Jonas Högsberg

Medlem
  • Innehållsantal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

34 Bra

Om Jonas Högsberg

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej och tusen tack för länkarna. Så som Andreas svarar/kommenterar berättelserna så är det ju iofs inte vetenskapligt bevisat men det vore väl konstigt om inte den Ketogena kosten har spelat en betydande roll i tillfrisknandet hos de drabbade. Mina tvivel var innan jag ställde denna fråga ganska liten men nu är det inget snack, ska fortsätta med LCHF och bli ännu mer strikt. ✌️ Mvh Jonas Högsberg
  2. Tack! Ska se den en gång till under lite mer koncentration. Men det var ju hur som helst glädjande hur det gått för den killen. 👍 Mvh Jonas
  3. Nja! Jag springer och cyklar mest i comforttempo, sällan intervallpass utan ofta långt, långsamt och länge. Jag blir nyfiken varför du frågade om mjölksyra? Mvh Jonas
  4. Huvudanledningen till att jag för ett par månader sedan började äta LCHF var därför att jag fick kunskapen om att tumörer är beroende av glykos för att kunna växa och överleva. Det är så att jag har och har haft hjärnhinnetumörer (meningiom) i många år och genomgått ett flertal operationer och strålningar som iofs varit lyckade men det kommer hela tiden nya tumörer. Nu hörde jag att någon studie visade att hjärntumörer är undantagna att de växer på glykos utan istället föredrar fett. Skulle så vara fallet så är ju inte LCHF den kosten som skulle passa mig bäst. Någon som har erfarenhet och eller kunskap? Mvh Jonas Högsberg
  5. Hej Johanna! Jag har inte heller gått på LCHF så länge och funderat på vad som kan vara bra att äta till "mellanmål". Själv räknar jag inte kolhydraterna så duktigt som du men vill förståss inte att dom blir onödigt för många. För mig har det blivit en bit ost, några nötter eller kanske en liten skål fet yoghurt. Vi får se vad de mer rutinerade och kunniga har att säga. 🙂 Lycka till i fortsättningen. Jonas
  6. Hej och tack för frågan. Loppet i Berlin gick riktigt bra, (till och med ett personbästa) jag åt lite kolhydrater dagarna innan och en carbon shake på morgonen innan racet, tog även med mig 4 st gels som jag inte riktigt visste när jag skulle ta men min plan var väl att de skulle intas ungefär hälften så ofta som jag brukar vilket har varit 1/30 minuter. Men jag hade så mycket kraft och fart i kroppen så den första tog jag först vid 28 km, den gav lite energi men mer obehag i magen. Den andra tog jag i små skvätter men den smakade både sämre än de brukar och magen gillade det inte alls. Sen vid 35 blev det riktigt soppatorsk och kramp i ett lår vilket inte hänt mig tidigare. Trodde att det bara skulle fungera att komma i mål genom att gå men krampen släppte och med hårt pannben så fick jag skaplig fart på benen igen. 🙂 Jag är helt klart inne på att fortsätta med den här dieten och lära mig mer och mer. Har inte kommit dit att jag väger/mäter och räknar kolhydrater men hos min ICA Handlare så har jag nog snart vridit och läst på varenda förpackning.😁 Och det finns ju inte mycket paketerad mat som vi kan äta, antingen för mycket carbs eller mängder med E-ämnen. ☺️ Jonas
  7. Tackar ödmjukast för era tips och rekommendationer. Det bästa är att det ni alla säger indikerar en gemensam uppfattning och stärker magkänslan jag hade innan jag ställde frågan. Kommer förhoppningsvis springa Lissabon Marathon i slutet av oktober men sen ska jag göra mitt yttersta för att göra över till fettdrift. 🙂 Ännu en gång, Tack och bock! 🙏
  8. Tack snälla för råd, boktips och länkar. Det var nog så jag kände, framförallt under dagens löptur men det tog emot att bryta infasningen mot Keto. Det blir snälla och naturliga kolhydrater i slutet av veckan och ett fåtal gel med på loppet, sen all in mot Ketogen kost. 🙂
  9. Hej! Jag slutade äta socker och bröd för 2 veckor sedan och har nu i en vecka lärt mig mer och mer om LCHF och Ketogen kost samt anpassat mig därefter. Tycker det går bra i vardagen och på kortare löprundor känner jag inga som helst problem. Problemet däremot har jag då jag nästa helg ska springa Berlin Marathon, har sprungit ganska många maror och då förståss kolhydratsladdat veckan innan samt haft med mig en uppsjö av energigels längs med banan. Hur ska jag göra nu? Var ute och sprang 18 km nu i morse i ganska lugnt tempo och energin i kroppen tog slut redan efter 12 km. Loppet i Berlin behöver inte resultera i personbästa (även om det var tanken 🙂 ) men jag vill ju inte tuppa av längs med banan eller behöva bryta. Tacksam för svar av någon med kunskapen och/eller egna erfarenheter Mvh Jonas