Liv Höckert

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

5 Neutral

Om Liv Höckert

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tack för återkoppling! Så skönt att höra att det inte är helfel iallafall. Ska absolut ta bort grädden på kvällen & försöka öka på proteinet istället. Jag är så hungrig på kvällen & tänkte att grädden är ett enkelt sätt att få i sig fett. Jag äter nämligen bara magert kött. Bra råd det där med köpedressing. Ska göra egen istället. Även majonnäs ska jag testa göra själv. Rapsolja (kallpressad) är alltså inte så bra? Trodde att det var bra att steka i? Har hört att olivolja inte är bra när den hettas upp? Besvär med IBS är mer eller mindre borta, vilket är fantastiskt! Jag är inte lika irritabel & arg längre! Sockersuget är däremot inte borta. Jag är sugen ganska mycket & tänker att det kanske beror på att jag inte äter tillräckligt mycket? Mättnaden är väl tänkt ska hjälpa till att inte bli sugen. Jag har även blivit oerhört röksugen trots att jag slutade för 7 år sedan...! Jäkligt irriterande. Tack än en gång för goda råd & pepp! Känner att jag började tvivla, men har nu fått nya krafter.
  2. Jag har sedan 5 månader startad ny livsstil med LCHF & har blivit medlem. 👍 I början valde jag att gå strikt in i det med keto-dieten (blodketomätning varje morgon) men med ett blygsamt resultat på vikt & midjemått = 4 cm mindre midjemått på 2,5 månader! Jag gick då över på en strikt lchf-diet istället men har fortfarande inga resultat. Jag för matdagbok varje dag & har sedan jag startade inte ätit ngt socker, gluten eller alls många kolhydrater!! Innan jag började var jag sockermissbrukare med stora problem kring sug & missbrukarbeteende (gömde godis & åt i smyg). Vad gör jag för fel? Mitt dagliga intag ser ut på detta sätt: Kl 08-09 En kopp te eller kaffe med mjölk. Vid kl 12.00 äter jag första målet mat. Brunch: Alltid en bit protein (1 kycklingfile, fläskfile, färsbiff) tillsammans med grönsaker ovan jord & lite grädde (broccoli, champinjoner, vitlök & lök) eller grönsallad med tomater & ceasardressing (1.7 kolh/100gr). Alternativt spenatsoppa med 3 kokta ägg. Vid kl 18.30 äter jag andra målet. Middag: Samma som ovan. Protein med grönsaker ovan jord & 1/2 dl grädde eller dressing. Ibland tillsätter jag halloumi eller fetaost för omväxlings skull. Proteinet steker jag alltid i smör & rapsolja. Kl 20 äter jag 1 dl vispad grädde med 10-12 färska hallon eller 5-6 jordgubbar. Detta för att bli mätt. Jag hoppas innerligt att ni kan hjälpa mig!? Detta är första dieten jag har kunnat hålla mig vid & kan leva med, men inte om jag inte går ner i vikt!! Vad tror ni det beror på? Jag är kvinna, 48 år & väger drygt 100 kg. Jag har haft en allvarlig bukoperation med borttagen gallblåsa & en bit av levern som var inflammerad. Kan det spela in? Hoppas det finns ngn som kan hjälpa eller ge goda råd.