer som flera nämnt. 3. Grönsaker Mitt tips: Se till att du får i dig 200 gram spenatblad/ruccola per dag, så ditt kalium finns i tillräcklig mängd. Spenat, avocado, zucchini, är tex bra källor. 4. Vatten Mer vatten (med tillsatt himalayasalt, så du inte spolar ut mineralerna med dåligt kranvatten som saknar massor av bra saker) dessutom ser ut behövas, du verkar dricka väldigt lite vätska. 5. Mäta ketoner Skaffa ketonmätare med mätstickor för att kunna se var du befinner dig. Finns här: https://www.dietdoctor.com/se/bestall-ketonmatare-enkelt Då har du svart på vitt hur din kropp reagerar på vad du gör, tror jag bestämt! 6. Allmänt hälsoråd för omega-3&6 Lär dig hålla koll på vilka oljor som har farlig överbalans på Omega6 jmf omega 3. 7. Stekning och oljor som är safe använda för att undvika inflammation är vad jag vet är: smör, kokosolja, raps (typ ok), fett från kött (gärna gräsbetat ekologiskt om du har råd å möjlighet), UNDVIK oljor med hög omega-6 innehåll (omega6/omega3 balans) dvs EJ: jordnötsolja (massor av omega-6), Se lista här tex: https://en.wikipedia.org/wiki/Ratio_of_fatty_acids_in_different_foods#Oils Du kan sortera på kolumner genom att klicka på rubriken, för att sortera på ration (o6/o3), du ser när bla. kokosolja är högst, att du sorterat i rätt ordning. Håll oss uppdaterade gärna! Lycka till! Bra fokus!
  2. Jag är inte expert men jag tänker på vad du skrev. Svullen är ju tecken på att något inte står rätt till i mage eller tarm för dig. Det skulle jag ta som en viktig signal att det behöver lösas, och få förståelse för. Det hindrar säkert att LCHF fungerar, tills det först är löst. Kanske din mage och tarm reagerade på för stor förändring för snabbt. Själv har jag gradvis gått in i kostförändringen och märkt att det fungerar bättre. Som någon mer skrev, är Dr. Berg en bra källa till problemsituationer tycker jag med. https://www.drberg.com/blog/not-losing-weight-vs-slow-weight-loss-must-watch Prenumerera på hans youtube-kanal och titta på hans videos, så förstår du bättre mer och mer också allt som påverkar, så ska du kunna förstå även DIN kropps behov just nu. https://www.youtube.com/channel/UC3w193M5tYPJqF0Hi-7U-2g/videos /Johan