Fiasofia

Medlem
  • Innehållsantal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

11 Neutral

Om Fiasofia

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Matar på med socker ? Hur menar du ?Det är sockret jag inte har så mycket av i kosten. En ok kost efter upplägg med dietist och diabetes sköterska. Laktosfri afil. Kolhydraterna lär jag ha pga min dia osv. Banan och insulin för att hjälpa mitt b.s. Jobba och ligga ok. Men just det där med att mitt bs sticker när gymmet är igång. Rena djungeln på Google
  2. Hallujsan vad jag äter? Mäter ”normal” mängd kolhydrater i pasta, ris eller potatis pga min dia. Med normal för mig så ca 1,1/2 dl. Sedan oftast nötfärs, kyckling, fisk ca 200 g och sedan bönor, ärtor, helst broccoli. 😊 varierar däremellan. (Olika måltider) dock efter träning tillsätter jag oftast 1 knäckemacka med kalkonskivor och 1 kokt äggvita på eller mackrill 😍 😁 banan är min kolis under gym. Frukost är klassiska för mig. Afil med lite proteinpulver och müsli.
  3. Är kvinna med typ 1 diabetes. Tar alltid insulin till proteinshake 👍 Har ökat från lätt träning till mer explosiv och tyngre. Det som är att innan jag skiftade så hade jag bra koll på mitt blodsocker. Men nu så är det allt annat än bra 🥺blir slitsamt med alla socker resningar och kämpa med att få ett bra blodsocker värde. Ex. 12:00 lunch med insulin 14:00 proteinshake med insulin 15:00 gym. Med uppvärmning . En halv banan med insulin 15:30 börjar alla sett 16:00 blodsockret stiger (tar insulin) 16:30 blodsockret stiger mer å mer, hamnar oftast på 17-18 17:00 stillsam promenix på ca 10-15 min trots högt bs.
  4. Från att ha enkeltränat så har jag sista månaderna lagt om kosten. Sista halvåret tränat mer seriöst. Bra och mindre kolhydrater, samt mer protein. Tränar nu måndag & torsdag överkropp och tisdag & fredag underkropp. Äter en bra lunch vid ca 12 sedan vid ca 14 så tar jag en proteinshake och alltid insulin till. Nu är jag inne på vecka 2 med 4 split. Väldigt intensiva pass med tyng och många korta reps.
  5. Ja det kan nig hjälpa. Har googlat lite och minns jag läst om det. Apropå det så finns det en kille på gymmet som tränar hårt. Lyfter sjukt tungt. Han cyklar 10 min efter varje pass har jag uppärksammat. 🤔
  6. Har med enkla ord små gymmat lite under ca 1 år. Lärt mig att vid långdistans löpning så lever jag på dextrosol tyvärr tar min mage sjukt mycket stryk av det. Men till min fundering. Då jag ”smågymnat” så har jag kunna kontrollerat mitt bs ganska bra. Kör med libre mätare och insulinpenna. Har nu gått över till 4 split och piskar mej till mjölksyran skriker och varenda muskel är bortdomnad. 🤗 har vilodag på onsdag samt lördag & söndag. Har kört så nu i 2 veckor bara. Men mitt bs är åt helvete ! Blir högt och svårt att få ner. Huvudvärk pga svajjet (antar jag) finns det nån med tips eller värdefull info ang att kunna hålla bs under bättre kontroll? Eller är det bara att gilla läget ?